Володар коліс. Як створення автогіганта Stellantis змінить світовий ринок автомобілів

24 січня 2021, 10:10
НВ Преміум

Об'єднання Fiat-Chrysler із Peugeot-Сitroen-Opel утворило четверту за обсягами продажів автокомпанію світу, що рветься у бій на нових ринках, зокрема сегмент електромобілів і Китай. Про це пише журнал НВ.

«Мерехтливий із зірками» — так із латині перекладається слово Stellantis. Саме його як назву взяли після злиття два автогіганти — Fiat Chrysler Automobiles (FCA) і PSA Group.

Латинське ім'я покликане наголосити італо-французьке походження нового автогіганта. Адже Fiat — це Апенніни, а два флагманські бренди PSA Group — Peugeot і Citroen — з’явилися у Франції.

Відео дня

Дві об'єднані групи в минулому вже мали ділові взаємини: у 1978 році PSA придбала обвішаний боргами європейський бізнес Chrysler за $1, що у FCA не дуже люблять згадувати.

Зараз їм ділити більше нічого. Компанії домовилися про злиття ще наприкінці 2019-го, але акціонери схвалили операцію лише на самому початку 2021-го. А вже 16 січня обидва автогіганти стали єдиною організаційною структурою — Stellantis.

Коронавірусний 2020-й рік боляче вдарив по світовій автопромисловості, скоротивши виробництво в усіх основних країнах. Ринок останні роки перебував у спадальному тренді, а у 2020-му обвалився у продажах на цілих 15%.

Саме тому і вирішили об'єднати свої зусилля FCA і PSA. «Stellantis сподівається отримати значний ефект від економіки масштабу, знизивши витрати на виробництво завдяки злиттю», — пояснює НВ Пітер Веллс, професор Кардіффської школи бізнесу.

Масштаб компанії справді збільшиться, й істотно. Якщо до злиття FCA і PSA замикали десятку найбільших автовиробників світу, то зараз Stellantis стає четвертою за обсягом продажів, залишивши позаду своїх принципових конкурентів — корейський Hyundai і американський General Motors. У 2020-му PSA й FCA загалом продали 6,8 млн автомобілів, заробивши $220 млрд.

Показати ще новини
Радіо НВ
X