Проблема з Польщею. Нестача автодозволів на міжнародні перевезення досягла критичної точки — бізнес
Бізнес повідомляє про критичну нестачу автодозволів на міжнародні перевезення з боку Польщі.
Нестача дозволів для бізнесу на міжнародні автоперевезення, зокрема з боку Республіки Польща, досягла критичної точки. У 2020 році українські перевізники отримали 160 тис. дозволів і вже повністю вичерпали цю квоту, заявляє Європейська Бізнес Асоціація.
Бізнес-спільнота неодноразово наголошувала на цій проблемі та шукала сприяння у її вирішенні як в Кабінеті міністрів, так і на міжнародному рівні. Однак гравці ринку вимушені констатувати, що позитивних зрушень наразі не відбулось, — констатували в Асоціації.
«Недостатня кількість дозволів вже призводить до негативних наслідків, включаючи призупинення виробництва, затримки або скорочення поставок готової продукції до ЄС. Порушення термінів доставки вантажів до компаній-партнерів за межами України створює перешкоди для належного виконання договірних зобов’язань українськими підприємствами та негативно впливає на імідж України», — сказано у заяві.
Зважаючи на повну відсутність на цю мить дозволів Республіки Польща, Асоціація звернулася до уряду з проханням підтримати бізнес-спільноту щодо такого:
— наполягти на збільшенні кількості дозволів Республіки Польща щонайменше до 200 тис. у 2021 році на найближчому засіданні українсько-польської змішаної комісії з питань міжнародних автомобільних перевезень;
— передбачити 60% від виділеної кількості польських дозволів на 2021 рік для транзиту, адже через Польщу йдуть основні торгівельні потоки в ЄС;
— сприяти встановленню діалогу з ЄС щодо повного скасування необхідності отримання дозволів для автотранспортних засобів категорій Євро-5 та Євро-6 на перевезення вантажів автомобільним транспортом з України до ЄС для комплексного врегулювання ситуації з нестачею дозволів.
«Цього року Україна здійснила важливі кроки для врегулювання порядку видачі дозволів, зокрема, в частині запровадження електронного бронювання дозволів, яке сприяє забезпеченню прозорості процесу їх отримання. Втім, виключно внутрішніх зусиль недостатньо — нам потрібно налагодити діалог з міжнародними партнерами», — прокоментувала ситуацію Дар’я Січкар, менеджер комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації.