Може, обійдеться. Україна та Польща зможуть домовитися про квоти на автоперевезення без арбітражу — Стефанішина

4 січня, 13:50
Українські перевізники отримали 160 тис. дозволів від Польщі, але хочуть не менше 200 тис. (Фото:НВ)

Українські перевізники отримали 160 тис. дозволів від Польщі, але хочуть не менше 200 тис. (Фото:НВ)

Україна зможе обійтися без торгового арбітражу у суперечці з Польщею щодо дозволів на автоперевезення.

Таку думку висловила віце-прем'єр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Ольга Стефанішина в інтерв'ю агентству Інтерфакс-Україна.

«Ми готові погоджуватися на певні умови, але необхідно, щоб розпочався діалог. Поки що з польського боку такого конструктивного діалогу немає, відповідно, немає й результату. Ми все ще очікуємо на такі консультації. Для нас важливо, щоб до цих консультацій приєдналася не лише Єврокомісія, а й країни Європейського Союзу, до яких постачають українську продукцію, або європейська продукція в Україну через Польщу», — сказала Стефанишина.

Відео дня

Віце-прем'єр вважає, що арбітражний процес, якщо до нього дійде, допоможе знайти рішення, адже він дозволяє глибоко поринути у природу питання, порівняти дуже багато деталей та статистики, оцінити позиції інших країн, деполітизувати процес та дати можливість групі незалежних арбітрів знайти взаємоприйнятне рішення. .

«Водночас я вірю, що до арбітражного процесу не дійде. На етапі консультацій, які сфасилітує Європейська комісія, ми знайдемо рішення», — додала Стефанішина.

За її словами, на сьогодні Україна має 160 тис. дозволів та заявляє про необхідність відновлення рівня 200 тис. дозволів.

«Цей процес завжди напружений наприкінці кожного року. Але ситуація погіршилася тим, що Росія та Білорусія отримали додаткові дозволи від Польщі до кінця року, а щодо України таке рішення ухвалено не було. На наш погляд, це містить певні дискримінаційні ознаки», — нарікала віце-прем'єр.

На запитання, коли Україна надішле скаргу на дії Польщі до торгового арбітражу, вона відповіла, що угода про асоціацію з ЄС передбачає, що консультації продовжуються протягом 30 днів і в разі потреби їх можна продовжувати.

«Тому, якщо після цього терміну ми побачимо необхідність та доцільність їхнього продовження, ми їх продовжимо. Якщо ж ні, то перейдемо до наступних процедур з арбітражу», — додала вона.

Водночас, Стефанішина заявила, що навіть за умови відновлення кількості дозволів до рівня, який існував на момент набуття чинності Угоди про асоціацію з ЄС, це вже не відповідатиме обсягу експорту, що йде з України.

«Тому ми ініціювали укладання з Євросоюзом угоди про лібералізацію транзиту та загалом відмови від цієї дозвільної системи між Україною та Європейським Союзом. Зараз ми концентруємося на консультаціях, водночас бачимо ширшу картину, щоб у майбутньому укласти таку угоду, щоб у нас була справді зона вільної торгівлі, а не вільна торгівля, яка обмежується певними бар'єрами. Це складні переговори. Зараз у Євросоюзі етап прийняття, ми свою офіційну позицію озвучили і чекаємо на відповідь від ЄС, коли і як вони будуть готові до таких переговорів. Подібні переговори можуть тривати щонайменше рік», — розповіла Стефанішина.

У грудні прем'єр-міністр Денис Шмигаль заявив про плани України подати на Польщу в арбітраж у разі відмови у вирішенні ситуації зі скороченням міжнародних автодозволів на перевезення польською стороною.

Показати ще новини
Радіо НВ
X