До того ж доведеться почекати. Чому і на скільки здорожчала логістика американских авто до України

31 липня, 10:49
Ексклюзив НВ
З початком війни доставка авто з США в Україну суттєво здорожчала та стала довшою (Фото:auto.24tv.ua)

З початком війни доставка авто з США в Україну суттєво здорожчала та стала довшою (Фото:auto.24tv.ua)

Автор: Артем Ільїн

Блокада російським флотом українських морський портів призвела до суттєвого здорожчання доставки авто з США, які українці купили на початку року. За що доводиться платити?

Через те, що чорноморські порти України наприкінці лютого було заблоковано військово-морським флотом РФ, багато імпортних вантажів не дісталися України. В тому числі десятки тисяч авто з США, які українці купили на страхових аукціонах. Цей вантаж було доставлено в інші порти Європи, що призвело до здорожчання логістики. Про це йдеться у статті «Тисячі американців та 800 корейців. Що сталося з вживаними автомобілями, які українці замовили з США та Кореї напередодні війни», яку опубліковано на НВ Бізнес.

Відео дня

«Вони (європейські порти — НВ Бізнес) були паралізовані та не змогли оперативно оброблювати увесь вантажопотік, тому клієнти зіштовхнулися з додатковими платежами. Наприклад демередж (додаткова плата за використання контейнерів — НВ Бізнес) контейнерів», — каже Віктор Берестенко, президент Асоціації міжнародних експедиторів України. Також з’явилися додаткові витрати за перенаправлення контейнерів, які були вже в дорозі, з України на інші країни Європи.

Співрозмовник НВ Бізнес у сфері морської логістики на умовах анонімності розповів, що для пошуку потрібного вантажу в портах Європи доводилося переміщувати величезну кількість інших контейнерів. Це так звана послуга шифтінгу, яка також платна. «Лише це могло вартувати від 300 до 2000 євро», — каже наш співрозмовник.

«Удорожчання логістики на одному автомобілі виходило від $2 тис. до $4 тис.», — підрахував Віктор Берестенко.

Один з імпортерів каже НВ Бізнес, що станом на сьогодні ажіотаж трохи вщухнув, тому логістика подешевшала, хоча вона дорожча довоєнних показників.

Все це співпало із шаленим зростанням імпорту легковиків з Європи в межах, так званого, «нульового розмитнення». Тому збільшилися деякі інші витрати. Наприклад, вартість послуг автовозів в Європі майже подвоїлася: з 500−600 євро за одну автівку, до 1000 євро у квітні-червні.

Це лише офіційні витрати. Через хаос, що виник у портах Європи, для прискорення процедур доводилося навіть давати хабарі. Наприклад, щоб контейнер обробили та відкрили поза чергою — до 1000 євро.

Українські бізнесмени йшли на такий крок, щоб встигнути перетнути кордон під час "нульового розмитнення", дія якого припинилася з 1 липня 2022 року. Але не всі авто з США, що було куплено до 24 лютого, станом на зараз дісталися навіть Європи. Тому їхнім власникам доводиться чекати.

Показати ще новини
Радіо НВ
X