«Жахлива кульмінація». У Конгресі США назвали причини аварій Boeing 737 MAX

17 вересня 2020, 10:22

Причиною аварії двох літаків Boeing 737 MAX були помилкові припущення інженерів компанії, відсутність прозорості і недостатній нагляд з боку Федерального авіаційного управління (FAA).

Про це йдеться в 245-сторінковій доповіді, опублікованій на сайті комітету з транспорту та інфраструктури Конгресу США.

«Аварії MAX були… жахливою кульмінацією низки помилкових технічних припущень інженерів Boeing, відсутності прозорості з боку керівництва Boeing і вкрай недостатнього нагляду з боку FAA», — йдеться в доповіді.

Відео дня

У документі виділено низку основних проблем. Це, зокрема, «колосальний фінансовий тиск» на компанію через необхідність конкурувати з новим Airbus A320, який призвів до посилених спроб знизити витрати і не сповільнювати виробництво. До катастроф призвели також помилкові припущення щодо дизайну і продуктивності, культура «приховування» (Boeing приховував важливу інформацію від FAA, своїх клієнтів і пілотів 737 MAX) і вплив компанії на Федеральне авіаційне управління.

Нагадаємо, в березні минулого року літак Boeing 737 MAX 8 розбився в Ефіопії всього через шість місяців після авіакатастрофи за участю цієї ж моделі в Індонезії. Всього загинуло майже 350 осіб. Після трагедії в Ефіопії регулятори по всьому світу заборонили літакам сімейства MAX літати. Дані розслідувань свідчать, що причина авіакатастроф — проблеми з системою управління польотом у літаків сімейства 737 MAX. Авіакомпанії почали відмовлятися від уже укладених з Boeing контрактів на поставку цього типу літака, що на руку головному конкурентові Boeing — компанії Airbus.

Реакція Boeing на кризу викликала багато запитань. Компанія не зразу звільнила гендиректора Денніса Мюленбурга і не провела незалежне розслідування. У Boeing неодноразово заявляли, що незабаром літаки сімейства 737 MAX зможуть відновити польоти і продовжували їх будувати. Їх вже накопичилося близько 400. Під кінець року компанія змінила свою стратегію: призупинила виробництво літаків 737 MAX і все ж звільнила Мюленбурга. Рада директорів вирішила, що зміна керівництва необхідна для відновлення довіри до компанії. Новим гендиректором став Девід Калхун.

Показати ще новини
Радіо НВ
X