Вартість АТБ — $3−4 млрд, але в умовах України це напівпорожні розмови — гендиректор мережі

16 квітня 2021, 13:04

Корпорація АТБ оцінює свою вартість в $3−4 млрд, але в українських реаліях питання капіталізації не є актуальним.

Про це генеральний директор АТБ Борис Марков розповів в інтерв'ю YouTube-проєкту Андрія Жука За рамками ритейлу.

«Яка капіталізація? Ніяка. У нашій країні непублічні компанії не мають реальної, зрозумілої і обгрунтованої капіталізації. Якби ми виходили зараз на ринок, наша внутрішня оцінка, що ми повинні були б вартувати десь $3-4 млрд, але, по-перше, це нереально з точки зору ризиків країни, з точки зору того, що відбувається на Сході. Плюс компанії такого розміру не може собі дозволити ну точно ніхто з покупців в Україні, і навіть для європейських операторів ринку це вже досить значні угоди. Їх рідко здійснюють одноосібно. Це зазвичай якийсь пул покупців. З урахуванням всього того, що відбувається зараз в макроекономіці, що відбувається в Україні, питання капіталізації зараз не дуже актуальне. Думаю, немає сенсу навіть на це витрачати час, тому що це напівпорожні розмови», - сказав Марков.

Відео дня

За його словами, з великою часткою ймовірністю компанія в цьому році стане другою в Україні за оборотом (після Метінвесту). АТБ прогнозує, що її оборот у 2021 році складе 170-180 млрд грн.

«У цьому році наш розмір прямих інвестицій в економіку України склав приблизно 400 млн доларів. Це без інвестнянь. Не завдяки нашій державі, на жаль, а всупереч», - заявив гендиректор АТБ.

Він розповів, що в 2020 році компанія відкрила 127 нових магазинів і здійснила реновацію 60 існуючих. В цьому році планує відкрити ще 120 нових і провести реновацію 60 вже працюючих. Після 2022 року мережа АТБ має намір відкривати до 150 магазинів в рік, тобто в середньому один новий об'єкт кожен другий робочий день.

«По-перше, ми почали вже проникати в міста з населенням 7 тисяч і більше жителів. По-друге, ми активно розміщуємо наші магазини на великих транспортних розв'язках часто взагалі без прив'язки до населеного пункту. По-третє, у нас залишається досить велика ємність розвитку в кількох обласних центрах, таких як Київ, Харків, Львів, Одеса. Там, де наша представленість і насиченість ще недостатня за нашими нормативами», - пояснив Марков.

За його словами, через 3-5 років компанії буде необхідно або розвивати більш дрібні формати, або відкривати магазини в маленьких населених пунктах. «Але це багато в чому буде залежати від рівня життя та зростання економіки України», - сказав голова АТБ.

Він також розповів, що 12% від загальної кількості магазинів знаходяться в оренді і 88% - у власності. Компанія розглядає володіння нерухомістю як «страховий поліс». «На жаль, в нашій країні титул власності набагато більше захищає від будь-яких змін або коливань, ніж права орендаря», - зазначив Марков.

Він додав, що найближчі 3-4 роки АТБ не має наміру займатися поглинанням інших мереж. «Ми плануємо розвивати наш формат плюс мінус з невеликими особливостями», - сказав він.

Плани компанії з розвитку складської і транспортної логістики безпосередньо пов'язані з планами щодо експансії. У найближчі кілька місяців АТБ відкриє новий розподільний центр в Харкові, в наступному році - біля Хмельницького, на межі 2024 року - в Кіровограді.

Корпорація АТБ - об'єднання компаній в сфері роздрібної торгівлі, виробництва та продажу продуктів харчування. До складу корпорації входить роздрібна компанія АТБ-маркет, кондитерська фабрика Квітень (ТМ Bravissimo, Квітень, Biscuits Collection), м'ясна фабрика Фаворит Плюс (ТМ Добров, М'ясна лавка, Ковбасний ряд), спорткомплекс Схід у Дніпрі.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X