«Працюємо на 20−25% завантаження». Гендиректор АМКР розповів, що відбувається на найбільшому меткомбінаті України.

25 жовтня, 11:40
Мауро Лонгобардо, гендиректор АрселорМіттал Кривий Ріг (Фото:Прес-служба АМКР)

Мауро Лонгобардо, гендиректор АрселорМіттал Кривий Ріг (Фото:Прес-служба АМКР)

Найбільший в Україні меткомбінат АрселорМіттал Кривий Ріг зараз працює однією доменною піччю із завантаженням виробничих потужностей на 20−25%.

Про це гендиректор АМКР Мауро Лонгобардо розповів в інтерв'ю німецькому виданню Stahl.

Відповідаючи на запитання, якою є поточна ситуація на меткомбінаті, Лонгобардо відповів: «Одним словом: складно. Наразі ми працюємо лише з однією доменною піччю, що означає продуктивність 100 тис. тонн на місяць. Порівняно з 500−550 тис. тонн на місяць, які ми були раніше, це означає завантаження 20−25%. Через різні проблеми з ланцюжком поставок і виробничих витрат ми змогли виплатити нашим співробітникам лише 66% їхньої зарплати. Ми знаходимося у надзвичайній ситуації, яку ми, ймовірно, зможемо протримати до кінця року, якщо військова ситуація не поліпшиться».

Відео дня

Топ-менеджер зазначив, що це дуже сумна ситуація, оскільки раніше АМКР був одним із найбільш конкурентоспроможних підприємств у групі ArcelorMittal.

Лонгобардо додав, що лінія фронту проходить за 50 км від АМКР, а регіон обстрілюється.

За словами гендиректора АМКР, головною проблемою підприємства стала логістика. Із 6 млн тонн сортового прокату, який виробляв комбінат до війни, 1,2 млн т реалізовувалися в Україні, решта обсягу йшла на експорт через порти Миколаєва (до 3 млн т) та Одеси, але зараз вони закриті.

«Нашим рішенням було перевести логістику на залізничний транспорт. На розробку пішли чотири місяці. Було багато проблем, наприклад, ширина колії рейок у Європі та Україні різна, тому завжди доводиться робити перевалку між рейковими системами, що займає багато часу. Тепер ми відправляємо нашу продукцію до портів Польщі та країн Балтії. Але ці порти не обладнані для нашого типу продукції та кількості, яку ми надсилаємо. Навіть за хорошої ринкової ситуації така система могла забезпечити лише близько 50% нашої потужності», — розповів Лонгобардо.

Він також додав, що додаткові витрати на таку логістику становлять близько $100 на тонну, таким чином транспортні витрати перевищують ринкову ціну продукту.

«З цієї причини другу доменну піч ми не запускали — вона не може працювати економічно. Якщо я вироблятиму більше, втрати зростуть, і зарплата більше не виплачуватиметься. Повторне введення доменної печі в експлуатацію є життєздатним варіантом тільки в тому випадку, якщо є впевненість у тому, що її можна використовувати прибутково протягом тривалого періоду часу. Причина в тому, що під час кожного перезапуску вогнетривкі матеріали пошкоджуються», — сказав гендиректор АМКР.

Серед інших проблем комбінату він назвав постачання вугілля: раніше АМКР міг використати кілька джерел, включно з постачанням з Австралії та США, тепер меткомбінат залежить від вугілля, яке постачається через польські порти, та українського вугілля, яке до окупації Маріуполя використовував для своїх меткомбінатів холдинг Метінвест. «Але цього недостатньо», — пояснив Лонгобардо.

При цьому він заявив, що не вважає проблемою обмеження енергоспоживання в Україні.

«По-перше, загальне споживання України зазвичай становить 24 ГВт/год. Тепер воно впало до 9−10 ГВт/год. Причина в тому, що низка великих заводів на сході країни більше не використовують електроенергію. По суті, більшість промисловості України зупинилася. Решта потреб енергії може бути легко покрита за рахунок електростанцій, які все ще знаходяться під контролем України. [] Крім того, нам не потрібно стільки електрики, як раніше. Наш завод споживав близько 500 МВт/год, а з однією доменною піччю набагато менше», — сказав Мауро Лонгобардо.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Раніше повідомлялося, що АМКР після тимчасової зупинки відновив видобуток та переробку руди.

АрселорМіттал Кривий Ріг — найбільший виробник сталевого прокату в Україні. Спеціалізується на випуску довгомірного прокату, зокрема, арматури та катанки.

Показати ще новини
Радіо НВ
X