Обід з Андрієм Здесенком. Як заробити мільйони на губках для миття посуду
Мільйонер, який зробив статки на губках для миття посуду і сміттєвих пакетах, зізнається журналу НВ, що злегка заздрить тим, хто заробляє на газі й металі, і розповідає, як купив Bentley.
С пекотні літні майданчики замість кондиціонованих приміщень, меню за QR-кодом, офіціанти в масках і санітайзер, який подають разом із рахунком, — нова реальність українських ресторанів.
Її НВ пробував на смак у київському закладі азійської кухні BАО, де зустрічався на першому посткарантинному обіді з Андрієм Здесенком, засновником і головним виконавчим директором компанії Біосфера, українських ресторанів мережі Vapiano, а також магазинів преміального одягу Charisma Fashion Group.
Здесенко — мультимільйонер родом з Дніпра. Однак, на відміну від більшості своїх колег зі списку Топ-100 багатих українців, заробив мільйони не на газі або металі, а на губках для миття посуду, ватяних паличках і сміттєвих мішках під торговими марками Фрекен Бок, Novita і Vortex. За 20 років свого існування корпорація Біосфера виросла в серйозного FMCG-гравця східноєвропейського ринку з річним оборотом у 220 млн євро, чия продукція продається в Швейцарії, Ізраїлі та США. У карантинну весну 2020 року Біосфера також запустила найновішу в Україні лінію з виробництва дитячих підгузків.
— Тобто й обніматися не будемо? — розчаровано уточнює Здесенко, почувши від мене, що кількість хворих у Києві стрімко зростає.
— Не будемо, — підтверджую я і, дотримуючись належної дистанції, проходжу до нашого столика.
У BAO Здесенко завсідник, а тому, зустрівши дорогою Ектора Хіменеса Браво, одного зі співвласників ресторану і його шеф-кухаря, обережно плескає того по плечу як привітання. Очевидно хотів би обійняти і його. Нові форми вираження дружби в коронавірусному світі все ще заважають.
Як і читання меню в застосунку мобільного. По пам’яті замовивши спрінг-роли з качкою й овочами, вонтони і салат, ми переходимо до бесіди.
— На карантинному прагненні людей все чистити і дезінфікувати змогли заробити? — одразу ж цікавлюся.
— Частково так, — визнає Здесенко, й одразу уточнює, що зросли продажі антибактеріальних серветок, туалетного паперу й рукавичок — лише 20% продукції біосфери, інші 80% впали одночасно з іншим українським бізнесом.
— Тобто швидше програли, ніж виграли? — перепитую.
— Ні, все-таки виграли, — парирує Здесенко, — ми виграли у прибутку і точно виграли в досвіді. Це був дуже цікавий урок кризи в умовах невизначеності.
Відпиваючи води, бізнесмен розповідає, як у короткі терміни компанії довелося перебудовувати гігантську інертну машину виробництва на новий лад: переорієнтувати цілий напрям з обслуговування зупиненого ресторанного і готельного бізнесів на обслуговування промислових виробництв, де виросла потреба в гігієнічних засобах. Компанія також знизила виробництво незатребуваних продуктів і не тільки зберегла експорт, а й шестикратно його збільшила.
— Це як моментально розвернути поїзд, що максимально розігнався, але ми розвернули, — пояснює Здесенко. — А взагалі, я кризи люблю, вони мене драйвлять.
Він додає, що за ці місяці країна уникла головного ризику для українського виробничого бізнесу — дефолту, а це головне.
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.