Ефект Amazon. У Nielsen розповіли, чому споживачі активно шукають нові бренди і як їх втримати

16 серпня 2019, 10:26

Тільки 8% споживачів вважають себе відданими прихильниками своїх улюблених брендів, свідчить глобальне дослідження, проведене компанією Nielsen.

Воно показало, що покупці активно шукають нові бренди. Це викликано, в тому числі, зростанням рівня доходів споживачів на ринках, що розвиваються. 42% респондентів в світі говорять, що їм подобається пробувати нові продукти. Практично половина (49%) вважають кращими перевірені продукти і бренди, але іноді готові пробувати нове.

Відео дня

Найбільш схильні до частого перемикання між брендами жителі Південно-Східної Азії - 47% з них готові міняти бренди або пробувати новинки. За ними йдуть жителі Африки, країн Перської затоки (45%) і Латинської Америки (42%). Жителі Північної Америки і Європи менш схильні до перемикання між брендами (36% і 33% відповідно).

За словами Джо Елліса, першого віце-президента з дослідження споживачів Nielsen, ризики для брендів ніколи не були такі великі, як сьогодні, коли переважна більшість споживачів відкриті до новинок. Він пояснює це так званим Amazon-ефектом, який розширює вибір і підвищує обізнаність про ціни, і навіть більше.

«У Китаї в додатку WeChat існують цілі групи з "полювання" за знижками або навіть посередництво в вигідних покупках. У Великобританії доставка "до дверей" свіжих продуктів "noname" здійснюється за цінами, що не поступаються цінам супермаркетів. Це стосується також традиційного роздробу, який намагається знайти способи збереження рентабельності в світі, де доставка додому підриває маржу», - зазначив він.

39% споживачів в світі відзначають, що співвідношення ціна-якість - це ключовий фактор, що впливає на їх вибір, потім йде якість продукту (34%), ціна (32%) і зручність використання (31%). Тільки 28% споживачів кажуть, що на їх вибір впливає популярність і надійність бренду.

Південно-Східна Азія - єдиний регіон, де фактор співвідношення ціни-якості не є визначальним: тут 42% споживачів кажуть, що ключовий фактор - це висока якість, при цьому на вибір 40% споживачів співвідношення ціни-якості все ж має вплив.

У Nielsen підкреслюють, що бажання покупців пробувати нові бренди зараз на підйомі - 46% споживачів в світі говорять, що вони готові купити новий бренд, який ніколи до цього не пробували. На розвинених ринках Північної Америки, Південно-Східної Азії і Західної Європи частка любителів новинок нижча, оскільки здивувати їх цим складніше: покупці на цих ринках вже давно звикли до добре організованих полиць в магазині, широкого асортименту і різноманітності цінових пропозицій.

«Українські покупці в більшій мірі схожі на своїх західноєвропейських сусідів. Частка покупців, які активно пробують новинки - 27%. Проте, зараз, як ніколи, українські покупці насолоджуються багатим асортиментом товарів: кожен другий опитаний нами українець підтвердив, що йому доступний більш широкий вибір брендів в порівнянні з п'ятьма роками назад. І це те, що швидше ріднить нас з іншими східноєвропейськими країнами», - розповіла керівник групи відділу по роботі з клієнтами Nielsen Україна Тетяна Шевченко.

Вона додала, що, незважаючи на те, що український FMCG ринок вийшов з кризи, покупці за старою звичкою залишаються дуже чутливими до ціни. За словами Шевченко, не дивно, що Україна знаходиться в ТОП-10 країн, для яких гарне співвідношення ціни і якості є вирішальним при перемиканні між брендами або при пробі нових продуктів. Для семи з 10 українців промо є тим фактором, який стимулює їх «зрадити» своєму регулярному бренду.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Шевченко також назвала тактики, які допоможуть бізнесу утримати покупців «в сучасному світі нелояльних покупців". Незважаючи на важливість ціни, покупці готові платити більше за «відчутні» переваги - такі як нові функції, користь для здоров'я або навколишнього середовища. Крім того, сучасних покупців приваблює автентичність бренду, тому потрібно апелювати до цінностей. Також важливі нові пропозиції - потрібно впроваджувати інновації, релевантні покупцям, щоб не втрачати їх інтересу.

Показати ще новини
Радіо НВ
X