Попри «зерновий коридор». Чому українські експортери продовжать возити аграрні вантажі через порти Дунаю та залізницею

6 листопада 2022, 10:40
Ексклюзив NV
Пором через річку Дунай (Фото:Ізмаїл.Сity)

Пором через річку Дунай (Фото:Ізмаїл.Сity)

Автор: Артем Ільїн

Як змінився експорт аграрних вантажів через дунайські порти та західний кордон України та чи вдасться його зберегти під час роботи «Зернової ініціативи» ООН?

Експорт збіжжя та інших аграрних вантажів продовжиться через річкові порти Дунаю та західний кордон України навіть при повноцінній роботі, так званої «Зернової ініціативи» у портах Чорного моря. Про це йдеться у статті НВ Бізнес Зерновий коридор Ердогана. Чому Путін не зміг зупинити експорт з морських портів України і які ще шляхи доступні українському бізнесу.

Відео дня

Можливості для експорту цими шляхами вже суттєво збільшилися. «Порти Дунаю стали основним водним шляхом для агроекспорту і нам вдалося наростити їх пропускну спроможність до 1,5 млн тонн на місяць», — розповідає Юрій Васьков, заступник міністра інфраструктури України. За даними Міністерства, вантажообіг дунайських портів за 9 місяців 2022 року склав понад 11 млн тонн, що в 3,5 рази більше за аналогічний період минулого року. Також відбуваються зміни і на західному кордоні. «Ми наростили логістичні потужності УЗ та автотранспорту через сухопутні переходи більше ніж у 2 рази [у порівнянні з лютим 2022 року]», — розповідає Юрій Васьков. За його словами, залізниця експортувала у вересні 1,2 млн тонн продовольства, що на 200 тис. тонн більше, ніж у серпні. На автотранспорт у вересні припало 0,64 млн тонн.

Фахівці з логістики, яких опитав НВ Бізнес, вважають, що експортери вже не зможуть відмовитися від напрацьованих маршрутів. Наприклад, через порти Рені та Ізмаїл на Дунаї експортуватимуть нішеву продукцію (насіння та шрот) або невеликі корстерні партії пшениці та кукурудзи. А західні автомобільні та залізничні переходи працюватимуть, зокрема, завдяки тому, що європейські логістичні компанії призвичаїлися до роботи з вантажами з України.

Тому в МІУ констатують розвиток залізничної інфраструктури на кордоні з ЄС, біля вузлових станцій. Також у міністерстві планують збільшити потужність портів на Дунаї до 25 млн тонн вантажів на рік.

Показати ще новини
Радіо NV
X