Підприємливі та успішні. 100 найпомітніших малих підприємців України — від крафтових цукерок до IT-проектів. Частина 3

23 грудня 2021, 23:55

НВ спільно з Rozetka та Visa презентує сотню найбільш помітних та цікавих малих бізнесів країни.

Частина 2 — 100 найпомітніших малих підприємців України

Список експертів спецпроєкту, які допомагали визначити найпомітніших підприємців:

Світлана Чирва, віцепрезидентка, регіональна менеджерка Visa в Україні, Білорусі, Молдові; Владислав Чечоткін, співзасновник Rozetka; Віталій Сич, головний редактор НВ; Андрій Здесенко, президент корпорації Біосфера; Разван Мунтяну, член правління ПриватБанку з питань розвитку бізнесу; Ольга Руднєва, засновниця Фонду Олени Пінчук, підприємниця; Валерія Іонан, заступниця міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції; Андрій Федорів, інвестор, підприємець, засновник креативно-інвестиційної компанії Fedoriv Group; Ярослава Гресь, партнерка комунікаційної агенції Gres Todorchuk.

Відео дня

Haluzka Glass Галузь: Виробництво прикрас Місцезнаходження: Львів

Роксолана Худоба, Haluzka Glass
Фото: Роксолана Худоба, Haluzka Glass

Haluzka Glass — це майстерня авторських виробів з переробленого скла, а також продавець художніх виробів вітчизняних брендів. Ключовий канал для продажу — сторінка в Instagram, яка має понад 14 тис. підписників. Діє також онлайн-крамниця Щось Цікаве. Бренд пропонує ялинкові прикраси, персні зі скла, брошки-оригамі, кулони, сережки, вази, посуд. Ціни на продукцію переважно не доходять до 1 тис. грн. Haluzka Glass розпочала свою роботу у 2011‑му, відтоді її розвиває Роксолана Худоба, фахівець із техніки роботи з естетичним склом.

Vogner Галузь: Виробництво товарів для дому Місцезнаходження: Київ

Николай Паламарчук, основатель фирмы Vogner
Фото: Николай Паламарчук, основатель фирмы Vogner

Компанія Vogner займається виробництвом переносних турбо-вогнищ, що складаються з одного поліна, яке довго горить. І це не лише естетика. «За необхідності на такому вогнищі ви приготуєте смачну страву», — пояснює Микола Паламарчук, засновник фірми. Щоб відновити використану у вогнищах деревину, компанія займається висадкою дерев — у минулому році Vogner дав життя близько 10 тис. рослин. Продаж продукції відбувається в мережі Instagram, доставка — через сервіс Нова пошта.

Big Story Галузь: Видавничий бізнес Місцезнаходження: Чорноморськ

Коробчук Надія,  Big Story
Фото: Коробчук Надія, Big Story

Три роки тому Надія Коробчук разом із чоловіком шукала подарунок для сина і дізналася про персоналізовані книжки. З цього виросла ідея для власного бізнесу. Бренду Big Story приблизно півтора року. Перша персоналізована книжка мала продаж на рівні 1,5 тис. одиниць. Зараз справи йдуть ще краще. «Кожного дня ми отримуємо позитивні відгуки на наш продукт та розуміємо, що можемо зробити ще багато оригінального і крутого для нашої аудиторії», — каже Коробчук. Книжки Big Story присвячено святам Різдво та Хеловін, дитячим емоціям, сімейним стосункам. Клієнтська база фірми в мережі Instagram — майже 32 тис. людей.

Manuscript Галузь: Крафтове виробництво Місцезнаходження: Київ

Белов Влад, Manuscript
Фото: Белов Влад, Manuscript

«Наша команда без винятку творчі люди: маркетолог, фотограф і дизайнер», — розповідає про свою фірму Владислав Бєлов, засновник Manuscript. Партнери почали бізнес у 2015‑му, ще студентами. Їх ключовий продукт — це скетчбуки, що мають яскраві обкладинки, виконані на основі картин відомих художників. Такий скетчбук ідеально розгортається на 180 градусів завдяки використанню копської палітурки. У 2020‑му бренд переміг у конкурсі від платформи UaMade в номінації «принт року».

Кайка Галузь: Виробництво товарів для дому Місцезнаходження: Київ

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
Майя и Кирилл Проскурня, Кайка
Фото: Майя и Кирилл Проскурня, Кайка

Майя та Кирило Проскурня, котрі мають двох малюків, виробляють не просто постіль для дітей, а таку, що вміє говорити. Варто навести на QR-код, який є на білизні, смартфон, як можна послухати казку на ніч. «Для батьків це зрозуміло, для діток — справжнє диво», — каже Кирило Проскурня. Уся продукція виготовляється з натуральної тканини і є гіпоалергенною. «Балакуча» ковдра обійдеться у 1,2 тис. грн, а комплект спальної білизни — у 1,8 тис. грн. Продаж відбувається через Instagram.

Frisson Галузь: Розважальний бізнес Місцезнаходження: Київ

Ксенія Морозенко, FRISSON
Фото: Ксенія Морозенко, FRISSON

Фірма Frisson створює пазли в авторському дизайні для дорослих у спів­праці з українськими ілюстраторами. Кожен варіант випускається лімітованим накладом у 500 одиниць. Стартап з увагою ставиться до екології: у виробництві використовується лише вторинна сировина. Ціни варіюються від 500 до 2 тис. грн, а замовити товар можна в інтернет-магазині. Філософія бренду — відволікти сучасну людину від гаджетів, щоб вона сконцентрувалася на пазлі, адже це сприяє кращому самоусвідомленню.

Enjoy the Wood Галузь: Виробництво декору Місцезнаходження: Ірпінь

Игорь Фостенко, Enjoy the Wood
Фото: Игорь Фостенко, Enjoy the Wood

Флагманський продукт стартапу Enjoy the Wood — дерев’яні мапи, які можуть прикрасити стіну в будинку чи квартирі. Зараз 70 % продукції фірми вирушає на експорт — до країн Європи, а також США. Замовити продукцію можна як на сторінці бренду в Instagram, яка має майже 400 тис. підписників, так і в столичному ТРЦ Lavina Mall. Ціни на такі багатошарові дерев’яні мапи варіюються навколо 2 тис. грн, але таким картам потрібен ще й професійний монтаж. А ще Enjoy the Wood підтримує ініціативи центру кінезітерапії Здоровий рух.

Zv’yazani Галузь: Виробництво товарів для дому Місцезнаходження: Київ

Наталья Осауленко и Ольга Каретникова-Котягина, Zvyazani
Фото: Наталья Осауленко и Ольга Каретникова-Котягина, Zvyazani

Zv’azani — бренд килимів ручної роботи, що поєднує історію українського ткацтва із сучасними тенденціями. Матеріал — 100 % овеча вовна: екологічна, м’яка і тепла. Бренд пропонує як готові вироби зі своїх колекцій, так і можливість створити килим за індивідуальними мірками. Нові дизайни розроб­ляють місцеві ілюстратори. Ціни на килимові доріжки починаються від 300 євро, а от килими обійдуться в 1 тис. євро чи дорожче. Засновниці бренду — Ольга Каретнікова з партнерками — вірять, що своєю продукцією здатні відвоювати місце на ринку в масмаркету.

Y-Flos Галузь: Виробництво декору Місцезнаходження: Київ

Наталия Шапиро, Y-Flos
Фото: Наталия Шапиро, Y-Flos

Команда Y-Flos запатентувала універсальну вазу у формі букета та розвиває її виробництво. Стартапу понад три роки, за цей час вдалося налагодити оптові експортні поставки. Y-Flos співпрацює зі студіями флористики, ресторанами, готелями, клініками. Наразі бренд планує запустити виробництво лінійки біокомпозитних ваз — предметів, що поєднують пластик із конопляним волокном. Стартап робить фокус на оптовому продажу, пропонуючи для них нижчу ціну — від 125 грн за вазу. Своїх клієнтів Y-Flos переконує у важливості обирати екологічну продукцію.

The Homest Галузь: Виробництво декору Місцезнаходження: Київ

Елена Кузьмина, The Homest
Фото: Елена Кузьмина, The Homest

Бренд The Homest виробляє та продає соєві свічки ручної роботи, причому не лише в Україні, а й у Нідерландах. Усі процеси — від фарбування стаканчиків до заливання воску — виконуються вручну. Ціни на такі свічки варіюються від 500 грн до 1,5 тис. грн. Є ексклюзивні колекції у чорному та білому склі. Має бренд у своєму портфелі й сірники The Homest — по 35 грн за коробочку. Для організованого продажу діє інтернет-магазин з можливістю оптових замовлень для корпоративних клієнтів.

Yedina Ceramics Галузь: Виробництво товарів для дому Місцезнаходження: Київ

Дина Ефремова, Yedina Ceramics
Фото: Дина Ефремова, Yedina Ceramics

Діна Євремова, засновниця бренду Yedina Ceramics, займається керамікою вже понад шість років. В основі асортименту — настільні лампи ручної роботи, кожна з яких зроблена в обмеженій кількості. У портфелі бренду є понад 50 різних моделей. Окрім ламп, тут є різноманітні ліхтарі, дзеркала, декоративні ємності. «У моїх роботах використовую здебільшого флористичні орнаменти, багато різьблення, ручного ліплення, формовки», — каже Євремова. У продажу є лампи і за 2 тис. грн, і за 4,5 тис. На сторінку Yedina Ceramics в Instagram підписалися понад 2 тис. користувачів.

Natura Ceramica Галузь: Виробництво декору Місцезнаходження: Ужгород

Андрей и Алеся Возницкие, Natura Ceramica
Фото: Андрей и Алеся Возницкие, Natura Ceramica

Natura Ceramica — невелика сімейна студія, яка створює сучасну українську кераміку. Їй уже майже 10 років, а центральна локація бренду міститься в історичному центрі Ужгорода. Продаж здійснюється через Instagram з можливістю доставки по цілому світу. Лаконічність форм, натуралістичність — ось основа естетики Natura. Засновники наразі не планують розширювати обсяги виробництва, щоб їхня продукція зберегла статус авторської унікальності.

Zubko Studio Галузь: Виробництво декору Місцезнаходження: Київ

Вероника Зубко, Zubko Studio
Фото: Вероника Зубко, Zubko Studio

Київський стартап Zubko Studio почав роботу у 2019‑му, фокусуючись на розробці та продажу декору для квартири чи будинку. «Працюємо над тим, аби домівки України були цікавими, оригінальними, наповненими просто тут, просто сьогодні», — підкреслює Вероніка Зубко, декораторка та засновниця бренду. Окрім виробництва декору, очільниця Zubko Studio надає консультаційні послуги іншим молодим бізнесам, а також просуває перспективні вітчизняні бренди на своїй сторінці в Instagram.

De La Mark Галузь: Побутова хімія Місцезнаходження: Київ

Алексей Вереникин, DeLaMark
Фото: Алексей Вереникин, DeLaMark

Історія De La Mark почалася у 2007-му з будівельного бізнесу. Та через рік сталася глобальна фінансова криза, тому фірмі довелося перепрофілюватися на продаж японських безфосфатних пральних порошків. Згодом виник­ла ідея власного виробництва. «Тоді ще гадки ніхто не мав, що через 12 років компанія посідатиме провідну позицію на вітчизняному ринку побутової хімії», — каже Олексій Веренікін, засновник компанії. De La Mark виробляє та продає зубні пасти, рідке мило, гелі для душу, засоби для прання. Уся лінійка продукції виготовляється згідно з міжнародними екостандартами та отримала сертифікат Жива планета, який визнається 65 країнами світу.

Lapush Галузь: Виробництво косметики Місцезнаходження: Київ

Дарья и Влад Билокур, Lapush
Фото: Дарья и Влад Билокур, Lapush

«Наша історія почалася три з половиною роки тому в мене вдома, коли я вирішила зробити своє перше мило, — розповідає Дар’я Білокур, засновниця бренду Lapush та юристка в минулому. — Ідея спала мені на думку з кількох причин, перша і найголовніша — це здоров’я моєї шкіри і волосся». На даний момент це вже сімейний бізнес, який Білокур розвиває разом із чоловіком. Lapush випускає екологічну косметику — суперфуди для шкіри, засоби для догляду за волоссям, сонцезахисні креми, скраби.

Piel Cosmetics Галузь: Виробництво косметики Місцезнаходження: Київ

Ярослав Процько, Piel Cosmetics
Фото: Ярослав Процько, Piel Cosmetics

Piel Cosmetics — компанія, що виробляє професійну косметику для домашнього вжитку. У складі майже всіх продуктів бренду є гіалуронова кислота та наносрібло. Засновник компанії Ярослав Процько відкрив власний бізнес після скорочення на роботі, а перша партія продукції з’явилася на ринку 2009 року. Гель для зняття макіяжу від Piel Cosmetics обійдеться в 1.075 грн, міцелярна вода — у 841 грн, тонік для шкіри — у 966 грн. Компанія має власний інтернет-магазин, де можна не лише придбати товари, а й отримати консультації фахового косметолога.

Ptichkin Sad Галузь: Виробництво косметики Місцезнаходження: Київ

Вальчук Алеся, Ptichkin Sadjpg
Фото: Вальчук Алеся, Ptichkin Sadjpg

Бренд Ptichkin Sad народився в Луцьку 14 листопада 2015 року. У пошуках рішень для повернення здорового вигляду своєї шкіри та волосся його засновниця Олеся Вальчук створювала засоби для себе. Її захоплення підтримав бойфренд, ставши бізнес-партнером. Щоб відкрити перше виробниче приміщення, пара виклала всі свої заощадження. А зараз Ptichkin Sad має сучасну лабораторію в Києві та розробляє нові косметичні формули. «Ми використовуємо сертифіковані інгредієнти рослинного і біотехнологічного походження, не тестовані на тваринах», — розповідає Вальчук. У асортименті — засоби для догляду за шкірою та волоссям, рідкі рум’яна, креми.

Esper Bionics Галузь: Технології Місцезнаходження: Київ

Газда Дмитрий, Esper Bionics
Фото: Газда Дмитрий, Esper Bionics

Esper Bionics займається розробкою роборуки та хмарної платформи для вдосконалення контролю над нею. «Ми віримо, що в наш час фізичні можливості людини можуть бути розширені, а людське тіло не має бути лімітом», — зазначає Анна Белєванцева, представниця стартапу. Компанія, команду якої складають вісім осіб, працює над біонічним протезом. Той буде підключений до платформи машинного навчання, щоб отримати функціонал на рівні інтуїтивного контролю. За плечима Esper Bionics — два роки кропіткої роботи над продуктом. Перша установка протезу дівчині-волонтеру вже відбулася. У 2019‑му стартап переміг у змаганні винахідників Vernadsky Challenge.

PatentBot Галузь: Технології Місцезнаходження: Київ

Наталия Владимирова, PatentBot
Фото: Наталия Владимирова, PatentBot

PatentBot — це бот із реєстрації торговельних марок онлайн, який скорочує процес подачі документів до 5‑7 хвилин спілкування в чаті. На українському ринку PatentBot був запущений у липні 2017 року, після чого розширився на ринки США, ЄС, Китаю, Казахстану, Білорусі, РФ, а також отримав інвестиції від низки українських та іноземних інвесторів та досяг оцінки у $ 1,5 млн. У 2017 році PatentBot став ботом року за версією ProductHunt. Сервіс пропонує всі види послуг, потрібні для реєстрації торговельної марки — юридичну консультацію, реєстрацію, пошук серед наявних ТМ.

TehnoTable Галузь: Технології Місцезнаходження: Київ

Самохина Александра, TehnoTable
Фото: Самохина Александра, TehnoTable

Компанія TehnoTable — справа подружжя Олександра Реньова та Олександри Самохіної. Бренд виробляє «здорові робочі місця», тобто столи з регулюванням висоти. Ідея виникла спонтанно, коли у 2016 році до Реньова звернувся знайомий із проханням спроєктувати для нього такий стіл. Той і розробив його в домашніх умовах, а вже 2018‑го компанія запустила невелике виробництво в Києві. У липні 2021‑го підприємці масштабували виробництво і переїхали у Вишневе. «У травні цього року ми випустили нову модель столу WPN — це спільна авторська розробка нашої компанії з Alan Design Studio, — розповідає Самохіна. — WPN — наша гордість, яку ми запатентували».

Опубліковано у № 48 журналу НВ від 23 грудня 2021 року

Частина 4 — 100 найпомітніших малих підприємців України

Показати ще новини
Радіо NV
X