Підприємливі та успішні. 100 найпомітніших малих підприємців України — від крафтових цукерок до IT-проектів. Частина 2

10 січня 2022, 14:23

НВ спільно з Rozetka та Visa презентує сотню найбільш помітних та цікавих малих бізнесів країни.

Частина 1 — 100 найпомітніших малих підприємців України

Список експертів спецпроєкту, які допомагали визначити найпомітніших підприємців:

Світлана Чирва, віцепрезидентка, регіональна менеджерка Visa в Україні, Білорусі, Молдові; Владислав Чечоткін, співзасновник Rozetka; Віталій Сич, головний редактор НВ; Андрій Здесенко, президент корпорації Біосфера; Разван Мунтяну, член правління ПриватБанку з питань розвитку бізнесу; Ольга Руднєва, засновниця Фонду Олени Пінчук, підприємниця; Валерія Іонан, заступниця міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції; Андрій Федорів, інвестор, підприємець, засновник креативно-інвестиційної компанії Fedoriv Group; Ярослава Гресь, партнерка комунікаційної агенції Gres Todorchuk.

Відео дня

Вегануті Галузь: Ресторанний бізнес Місцезнаходження: Київ

«Ми створили наш проєкт Вегануті два з половиною роки тому, і це був проєкт-хобі, — розповідає засновниця Жанна Куркіна. — Ми не були ані шеф-поварами, ані підприємцями, а просто любили готувати смачні веганські страви для сім'ї та друзів». Уже в лютому 2020‑го Вегануті відкрили невелике кафе побіля Бессарабського ринку в Києві, відтоді навколо нього сформувалося коло постійних клієнтів, що постійно збільшується. Тут можна скуштувати веганський хот-дог, суп із пастою, бургер з веганською котлетою. Окрім цього, заклад поширює культуру споживання напою комбуча, більш відомого під народною назвою «чайний квас», співпрацюючи з українськими виробниками.

Yes Straws Галузь: Крафтове виробництво Місцезнаходження: Київ

Фото НВ (Фото: Арсентий Фареника, основателя бренда Yes Straws)
Фото НВ / Фото: Арсентий Фареника, основателя бренда Yes Straws

Бренд Yes Straws, за задумом заснов­ника Арсентія Фареника, націлений на зменшення використання одноразових пластикових предметів для мінімізації негативного впливу на довкілля. Його основний продукт — очеретяні трубочки для напоїв, які можуть повноцінно замінити імпортні пластикові аналоги. Набір з 250 трубочок для вживання мартіні обійдеться у 497 грн, набір з 50 очеретяних трубочок для коктейлів коштує 100 грн. Фірма робить ставку на оптові партії, що починаються від 1 тис. штук. У 2021‑му Yes Straws взяла участь у міжнародній виставці Expo-2020, що відбувається в ОАЕ.

Мед-шмед Галузь: Медове виробництво Місцезнаходження: Київ

фото НВ (Фото: Екатерина Свиридова, основательница фирмы Мед-шмед)
фото НВ / Фото: Екатерина Свиридова, основательница фирмы Мед-шмед

Зараз Мед-шмед — це невелике напівавтоматичне виробництво у місті Києві. А народився бренд у 2014 році як спільна справа трьох друзів, котрі починали бізнес на звичайній кухні. Спершу продуктова лінійка складалася із п’яти смаків, а зараз зросла до 15 медових міксів та десертів. «Ми були першими в Україні, хто став змішувати мед із м’ятою, чебрецем, перцем чилі, апельсиновою цедрою та іншими травами, спеціями і ягодами», — розповідає засновниця фірми Катерина Свиридова. Технологія виробництва у Мед-шмед базується на механічному змішуванні без нагрівання. Подарункові набори коштують 140−380 грн, у фірми є власний інтернет-магазин. Стартап не лише виробляє й продає своє, а й запрошує до спільної роботи інші фуд-проєкти.

Kitchen&Garden Галузь: Вирощування трав Місцезнаходження: Київ

Фото НВ (Фото: Екатерина Безжон, основательница проекта Kitchen&Garden)
Фото НВ / Фото: Екатерина Безжон, основательница проекта Kitchen&Garden

Kitchen&Garden — магазин рослин та невеличке кафе в яблуневому саду на території столичного ВДНГ. Стартап вирощує та продає пряні трави в горщиках, а також різні декоративні рослини — базилік, тим’ян, розмарин, орегано, мелісу, м’яту, лаванду, лавр. Продукцію стартапу можна використовувати в харчових цілях. «Ростуть трави за допомогою води, сонця, матінки-природи і нашої великої любові до цієї справи, без будь-яких добавок», — розповідає засновниця проєкту Катерина Безжон.

Віхола Галузь: Видавничий бізнес Місцезнаходження: Київ

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
Фото НВ (Фото: Илона Замоцна, топ-менеджерка Вихолы)
Фото НВ / Фото: Илона Замоцна, топ-менеджерка Вихолы

Шість колишніх працівників видавництва Наш формат, звільнившись із нього у травні 2020‑го, заснували власний проєкт — Віхола. Його фокус так само зроблено на нон-фікшн-літературі українською мовою. Віхола має підписані угоди з 30 авторами про випуск їхніх книжок, ведуться перемовини з іншими письменниками. У найближчих планах — випуск книжки письменниці Маріанни Бойко, яка розповідає про свій досвід відмови від використання поліетилену в побуті. «Ми плануємо, що наші книжки будуть абсолютно різносторонні, зручні для прочитання, а головне — вони нестимуть український досвід, тому будуть максимально практичними», — розповідає Ілона Замоцна, топменеджерка Віхоли.

FeelIndigo Галузь: Розважальний бізнес Місцезнаходження: Київ

Борисенко Олександр, видавництво FeelIndigo
Фото: Борисенко Олександр, видавництво FeelIndigo

Настільні ігри здобули неабияку популярність під час суворих етапів карантину, а стартап з виробництва таких товарів FeelIndigo це монетизував. Розпочавши бізнес ще в 2015‑му, фірма з того часу видала 28 варіантів настільних ігор для сімейної аудиторії. Видавництво має повний цикл: пошук сюжетів, локалізацію чи створення власного ігрового контенту, виробництво, продаж. При цьому FeelIndigo працює з українськими ілюстраторами та перекладачами. У 2017‑му фірма запровадила нові технології виготовлення продукції, а в 2020‑му повністю локалізувала виробництво в Україні.

SmartReader Галузь: Освітній бізнес Місцезнаходження: Рівне

Фото НВ (Фото: Юлия Семенюк, основательница стартапа SmartReader)
Фото НВ / Фото: Юлия Семенюк, основательница стартапа SmartReader

SmartReader — молодий стартап, що з’явився на бізнесовій мапі України у 2021‑му. Його ключовий продукт — це гейміфікована онлайн-платформа для навчання дітей віком 6−12 років навичок швидкого читання. Процес побудовано на авторській методиці, розповідає Юлія Семенюк, засновниця стартапу. Для масштабування бізнесу SmartReader використовує модель франчайзингу, а 99 % франшиз купують жінки. Представництва фірми присутні у 18 українських містах, а в Києві їх одразу чотири. Окрім того, одна філія з’явилася в Молдові.

Zakapelok Галузь: Ритейл Місцезнаходження: Київ

Фото НВ (Фото: Наталья Паромская, основательницы стартапа Zakapelok)
Фото НВ / Фото: Наталья Паромская, основательницы стартапа Zakapelok

Ідея стартапу Zakapelok — це поєднання приємного з корисним. Формат книгарень-кав'ярень давно набув популярності в США та Західній Європі, а Zakapelok відкрив схожий заклад у «діловому серці Подолу», за висловом засновниці Наталії Паромської. Там, на столичній вулиці Верхній Вал, можна знайти книжки від найбільших та невеликих видавців України, а також незалежні авторські примірники. Широкий асортимент кавових напоїв та кондитерських виробів — частина бізнес-моделі Zakapelok. Щоб долучитися до соціальної місії, книгарня продає книжки зі шрифтом Брайля.

UA Comix Галузь: Видавничий бізнес Місцезнаходження: Львів

Фото НВ (Фото: Богдан Кордоба,  основатель стартапа UA Comix)
Фото НВ / Фото: Богдан Кордоба, основатель стартапа UA Comix

Богдан Кордоба захопився ідеєю видавати комікси ще у 2012‑му, а вже через п’ять років запустив власний проєкт. Його стартап UA Comix видає та продає комікси, котрі сам Кордоба називає «мальописи». Видавництво працює з різними жанрами — екшн, містика, жахи, реалізм. «Нам до вподоби майструвати двері, крізь які можна зазирнути у виміри іншого буття та віднайти історію, яка буде до смаку саме вам» — так розповідає про свій бізнес засновник UA Comix. Оскільки його справа крутиться навколо цін на папір та друк, Кордобі доводиться регулярно переглядати ціни. Так, свіжий комікс Мідл­вест на 160 сторінок продається за 350 грн.

Абрикос Галузь: Видавничий бізнес Місцезнаходження: Дніпро

Фото НВ (Фото: Геннадий Дрягуев, соучредитель Абрикос)
Фото НВ / Фото: Геннадий Дрягуев, соучредитель Абрикос

Дніпровське видавництво Абрикос, засноване 2017‑го, спеціалізується на розвитковій літературі для дітей, працюючи з форматом віммельбухів. «Віммельбухи — це книжки, читаючи які, дитина може побудувати власний всесвіт», — пояснює Геннадій Дрягуєв, співзасновник Абрикос. На кожному розвороті віммельбуха дитина бачить зображення та сюжети, які допомагають їй краще зрозуміти певну тему — наприклад, подорож на поїзді чи традиції святкування Різдва. Абрикос має власний інтернет-магазин, книжки в якому коштують від 200 до 300 грн.

Apex Education Галузь: Освітній бізнес Місцезнаходження: Київ

Фото НВ (Фото: Иван Меркулов, основатель проекта Apex Education)
Фото НВ / Фото: Иван Меркулов, основатель проекта Apex Education

Оскільки чимало сучасних професій не можна уявити без гарного володіння англійською мовою, проєкт Apex Education вирішив дати молодим українцям можливість вивчити цю мову досконало. Apex Education, якому вже майже три роки, привозить до України сертифікованих викладачів із Великої Британії та США, які занурюють учнів в англомовне середовище. «Мета — вийти на національний рівень вже в цьому навчальному році», — розповідає Іван Меркулов, засновник проєкту. Зараз англійську мову разом з Apex Education вивчають понад 1,7 тис. дітей.

Tatton.me Галузь: Розважальний бізнес Місцезнаходження: Київ

Фото НВ (Фото: Фурсов Никита, Фурсова Ксения, TATTon.me)
Фото НВ / Фото: Фурсов Никита, Фурсова Ксения, TATTon.me

Мода на татуювання існує в Україні щонайменше п’ять років, тому стартап Tatton.me вирішив запропонувати цей вид мистецтва дітям. Для таких малюнків, які є тимчасовими, використовується спеціальне екологічне чорнило. Зробивши татуювання, дитина має скачати мобільний додаток Tatton.me — і у смартфоні її тату оживе. Зараз стартап пропонує картинки з понад 50 персонажами — це лісові мешканці, африканські тварини, динозаври. Засновники стартапу представили свою технологію на міжнародній виставці Maison&Objet у Парижі, отримавши чимало схвальних відгуків.

Orner Галузь: Виробництво декору Місцезнаходження: Київ

Фото НВ (Фото: Кирилл Городнер, основатель бизнеса ORNER)
Фото НВ / Фото: Кирилл Городнер, основатель бизнеса ORNER

Компанія Orner заснована в 2013 році в Києві і виробляє посуд, календарі, блокноти, горщики, вази із сучасними принтами. «Наша продукція — це подарунки для близьких людей та для себе», — підкреслює Кирило Городнер, засновник бізнесу. Orner має власний магазин на столичній вулиці Гончара, а також представництва в інших містах. Виробництво локалізоване в Україні, а команда проєкту налічує 18 людей. Діє інтернет-магазин та можливість доставки продукції не лише по країні, але й поза її межами.

Wood Mood Галузь: Виробництво декору Місцезнаходження: Гостомель

Фото НВ (Фото: Анастасия Бурзи вместе с мужем Андреем, основала стартап Wood Mood)
Фото НВ / Фото: Анастасия Бурзи вместе с мужем Андреем, основала стартап Wood Mood

Анастасія Бурзі разом із чоловіком Андрієм заснувала стартап Wood Mood, який фокусується на виробництві декору із дерева з використанням запатентованих технологій. Флагманський продукт бренду — екологічні свічки. «Для виробництва беремо тільки найкраще: натуральний бджолиний віск із фітонцидними властивостями у місцевих бджолярів та перевірену натуральну ефірну олію із США для чарівної атмосфери», — розповідає Бурзі. Вона вірить у те, що українська культура — це культура подарунків, тому й попит на такі речі існує не лише серед споживачів, а й серед корпорацій, котрі хочуть вести комунікацію з партнерами на якісному рівні.

Quiet Form Галузь: Виробництво посуду Місцезнаходження: Київ

Фото НВ (Фото: Татьяна Иваницкая и ее муж, основатели бренда керамической посуды Quiet Form)
Фото НВ / Фото: Татьяна Иваницкая и ее муж, основатели бренда керамической посуды Quiet Form

Тетяна Іваницька та її чоловік, пройшовши вечірній курс навчання виробництву кераміки, у 2016‑му отримали мінігрант від British Council Ukraine на запуск власної справи. Так народився бренд керамічного посуду Quiet Form. «Ми повністю на контенті зростили спільноту в соц­мережах без вкладень на рекламу, працювали з рестораторами та архітекторами, а у 2017 році вирішили створення посуду зробити основним видом діяльності», — розповідає Іваницька. Зараз у Quiet Form працюють п’ятеро людей, а головним завданням наразі є розширення асортименту, адже попит на посуд в авторській стилістиці не вщухає.

Woodstuff Галузь: Виробництво посуду Місцезнаходження: Київ

Фото НВ (Фото: Игорь  и Алла Сенчило, основательница бренда Woodstuf)
Фото НВ / Фото: Игорь и Алла Сенчило, основательница бренда Woodstuf

Якщо у 2011‑му стартап, який пізніше дістав назву Woodstuff, мав лише майстерню на 11 кв. м, то вже за п’ять років виробництво зросло до 450 кв. м. Фокус бренду — дерев’яний посуд, а також сувеніри та подарунки. «Ми шукали нішу, в якій можна було продавати товар під власним брендом, тому що мріяли налагодити серійне виробництво», — розповідає засновниця Алла Сенчило. Продукція бренду продається в магазині Всі.Свої на столичному Хрещатику, в магазинах Good Wine та Vinzer Home, а також на платформі електронної комерції Rozetka. Також є експорт до Європи та США.

Dodo Toys Галузь: Розважальний бізнес Місцезнаходження: Харків

Фото НВ (Фото: Дмитрий Терпай  и Елена Терпай, основательница бренда Dodo Toys)
Фото НВ / Фото: Дмитрий Терпай и Елена Терпай, основательница бренда Dodo Toys

Фірмі Dodo Toys уже чотири роки. За цей час вона не лише налагодила виробництво пазлів для дітей, а й налагодила експорт до Польщі, США та інших країн. Продукція доступна для придбання як на сайті Dodo Toys, так і на платформі електронної комерції Amazon. Ще й сторінка бренду в соцмережі Instagram має понад 27 тис. підписників. В естетиці пазлів зроблено ставку на тварин та казкових героїв. «Зараз ми сфокусувалися на розвитку онлайн-продажу», — каже Олена Терпай, засновниця бренду.

Papadesignstudio Галузь: Виробництво подарунків Місцезнаходження: Київ


«П’ять років тому виникла ідея зробити ринок українських подарунків більш креативним та сміливим, — розповідає Христина Галай, засновниця бренду Papadesignstudio. — За ці роки ми створили понад 1.000 найменувань продукції». Продукція її стартапу — листівки, чашки з принтами влучних українських висловлювань, шкарпетки, келихи. Усе це подарункова екосистема, що має стабільний попит, особливо в період свят. Келих з авторським дизайном обійдеться приблизно у 300 грн, банка чаю за авторським рецептом — у 139 грн.

J’amois Галузь: Крафтове виробництво Місцезнаходження: Київ


Яна Анохина, основательница бренда J`amois
Фото: Яна Анохина, основательница бренда J`amois

Бренд J’amois вирішив зароб­ляти гроші на достатньо великій ювелірній індустрії країни, адже українці щороку витрачають на відповідні вироби близько $ 1 млрд. Стартап виробляє оксамитові коробочки для обручок та інших прикрас, в той час як більшість вітчизняних магазинів пропонують більш економні коробочки з картону. За п’ять років роботи J’amois залучила клієнтів у 48 країнах завдяки як власній електронній комерції, так і платформі Etsy. «Ми робимо пропозицію руки та серця особливим моментом завдяки wow-фактору», — пояснює Яна Анохіна, засновниця бренду.

Фото НВ (Фото: Анастасия Степанчук, основательница Mini Plant)
Фото НВ / Фото: Анастасия Степанчук, основательница Mini Plant

Mini Plant Галузь: Виробництво декору Місцезнаходження: Київ

Mini Plant — бренд керамічних горщиків з рослинами та без них. В асортименті понад 120 унікальних горщиків, а за рік фірма продає близько 3,5 тис. таких виробів. Географія продажу включає 15 країн. «Тривалий час ми фокусувалися на крихітних горщиках і вже досягли успіху у цій ніші, — розповідає засновниця Mini Plant Анастасія Степанчук. — Зараз починаємо збільшувати розмір горщика, створюючи продукцію, яка актуальна для шир­шої цільової аудиторії». У сегменті рослин Mini Plant робить ставку на сукуленти, які мають свою естетику та не вимагають регулярного поливання.

Опубліковано у № 48 журналу НВ від 23 грудня 2021 року

Частина 3 — 100 найпомітніших малих підприємців України

Показати ще новини
Радіо NV
X