10 тисяч кроків разом з командою

Cпіввласник торгових мереж Varus і EVA Руслан Шостак
Cпіввласник торгових мереж Varus і EVA Руслан Шостак переконаний, що успіх приходить до того, хто готовий його втримати. Про те, як домогтися успіху на ринку ритейлу і розширювати межі можливого, Руслан Шостак розповідає в інтерв'ю Новому Времени.
Розкажіть, будь ласка, про рішення заснувати свій бізнес.
Розуміння, що я хочу займатися бізнесом прийшло до мене в 19 років, коли я навчався на 2-му курсі Дніпропетровської будівельної академії. Перші кроки в цьому напрямі були зроблені ще в старших класах школи, потім під час навчання в інституті у мене виходило поєднувати навчання і заробляння грошей. Пробував себе в різних темах, перевіряв, що працює, а що ні, що затребуване на ринку. Не шкодую, що не пішов у будівельники, але завжди з теплом і вдячністю згадую будівельну академію, яка навчила мене будувати і створювати, нехай не будинки, але бізнес так точно.
З якими труднощами ви зіткнулися?
У книзі «Генії і аутсайдери» Малкольм Гладуелл дає формулу: 10 000 годин = успіх. Будь-яка людина може стати № 1 в своїй справі, якщо вона присвятить їй 10 000 годин. Труднощі є на шляху будь-якого бізнесу. Важливо розуміти, що шлях до вершини - це величезна праця і неймовірні зусилля. Це щоденна віддача всього себе цілком своїй справі. Успіх EVA - це, однозначно, 10 тисяч кроків, пройдених разом з командою. Якщо перевести в години, за 16 років своєї історії команда вклала в бізнес EVA більше 47 000 годин.
Наскільки, на вашу думку, слушне твердження, що на шляху до успіху важливий кожен крок?
Абсолютно точно. Необхідно щодня працювати, удосконалюватися і рухатися вперед. Причому це правило діє в будь-якій сфері нашої життя, не тільки в бізнесі.
Шлях до вершини - це величезна праця і неймовірні зусилля
А якщо щось не виходить. Що тоді радите робити?
Повторити спробу ще раз. Насамперед проаналізувати, чому не виходить, виключити всі помилки, виправити їх і рухатися далі.
А як ви підбираєте фахівців до себе в команду? Є особливі вимоги?
Головний критерій - чи готова людина жити твоїм ритмом, цінностями, ідеями ідеалами. Чи готова розділяти з тобою успіх і долати труднощі і перешкоди.
Це правило спрацьовує незалежно від того, обираєш ти колегу по роботі, партнера чи друга. На роботі ми проводимо чимало часу - це стає нашим спільним життям. З більшою частиною топ-менеджерів я зустрічаюся особисто перед тим, як взяти їх у штат, намагаюся краще пізнати людину.
А які якості взагалі цінуєте в людях, які оточують Вас?
Насамперед, це працьовитість. По-друге, здатність до навчання і бажання схоплювати нальоту. Третє - порядність. Не завжди такий порядок, але це три основні моменти.
Давайте трохи поговоримо про компанію. Компанія EVA на ринку вже 16 років. Це чималий термін, з огляду на політичну та економічну турбулентність в країні. Як вдалося весь цей час утримувати провідні позиції?
У нас дуже працьовита команда, багато часу приділяємо стратегії та плануванню. Завдяки наполегливості в досягненні цих бачень ми маємо відмінний результат.
Навіщо заводити захоплення, якщо те, чим ти займаєшся, приносить справжнє задоволення?
Намагаємося все планувати, наскільки це можливо в українських реаліях. Хотілося б планувати в більш довгостроковій перспективі - 10 або 15 років, але зараз ми розуміємо, що складно бачити горизонти далі 3-5 років.
Які показники у Вашого бізнесу на поточний момент?
Останні 10 років ми виділяємо достатньо ресурсів на зростання і якість бізнесу - у нас 100% покриття присутності в кожній області України. У своєму сегменті у EVA найвищий товарообіг, найбільша кількість магазинів. У 2017 фінансовому році зростання чистого доходу склало 36% і ми пишаємося тим, що власні торговельні марки отримують визнання наших покупців і визнання професіоналів світового рівня. Другий рік поспіль СТМ EVA представлені на найбільшій міжнародній виставці PLMA World of Private Label в Амстердамі.

Назвіть найпам'ятнішу подію, яка сталася за ці роки з компанією EVA?
Криза 2009 року. Це був дуже важливий і переломний момент в житті компанії. Це був важкий період, але ми змогли перебудувати фокус і зосередитися на більш конкретні цілі. Уже в 2010 році ми повернули всі показники і стали заробляти більші гроші, ніж до кризи.
По суті, у нас кожен рік важливий і переломний. Ми ставимо нові цілі і досягаємо їх.

Розкажіть докладніше про ваше розміщення облігацій? Чому ви зважилися провести розміщення саме зараз?
У нашій компанії хороші фінансові показники, ми надаємо інвесторам можливість вкладати гроші в наші облігації. Хочемо використати різні фінансові інструменти, щоб нас знали не тільки на ринку банківського кредитування, а й у більш широких колах. Для компанії це не перший досвід розміщення, зараз до публічного розміщення пропонується вже 5-й випуск. Попередній 4-ий випуск був успішно розміщений в квітні 2014 року, обертався на ринку протягом 3-х років, наші інвестори отримували стабільний купонний дохід, випуск повністю погашений в квітні 2017, як і всі попередні серії.
Які головні завдання стоять перед компанією в найближчі 5 років?
Щорічно плануємо відкривати по 150-200 нових магазинів і розширювати мережу. Дуже активно займаємося власними торговими марками. На сьогодні їх показник в товарообігу близько 30%, плануємо протягом декількох років довести цей показник до 40%. Ще один пріоритет на найближчі кілька років - Е-комерс.