Хайповий лайнер. Чому автобус Neoplan Skyliner – революція для автомобілебудування - фото
Спецпроект

Хайповий лайнер. Чому автобус Neoplan Skyliner – революція для автомобілебудування

8 травня 2019, 09:14

Н імецький автовиробник MAN Truck&Bus привіз в Україну нове покоління міжміського автобуса VIP-класу Skyliner лінійки Neoplan. НВ розбиралося, в чому особливості моделі і що заважає новому Skyliner стати еталоном автобусів.

Об'єднане рішення для комфортних і статусних пасажироперевезень знайшли інженери німецької компанії MAN Truck&Bus. "Встигає всюди той, хто нікуди не поспішає", - саме цією фразою професора Преображенського можна в одному реченні описати новий автобус Skyliner від Neoplan - суббренда виробника великотоннажних автомобілів MAN Truck&Bus.

Лінійка автобусів Neoplan існує вже більше ніж 50 років, і зараз її основними представниками є три моделі - Cityliner, Tourliner та Skyliner. Останній автобус, про який сьогодні, власне, і піде мова, стоїть осібно серед інших "лайнерів", адже компанія називає його автобусом VIP-класу.

Лінійка автобусів Neoplan існує вже більше ніж 50 років, і зараз її основними представниками є три моделі - Cityliner, Tourliner та Skyliner.

Порівнюючи Skyliner з крутим лімузином, варто зазначити, що в цій моделі поміститься навіть два довгомірних авто для перевезення людей в умовах напівресторана-напівавтобуса. Так, нове покоління найбільш статусної моделі від Neoplan має два поверхи, бар, свою кухню, зону для відпочинку, і так, це справжній вбивця міських лімузинів або революціонер серед міжміських автобусів. Називайте як хочете.

На модель варто звернути увагу туристичним компаніям, рейсовим перевізникам і будь-яким власникам пасажирських автопарків, які хочуть, щоб клієнти самі бігли до них з грошима в зубах і відчували себе унікальними, розглядаючи у вікно іржу в кузові старенького «Ікаруса» на станції відправлення.

Чи справді Neoplan Skyliner заслуговує на статус "VIP" і що в ньому такого незвичайного - розбиралося НВ під час презентації MAN Truck&Bus в Києві.

Фото: Микола Новицький.
MAN Truck&Bus Ukraine

Комфорт

Крім того, що пасажирський автопоїзд таких розмірів і без того вселяє довіру як зовні, так і всередині, маркетологи компанії вважали за краще в назві порівняти автобус з літаком ("небесний лайнер"). Хоча, модель більше нагадує круїзний корабель, який замість хвиль так само тихо і впевнено долає кілометр за кілометром будь-яких автомобільних доріг.

До слова, бренду Neoplan належали світові рекорди в побудові найкоротших і найдовших двоповерхових автобусів. Тож у компанії точно розуміються на розробці таких двопалубних асфальтових кораблів.

Всім пасажирам на борту будуть доступні кондиціонування повітря, розважальні системи, кухня і, найголовніше, - комфортні "каюти" сидінь, відстань в яких можна вимірювати морськими милями.

Щоб з комфортом розмістити пасажирів на двох рівнях, інженерам довелося провести не один день за кресленнями і погубити не одну хорошу ідею про внутрішню структуру автобуса. У підсумку, на першому поверсі залишили всього 20 пасажирських сидінь, лаунж-зону, бар, туалет і багажний відсік.

Основна частина пасажирів - понад 56 посадкових місць залежно від конфігурації - буде розташована на верхній палубі, на яку можна потрапити за допомогою двох сходів. Величезні бічні вікна, напівкругле скління передньої частини, а також вікна в даху автобуса забезпечать максимальне задоволення від поїздки.

Всім пасажирам на борту будуть доступні кондиціонування повітря, розважальні системи, кухня і, найголовніше, - комфортні "каюти" сидінь, відстань в яких можна вимірювати морськими милями. Такого точно не запропонує жоден орендар біленьких «лімо».

Фото: Микола Новицький.
MAN Truck&Bus Ukraine

Дизайн

Як правило, дизайн у автобуса значить не так багато, як у легкового некомерційного автомобіля, адже на таких машинах не приїжджають на вечірки до друзів і не перебудовуються хвацько зі смуги в смугу в міському потоці. Але, це точно не про Skyliner, який зі своїм зовнішнім виглядом може позмагатися з найдорожчими представниками різних класів авто і не залишити шансів моделям-конкурентам, у яких водії самостійно прибивають світлодіодне освітлення в салоні.

Дизайн кузова Sharp Cut створює ефект переходу лобового скла на оглядовому майданчику другого поверху автобуса в бічне скло для пасажирів першого рівня.

Дизайнерам Neoplan вдалося зробити так, щоб око перехожих тішилося і трошки заздрило, коли бачить пасажирів цього асфальтового Титаніка в затемнених вікнах верхньої палуби Skyliner. Від історичних напівкруглих і кострубатих обрисів розробники перейшли до стрімких і динамічних ліній, які проглядаються від колісних арок і до дизайну скління автобуса.

Дизайн кузова Sharp Cut створює ефект переходу лобового скла на оглядовому майданчику другого поверху автобуса в бічне скло для пасажирів першого рівня. Естетичне рішення вдалося об'єднати з належним рівнем безпеки конструкції автобуса і підвищити завдяки цьому його аеродинамічні характеристики.

Оригінальна світлодіодна оптика, алмазні грані засклення даху, хромовані вставки в кузові і салоні, ергономічний і приємний інтер'єр - все це підтверджує, що над Neoplan Skyliner працювали лідери сьогоднішнього машинобудування, і ця модель вочевидь готова поборотися за перше місце серед конкурентів у своєму сегменті.

Фото: Микола Новицький.
MAN Truck&Bus Ukraine

Безпека

З а безпеку пасажирів нового Skyliner відповідає не тільки водій і його професійні навички, але й набір різних інтелектуальних систем, які в разі чого підстрахують і не залишать водія, який сидить за кермом, наодинці з дорожньою ситуацією.

Чого вартий лише той факт, що цей автобус є першим у світі, на якому додатково до дзеркал встановлено оглядові камери, які виводять зображення на бортовий комп'ютер. Такі технології тільки почали впроваджувати в своїх концептуальних моделях передові автовиробники.

Адаптивний круїз-контроль з системою стеження за дорожньою розміткою правильно розрахує дистанцію до транспорту та об'єктів, які розташовані поруч, завчасно знизить або збільшить швидкість перед спусками та підйомами і навіть попередить водія, якщо той почне засинати.

Крім цього, системи автоматичного гальмування, стійкості, захисту від перекидання, контролю максимальної швидкості, тиску в шинах і багато чого іншого дадуть можливість водієві, як то кажуть, "йти за приладами" і отримувати не менше задоволення від подорожі, ніж пасажирам на першому ряді сидінь над ним.

Фото: Микола Новицький.
MAN Truck&Bus Ukraine

Ефективність

Н імецькі інженери не могли не приділити належної уваги ефективному використанню та розподілу енергії в Neoplan Skyliner. Крім найжорсткішого стандарту токсичності вихлопних газів Euro-6, автобус оснащений приводною системою, яка забезпечує особливо низьку витрату палива на тривалих туристичних маршрутах.

Крім цього, двигун працює в парі з системами рециркуляції відпрацьованих газів і нейтралізації оксидів азоту в каталізаторі, що знижує рівень шкідливих викидів в атмосферу і підвищує економічність силового агрегата навіть такої потужності.

З таким "залізом" і електронікою Skyliner представляє ідеальне співвідношення двигуна, трансмісії, гальмівних і допоміжних систем управління разом з місткістю і загальною вагою автобуса.

Не варто забувати і про сервісне обслуговування Neoplan, а також якість і термін експлуатації автомобілів. Однією з візитних карток автомобілів MAN Truck&Bus і Neoplan є їх надійність і забезпечення тривалого терміну експлуатації. Клієнтам, які вміють рахувати гроші, не потрібно пояснювати, що хороший сервіс і продукт завжди виправдає витрачені на нього кошти, а ті, хто люблять недоплачувати на старті - в більшості випадків переплачують вже через деякий час.

Фото: Микола Новицький.
MAN Truck&Bus Ukraine

Продуктивність

І, нарешті, останні за списком, але не за значущістю - технічні характеристики Skyliner. За рух цього 14-метрового гіганта відповідає двигун MAN D2676 LOH, об'ємом 12,4 літра. Силова установка з рядним розташуванням шести циліндрів видає максимальну потужність 510 кінських сил на 1800 обертах двигуна за хвилину. Максимальний крутний момент у 2500 Нм досягається вже в діапазоні від 930 до 1350 обертів за хвилину.

Пневматична підвіска згладить абсолютно будь-яку шорсткість поверхні, і не дозволить мандрівникам відволіктися від перегляду фільму на фірмовій медіасистемі або легкого перекусу за відкидними столиками спинок сидінь.

Правильно розподілити цю потужність дозволить 12-ступінчаста автоматична коробка передач. Завдяки ній водії нового Skyliner та інших сучасних автобусів Neoplan уникнуть долі виснажливого розгону через знижений і підвищений ряд передач, і повторення цієї процедури після кожного гальмування.

Автоматизовані системи захистять пасажирів від дискомфорту, який може виникнути під час зміни швидкостей або нерівної роботи двигуна, так що вся відповідальність за плавність ходу залишається тільки на складній триосевій підвісці автобуса.

Але і тут у нерівностей і горбочків жодних шансів. Пневматична підвіска згладить абсолютно будь-яку шорсткість поверхні, і не дозволить мандрівникам відволіктися від перегляду фільму на фірмовій медіасистемі або легкого перекусу за відкидними столиками спинок сидінь.

Назвати Skyliner еталоном серед сучасних автобусів заважає лише те, що у досконалості, як відомо, немає кордонів і меж. Проривні і революційні технології завжди дуже короткострокові, і їх більш просунуті версії користувачі зможуть спостерігати вже в наступних поколіннях Neoplan.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Діліться матеріалом




Радіо НВ
X