Лізинг від А до Я: Яке майбутнє чекає фінансову послугу

0 коментувати
Лізинг від А до Я: Яке майбутнє чекає фінансову послугу
На НВ підходить до завершення цикл матеріалів про лізинг, в якому ми розповідаємо про зручний для бізнесу та звичайних громадян інструмент зі світу фінансів

У світі і в Україні цей сервіс набирає популярність - ми вирішили заглянути в недалеке майбутнє і оцінити перспективи лізингу в майбутньому.

Як ви пам'ятаєте, лізинг - це своєрідний кредит, при якому клієнт отримує в своє користування якусь техніку, наприклад, верстати, комп'ютери або автомобілі, від компанії. Само собою, за певну плату. Фішка лізингу в тому, що після обумовленого терміну обладнання стає власністю користувача. Або ж повертається лізингодавцю, зокрема в обмін на більш нові моделі.

Форма цієї послуги як і попит на неї буде змінюватися - і рушійною силою стануть нові суспільні тенденції.

Лізинг і "хмари"

У компанії "таксі" нового покоління, Lyft, що зібрала сотні мільйонів доларів інвестицій, вважають, що в майбутньому бізнесу не потрібно буде володіти технікою чи обладнанням. Джон Циммер, співзасновник підприємства, впевнений, що вже скоро підприємства відмовляться від покупки власних потужностей - їх будуть брати в оренду або лізинг. Він проводить паралель з IT-інфраструктурою - вже ніхто не прагне мати власні дата-центри, всі йдуть в "хмари".

За цією моделлю - загального доступу та економіки спільного споживання - в майбутньому буде працювати більшість звичних людині сфер, впевнений Бен Прінг, віце-президент дослідницької компанії Cognizant Technology Solutions. Він вважає, що в майбутньому лізинг тісно зблизиться з сервісами, які працюють за "мережевим принципом".

"Ми стрімко мчимо в еру, коли власність більше не буде відповідати здоровому глузду, а скоріше стане крайнім заходом"

Компанії ж поступово приходять до розуміння: те, що раніше вважалося активами (складські приміщення, програмне забезпечення, сучасне обладнання), насправді - пасиви, каже Прінг. Він пояснює, що придбання і володіння речами заважає не тільки заробляти "завтра", але й оптимізувати свої витрати "сьогодні". Тому різні форми лізингу, за словами експерта, будуть розвиватися і все щільніше проникати у всі сфери бізнесу.

Нове покоління споживачів і відмова від особистих авто

Часи змінюються, на арену споживання виходять міленіали - покоління 1990-х і 00-х. Його представники віддають перевагу, приміром, Uber, тому що не хочуть купувати машини, але прагнуть до зручності, говорить один з інвесторів інноваційного сервісу "таксі", "Машини для міленіалів - це засіб пересування, а не спосіб показати соціальний статус", - зазначає Білл Герлі з Benchmark Capital.

Співвідношення ціни і комфорту, прогнозують науковці, зроблять непотрібним володіння автомобілем

Дослідження Колумбійського університету з'ясувало, що всього 9000 автономних автомобілів Über зможуть замінити всі нинішні таксі в Нью-Йорку. При такому сценарії користувачам доведеться чекати машини в середньому 36 секунд, а ціна складе 50 центів за милю. Співвідношення ціни і комфорту, прогнозують науковці, зроблять непотрібним володіння автомобілем, а "хмарний транспорт" витіснить як звичайні особисті авто, так і громадський транспорт.

Самі ж автомобілі в такому випадку теж не будуть купуватися компанією або водіями. Їх набагато простіше буде взяти в лізинг, щоб мати можливість при потребі обміняти на більш нові та технологічно просунуті моделі.

Сухий погляд

У професійних асоціаціях лізингодавців дивляться на майбутнє з меншою часткою фантастики. Алан Лісміт, голова американської Alta Group, вважає, що майбутнє роки принесуть чимало можливостей для лізингового бізнесу. Попит на обладнання буде завжди, переконаний він, особливо на тлі виходу світової економіки із затяжного періоду уповільнення. “Будуть можливості й для нових продуктів, і для розвитку нових способів фінансової підтримки. І, само собою, вічно зростаючі шанси на ринках, які готові до нових викликів", - говорить він.

Попит на обладнання буде завжди

Втім, і самій лізинговій індустрії доведеться змінюватися, додає Ральф Петта, голова Equipment Leasing and Finance Association. Він зазначає, що ключовим завданням для лізингодавців при "приголомшливій швидкості нинішніх змін у бізнесі" залишається пошук шляхів, якими лізинг може задовольняти мінливий попит.

«Нам здається, що частка проникнення лізингу в покупки нових активів буде і далі збільшуватися. У 2016 році на ринку авто вона збільшилася до рекордних за всю історію України 9%. Тоюто кожна 11-а машина в країні продавалася в лізинг. В Європі ці показники на рівні 25-30%. Наприклад, в Угорщини OTP Leasing фінансує в рік 15-20 тис. нових машин при загальному ринку в 60-70тис. тобто наша компанія має близько 20-25% частки всього авто ринку, але ж є ще й інші гравці... На ринку агроактивів в Україні ця частка, за нашими оцінками, вже вище, ніж у авто: 15-17% і вона далі буде рости.

Поступово клієнти все більше переходять на європейські рейки фінансування авто, тракторів, вагонів – де головне не право власності, а право використання

«При цьому це набагато економічніше з точки зору костів» – Андрій Павлушин, генеральний директор ОТП Лізинг.

Аналітики компанії PWC в свою чергу бачать кілька ключових особливостей розвитку лізингу в майбутньому. На їх думку, різниця між операційним і фінансовим лізингом зітреться. Вартість послуги буде значно залежати від терміну угоди, а також від можливостей його продовження, прогнозують вони. Крім того, залишкову вартість обладнання будуть оцінювати вже на початку періоду лізингу, а також переглядати в обумовлені контрактом "звітні терміни".

“Розвиток ринку може значно змінити бізнес-моделі лізингодавців. Їм доведеться наполягати на перевагах лізингу, його вигоді для клієнтів, а також переглядати існуючі продукти", - підсумували в PWC.
Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Лізинг від А до Я ТОП-10

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: