Корейське диво Сонгдо: якими будуть міста через 30 років

17 травня 2017, 10:00
Спецпроект

Чи замислювалися ви про те, як будуть виглядати сучасні міста у 2050 році? Експерти ООН говорять нам про те, що до 2050-го року населення Землі збільшиться з 6,5 до 9,2 млрд
Ц

Поява на планеті ще 3 млрд мешканців призведе до граничного напруження можливостей існуючих мегаполісів, і людство буде змушене будувати щось абсолютно нове – повністю «інтелектуальні» міста, засновані на екологічних та енергозберігаючих технологіях, мегаполіси, здатні правильно реагувати на своїх мешканців та середовище поза і всередині себе. Одне з таких техногенних чудес майбутнього, яке можна побачити вже сьогодні, це – місто Сонгдо в Південній Кореї.

Відео дня

Сонгдо побудоване на намивному острові приблизно в 50 км на захід від Сеула, його будівництво тривало 12 років – з 2003 до 2015 року. Сьогодні Сонгдо вважається найбільш передовим і «розумним» містом у світі, справжнім містом майбутнього, яке втілює всі найсміливіші мрії людства про життєздатні і комфортні міста. У ньому реалізовані інноваційні досягнення в галузі міського планування, архітектури, будівництва, автоматизації, зв'язку, екологічних та енергоефективних технологій, водозбереження та альтернативної енергетики.

Сонгдо знаходиться в 15 хвилинах від Міжнародного аеропорту Інчхон, найбільш завантаженого в Кореї, і входить до так званих аеротрополісів, кількість яких у всьому світі зростає, – населених пунктів, що розбудовуються від аеропорту, а не навпаки. У місті проживає близько 40 тисяч осіб і ще 55 тисяч щодня їздять сюди на роботу.

Сонгдо – наймасштабніший в історії людства інвестиційний проект приватних інвесторів у нерухомість. Інвестиції склали близько 35 млрд доларів, а велика частина з них надійшла від американської девелоперської компанії Gale International і американського інвестбанку Morgan Stanley. Реалізацію проекту вони довірили таким «монстрам» технологій, як Cisco, 3M, Posco E&C і United Technology, поставивши перед ними завдання створити місто «Інтернету речей», яке зв'яже між собою не тільки людей, але й об'єкти, наприклад, автомобілі та будинки, тому Согдо в прямому сенсі слова зіткане з технологій.

Cisco вирішила побудувати місто, яке буде «харчуватися інформацією», причому центральний вузол керування буде грати роль «спинного мозку». Тому Cisco підключила до Мережі кожен квадратний дюйм, вбудувавши сенсори в міські дороги, вулиці та будівлі. Кожен датчик відправляє безперервний потік даних в центральний вузол керування. Він збирає і аналізує дані про стан будівель, доріг і ситуації на дорогах, температуру ззовні і всередині, потреби в енергії.

Наприклад, щоб знизити витрати на експлуатацію та освітлення вулиць, вуличні камери відслідковують кількість пішоходів на тротуарі. На вулицях без людей освітлення приглушують, а з їх появою – знову посилюють. Навіть світлофори у місті високотехнологічні — лампи розжарювання в них замінять світлодіоди, які мають в 100 разів меншу потужність, ніж лампи звичайних світлофорів. Датчики також допомагають відслідковувати потенційно аварійні ділянки дорожнього полотна та інженерних споруд, таким чином запобігаючи виникненню пробок через масштабні дорожні роботи.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Більш того, для запобігання складнощам з дорожнім трафіком до номерних знаків автомобілів прикріплять RFID-мітки радіочастотної ідентифікації — обладнані мініатюрними антенами, налаштованими на певну частоту. Вони здатні менше ніж за 1 секунду передати інформацію про рух і швидкості авто, оперативно проаналізувати повну картину поточного стану дорожнього руху. Це дозволяє вузлу регулювати тривалість сигналів світлофорів, організовувати об'їзди і видавати ранні попередження про затори. Також у місті встановлені електронні дорожні знаки, що автоматично змінюються залежно від щільності автомобільного та пасажирського потоку. Більшу частину машин, що використовуються у місті, складають електрокари і машини з водневими двигунами.

Для Сонгдо була розроблена унікальна система утилізації відходів: в будинках встановлені пневматичні сміттєпроводи, що «висмоктують» побутове сміття і сортують його. В майбутньому планується, що відходи будуть доставлятися прямо на метановий завод, що виробляє паливо для двигунів. Проблеми постачання міста водою вирішили через спеціальні пристрої для збору дощової води, яка придатна для поливу і миття вулиць. Всі стічні води очищаються і придатні для вторинного використання.

Інфраструктура Сонгдо базується на мережевих технологіях, які об'єднують всі експлуатаційні системи в єдине ціле. Так, наприклад, жителі зможуть управляти всіма процесами у себе вдома, що пов'язані зі споживанням енергії — від освітлення до кондиціювання повітря, перебуваючи в будь-якій точці міста.

По суті кожна будівля в Сондго є шедевром щодо застосування сучасної інженерії, але з точки зору архітектури особливої уваги заслуговують будівля Tri-bowl і Дорога майбутнього Songdo-miraegil. Tri-bowl – це великий виставковий комплекс, сконструйований у вигляді тарілки, що немов висить над ставком з лотосами, де в 2009 році проходила Міжнародна виставка міст в Інчхоні. Назва Tri-bowl складена з двох слів «triple» − «потрійний» і «bowl» − «чаша». Весь комплекс символізує гармонійне поєднання трьох стихій – неба, моря і суші в місті Інчхоні, де є аеропорт, порт і розвинена наземна транспортна мережа. Дорога майбутнього Songdo-miraegil – це головний туристичний пішохідний маршрут довжиною в 7 км. По ньому за 3 години прогулянки можна оглянути основні визначні пам'ятки міста Центральний парк, вежу Tomorrow city, Compact Smart City, Tribowl і побачити майбутнє Південної Кореї, та й , мабуть, людства.

Невелике «місто майбутнього» можна побачити і в Києві вже у вересні 2017 року, коли на Подолі відкриється діловий квартал і бізнес-центр ASTARTA, що першим в Україні пройшов міжнародний аудит за стандартом «зеленого» будівництва BREEAM і отримав відповідний сертифікат на проект. При будівництві БЦ, а також в процесі його подальшої експлуатації використовуються тільки екологічно безпечні матеріали, енергозберігаючі технології та сучасна інженерія.

Концепт БЦ ASTARTA включає в себе турботу про стан довкілля, орендарів, яким належить проводити тут більшу частину свого часу, а також раціональну і розумну експлуатацію будівлі. Основним завданням зеленого будівництва є зниження рівня споживання енергетичних і матеріальних ресурсів протягом всього життєвого циклу будівлі.

БЦ ASTARTA оснащений системами інтелектуального управління, спрямованими на те, щоб орендарі офісів почувалися в БЦ ASTARTA легко і комфортно, стандартні експлуатаційні ризики були мінімізовані, а побутові незручності – невідчутні. Наприклад, завдяки датчикам руху і соленоїдним клапанам систем водопостачання, у випадку поломки змішувача або незакритого крана – відсутність руху заблокує подачу води й усуне можливість затоплення.

Системи кондиціонування не тільки використовують безпечний для довкілля фреон R410A, але й завдяки технології VRV-системи дозволяють встановлювати в офісному приміщенні індивідуальні кліматичні зони. Завдяки цій технології кожен із співробітників зможе перебувати в комфортному для себе температурному режимі й освітленні.

Для екологічно орієнтованих «мешканців» БЦ ASTARTА на парковці будуть розміщені станції зарядки для електромобілів, а до послуг тих, хто віддає перевагу автомобілю велосипед, буде облаштована окрема інфраструктура, яка включає велопаркінг на 122 паркомісця, а також розташовані в безпосередній близькості від нього вбиральні приміщення, де можна прийняти душ і переодягнутися для комфортного проведення нового робочого дня.

Показати ще новини
Радіо NV
X