Перші втрати корпоративної реформи. Чому з ПриватБанку йде IT-директор

7 серпня 2020, 09:03
НВ Преміум

ПриватБанк почав втрачати цінні кадри через обмеження зарплати в 47 тис. грн. З держбанку йде IT-директор Андрій Гриценюк. НВ Бізнес зв’язався з ним, щоб дізнатися причини його звільнення

Як стало відомо НВ Бізнес, з посади члена правління ПриватБанку з питань інформаційних технологій йде Андрій Гриценюк, який розпочав виконання своїх обов’язків на початку 2019 року. Причина — з подачі президента України Володимира Зеленського Верховною Радою введено обмеження зарплат у держсекторі в 47 тис грн. Відзначимо, що ПриватБанк — це найбільший банк України, який займає і генерує більше 50% прибутку всього банківського ринку. У 2019 ПриватБанк заробив 32,6 млрд грн, а за перше півріччя 2020 року — 14 млрд грн. Крім того, цього року ПриватБанк перерахував до державного бюджету 24,5 млрд грн.

Відео дня

Але виходить, найбільший банк не може повною мірою оплачувати працю своїх співробітників. Як писав НВ Бізнес, ця ініціатива є однією з тих, що спрямовані проти корпоративної реформи в Україні та може призвести до втрати державним сектором професійних кадрів і приходу тих, хто менш кваліфікований і схильний до корупції.

Гриценюку запропонували аналогічну посаду в комерційному банку, через те, що він отримує вже 5 місяців низьку зарплату, він погодився піти. Тому що потрібно годувати сім'ю.

Він більше 18 років працює в ІТ-сфері. Керував технологічними підрозділами у банках (Укрсоцбанк, Райффайзен Банк Аваль, Платинум Банк) та Національному банку України. А також у технологічних компаніях (Luxoft і B2B SOFT). До приходу в ПриватБанк Гриценюк працював на посаді директора з виробництва (Director of delivery) компанії B2B SOFT, де відповідав за розробку й експлуатацію систем.

Журналіст НВ Бізнес зв’язався з Андрієм Гриценюком, щоб розпитати у нього про те, чому він звільняється, чим він займався в ПриватБанку і що встиг зробити.

— Почнімо з того, чим ви займалися в ПриватБанку, щоб розуміти коло вашої роботи, що ви встигли зробити?

— Зона відповідальності - IT і електронний бізнес, це Приват24 і LiqPay. Якщо говорити про IT, то це вся розробка програмного забезпечення, інфраструктура, підтримка, супровід систем, банкоматів, POS-терміналів, кіосків, картковий процесинговий центр — все, що пов’язано з підтримкою і роботою карток.

— От ви прийшли і що ви встигли зробити за час поки ви були в ПриватБанку?

— Перше, це оптимізував процеси, пов’язані із закупівлями в IT. Ті гроші, які банк інвестував у розвиток IT, ми змогли інвестувати максимально ефективно. Ми з командою домоглися максимально конкурентних пропозицій від вендорів і знижок до 80−90%.

— Я знаю, там оновлювався Приват24…

— Про Приват24 трохи пізніше, друге — це картковий процесинговий центр. Банк протягом останніх п’яти років був у ситуації, коли картковий процесинговий центр не встигав за зростанням бізнесу і були накладки зі швидкістю роботи, зі стабільністю роботи процесингу в дні пікових навантажень.

Ми поміняли платформу процесингового центру, мігрували на сучасні платформи, змінили архітектуру — і ось уже швидкість роботи зросла до 5 разів! Зараз банк у змозі обробляти в пікові дні більше транзакцій клієнтів. І операції, наприклад виплати пенсій і зарплат, — що тривали години, зараз тривають до 10 хвилин, не більше.

— Для того, щоб розуміти обсяги — коли ми говоримо пікові навантаження, це скільки операцій на хвилину?

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X