Битва за відсоток. Ритейлери вимагають знизити міжбанківську комісію, депутати готові підтримати, але з умовою
Українські ритейлери вимагають зниження міжбанківської комісії — інтерчейндж. Банкіри і платіжні системи виступають проти обмежень. У НБУ теж не раді ідеї регулювання галузі.
Члени профільного комітету Верховної Ради та представники банків на зустрічі 23 березня підтримали обмеження комісії еквайрингу до 1,5% з нарахуванням клієнтам знижки 1%. Про це у своєму Facebook написав співзасновник проєкту monobank Олег Гороховський.
«На спільній зустрічі (…) розглянули пропозицію рітейлерів законодавчо обмежити максимальний розмір комісій еквайрингу для торговців ставкою — 1%, ставок інтерчейндж — 0,5% з обов’язковою передачею клієнтам суми зниження комісій, через автоматичне нарахування знижки в 1% від кожної торгової операції по картах в Україні, здійсненої клієнтами українських банків», — написав Горохівський у Facebook.
Ставка інтерчейндж — це комісія, яку банк, що обслуговує торгову точку (еквайєр), перераховує банку-емітенту, карткою якого розплатилися. Ці гроші емітенти використовують для розвитку карткових продуктів, виплати бонусів і кешбеків
Також він додав, що платіжні системи Visa і MasterCard погодилися ввести автоматичний розрахунок і зарахування винагород клієнтам з 1 червня 2021 року.
Раніше співвласник найбільшого українського маркетплейса Rozetka Владислав Чечоткін виступив на підтримку обмеження комісії за еквайринг. У своєму Facebook він написав, що в ціні кожного товару, який продається в Україні закладені 1,8−3% банківської комісії, які кожен бізнес повинен платити банкам за проведення оплат картами. Водночас він додав, що постачальники з ЄС, а також всім відомі Amazon або Alibaba, платять своїм банкам 0,2−0,5%.
«Ми все ще дуже далекі не тільки від Європи, але навіть від країн колишнього СНД. Для прикладу — ставка в Росії — 1%, у Казахстані — 0,7%, в Узбекистані — 0,5%. В Україні в», — від 1,8 до 3% і встановлювати цей відсоток можуть платіжні системи та банки, так, як їм заманеться", — підкреслив співвласник Rozetka.
Також Чечоткін підкреслив, що, згідно з українським законодавством, бізнес зобов’язаний приймати до оплати картки, а майже всі платежі проходять через три банки, які «можуть ставити будь-які тарифи».
За словами співвласника Rozetka, за оренду 90 магазинів ритейлера, всіх складів і всіх офісів, компанія щорічно витрачає менше, ніж на банківську комісію.
Раніше Нацбанк України розкритикував ініціативу зарегулювати граничний розмір комісії інтерчейндж. У НБУ наголосили, що ринкові комісії дають можливість фінансовій індустрії забезпечувати подальше зростання безготівкових платежів, скорочення частки тіньової економіки та збільшення надходжень до державного бюджету в результаті цифровізації платежів.