Без нічних дзвінків і принижень. Рада зробила перший крок у боротьбі зі свавіллям колекторів

27 січня 2021, 13:02
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Верховна Рада 27 січня прийняла за основу законопроект про захист боржників при врегулюванні простроченої заборгованості, який посилює вимоги до роботи колекторських компаній.

Законопроект № 4241 у першому читанні підтримали 355 депутатів, повідомляє Інтерфакс-Україна.

«Закон забороняє приниження людини при стягненні боргу. Забороняє нічні дзвінки, дзвінки роботодавцю, сусідам, родичам, поширення персональних даних. Дає Нацбанку ефективні повноваження щодо захисту прав людей», — прокоментував голосування глава профільного фінансового комітету Ради Данило Гетманцев.

Відео дня

Законопроект встановлює правила роботи колекторів і їх регулювання, зокрема, порядок реєстрації колекторської компанії, норми етичної поведінки з боржниками, вимоги до нагляду за колекторською діяльністю, а також санкції за порушення.

Нацбанк, який брав участь у його підготовці, раніше підкреслював, що головною метою документа є врегулювання діяльності колекторських компаній на законодавчому рівні.

«Сьогодні законодавство не визначає термінів „колектор“ або „колекторська діяльність“ і не регулює повноваження і правила поведінки таких компаній. Через це трапляються численні порушення прав споживачів фінансових послуг», — відзначав регулятор.

Документ також пропонує створити публічний реєстр колекторських компаній, який буде вести Нацбанк, і зобов’язати всі компанії, що займаються врегулюванням проблемної заборгованості, зареєструватися в загальному реєстрі.

Крім цього, передбачається, що НБУ буде контролювати дотримання колекторами законодавства, встановлювати додаткові вимоги до взаємодії зі споживачами, захищати права споживачів і розглядати звернення громадян.

Регулятор також отримає можливість накладати штрафні санкції або виключати порушника з реєстру колекторських компаній у випадках порушень.

Відповідно до законопроекту, банки і фінансові компанії ще на етапі підписання договору про споживчий кредит повинні будуть попереджати клієнта про можливості залучення колектора в разі прострочення платежу за кредитом, а також інформувати про компанію, з якою доведеться врегулювати можливу прострочену заборгованість.

Крім того, законопроект встановлює виключний перелік способів дозволеної взаємодії колектора зі споживачем фінпослуг і встановлює обмеження максимальної частоти такої взаємодії.

За порушення цих вимог передбачена відповідальність у вигляді штрафів і виключення з реєстру колекторських компаній.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X