Особистий бухгалтер у кишені. Яке майбутнє чекає на український інтернет-банкінг

0 коментувати
Особистий бухгалтер у кишені. Яке майбутнє чекає на український інтернет-банкінг
Онлайн-послуги стали одним з головних трендів початку 21-го століття

В інтернет виходить як звична торгівля, так і численні державні та фінансові сервіси. Банки не залишаються осторонь технологічної революції. Незабаром, можливо, не буде необхідності відвідувати відділення або навіть діставати гаманець на касі магазину - все буде доступним зі смартфона або іншого портативного девайса.

Навіть картки, які ледь проникли в повсякденне життя українців, в найближчому майбутньому можуть стати минулим, вважає голова правління КРИСТАЛБАНКу Леонід Гребінський. Ми поговорили з ним про те, що чекає на банківські інтернет-сервіси.

 


Голова правління ПАТ "КРИСТАЛБАНК" Гребінський Леонід Андрійович

 

Що змінюється в ролі банку, який виходить онлайн і постійно присутній в смартфоні користувача?

По суті, це крок у нову економіку. Економіку, яка побудована на "цифрі" і технологіях. Інтернет-банкінг - лише один з її проявів. Раніше ви були обмежені часом роботи відділення, а зараз банк повинен бути доступним постійно, 24/7. Не кажучи вже про те, що система повинна працювати персонально на різних пристроях і в будь-якій точці світу.

В Україні ще сильна частка готівкових розрахунків, хоча громадяни все частіше користуються картами. Але це теж не показник. Наприклад, у недавній книзі «Цифровий банк» (автор Кріс Скіннер. - НВ) передбачається, що картки зникнуть вже в найближчі 10 років.

А що замість них?

А замість них - наприклад, ті ж смартфони з NFC (бездротова технологія передачі даних малого радіусу дії - НВ). Ця технологія вже давно працює, на заході багато хто так розраховується - просто підносять смартфон до терміналу. А вже скоро не потрібен буде і смартфон - дані картки записуються, наприклад, на кільце або кулон з чіпом NFC. Так, наприклад, буде дуже просто розраховуватися на вході у метро. Але все це створює нові виклики перед банками.

Як якісний інтернет-банкінг впливає на лояльність клієнтів установи? Наскільки мобільні додатки банку важливі на українському ринку як конкурентна перевага?

Безумовно, інтернет-банкінг впливає на вибір того чи іншого банку клієнтом. На сьогодні він входить у той перелік послуг, без якого просто не можна звернутися до людей і що-небудь запропонувати. Ми це прекрасно розуміємо. Тому одразу ж після налагодження випуску карток зайнялися розвитком інтернет-банкінгу. Проект цей, визнаю, непростий та недешевий, і вимагає до себе особливої уваги.

Зараз наш інтернет-банкінг покриває практично всі потреби користувачів

Чого не вистачає існуючим в Україні додаткам для інтернет-банкінгу?

Дивлячись якого банку. Є кілька гарних і зручних програм для смартфонів. Є парочка, які викликають чимало питань щодо сенсу свого створення. Створення гарного эппа – одне з пріоритетних завдань для нашого банку. Адже чим більше можливостей для управління фінансами через мобільний інтерфейс, тим частіше клієнт буде користуватися нашими сервісами.

Зараз наш інтернет-банкінг покриває практично всі потреби користувачів. В першу чергу він заощаджує час клієнта, зводячи до мінімуму кількість відвідувань банку. У другу - береже гроші, адже комісії за основними операціями менші ніж у відділенні. Наприклад, при оплаті послуг онлайн комісія складає одну гривню, у відділенні - вже три гривні.

Ідеальний інструмент для домашньої бухгалтерії

У чому головні переваги інтернет-банкінгу для звичайного українця? Чи переважує зручність недовіру технологіям?

Як я вже говорив, головна перевага - економія часу і грошей, а також доступність фінансових сервісів 24/7. А говорити про недовіру до технологій в 21-му столітті якось вже і недоречно. Весь світ, і Україна не виняток, активно використовує різні технології в повсякденному житті, починаючи від фітнес-трекера і закінчуючи розумними системами управління будинком. Фінансові технології впевнено знайшли свою нішу. Вже не новина мати у себе в смартфоні або ноутбуці онлайн-банк.

Чи можлива гейміфікація онлайн-банкінгу, додавання в нього елементів гри та розваг?

На Заході в цьому напрямку працюють багато банків. Однак серйозного майбутнього у гейміфікації фінансів поки не бачу. Ігрові елементи або інтеграція з соціальними мережами - це скоріше нові маркетингові інструменти. Просто так онлайн-банкінг цього не потребує. В українських умовах це скоріше одна з точок зростання, не більше. Тим більше що користувачі не схильні ділитися інформацією про свої гроші.

Наскільки високий рівень фінансової грамотності сучасних українців? Чи може онлайн-банкінг підвищити її та навчити раціональніше витрачати кошти?

Рівень фінансової грамотності населення зростає. На даний момент актуальне ведення домашньої бухгалтерії, а інтернет-банкінг дає всі дані для такого обліку. Для зручності незабаром ми плануємо впровадити у нашу онлайн-систему My CRYSTALBANK спеціальний модуль для автоматичного розрахунку персональних фінансів.

Скільки зараз становить частка безготівкових платежів у бюджеті користувача банку? Чи зможе інтернет-банкінг змінити ситуацію і "відучити" від готівки?

Частка безготівкових платежів на ринку збільшується, але говорити про зникнення готівкових розрахунків ще рано. Змушувати клієнта відмовлятися від готівки - невдячна справа. Краще створити сприятливі умови, щоб він сам відчув і зрозумів переваги та зручність використання онлайн-управління своїми фінансами.

Інтернет-банкінг, за великим рахунком, - це набір інструментів і сервісів, які покликані зробити життя користувача зручнішим і тим самим перевести його в онлайн

А як користувач може бути впевненим у безпеці інтернет-банкінгу?

Зі свого боку ми використовуємо передові технології в сфері безпеки та надійності роботи систем, та процеси, що перевірені часом. Ми даємо клієнту повний захист. А це і двофакторна ідентифікація, шифрування сесією, система виявлення фроду (fraud, шахрайство - Ред.) і багато інших інструментів, які постійно працюють в інтересах безпеки користувача та банку.

Хочу сказати, що якщо клієнт дотримується стандартних базових рекомендацій щодо безпеки (тобто, не розповідає нікому логін, пароль або інформацію по карті), обійти захист практично неможливо.

Майбутнє інтернет-банкінгу

Що робити банкам в умовах все більш сильної конкуренції з іншими платіжними системами, особливо коли на ринок виходять такі гравці, як Android Pay або Apple Pay?

Банку не треба сприймати нові платіжні системи як конкурентів. Треба знаходити спільні точки дотику і здійснювати інтеграцію на взаємовигідних умовах.

В такому разі, чи готовий український ринок до появи повністю віртуального банку, як польський mBank або німецький Comdirect?

Ринок готовий до будь-яких інновацій, інше питання: чи готовий регулятор та законодавча база.

Ми зі свого боку в даному напрямку тримаємо ніс за вітром. При побудові систем і процесів закладаємо таку можливість, аби при необхідності максимально швидко прийняти участь в таких проектах.

Ось наприклад цифровий банк - британський Atom. Вони нещодавно отримали ліцензію і готуються до повноцінного запуску. Послуги він надаватиме тільки через мобільні додатки і переносну електроніку. Все простіше, ніж здається. Для відкриття рахунку потрібно тільки завантажити мобільний додаток, зареєструватися, вибрати тип рахунку, сфотографувати в ньому ж своє посвідчення особи і додати кілька деталей про себе.

Чи готові у нас на такі кроки? І які інновації в цілому чекають сектор інтернет-банкінгу? Що готується запропонувати своїм клієнтам КРИСТАЛБАНК?

Всі інновації будуть направлені на оптимізацію роботи і на зручність використання сервісів.

Зі свого боку ми готуємо їх розширення і випуск додатків. Так, скоро будуть додатки для Android та iOS від Apple. Онлайн-банкінг інтегрують з модулем P2P-переказів, який дозволить переказувати гроші з картки на картку будь-якого банку України. Крім того, парою кліків можна буде замовити і випустити карту, в тому числі віртуальну. Сімейний бюджет також стане простішим: регулярні платежі легко налаштувати, як і отримати виписки про рух коштів.

Як тоді буде виглядати банкінг майбутнього?

Хороше питання (посміхається). Якщо говорити про ідеальну ситуацію, то цифровий банкінг майбутнього дозволить відмовитися банкам від відділень взагалі, а також замінить більшість веб-сервісів. Проекти з ідентифікації по банківській карті допоможуть боротися з бюрократією, а також знизити до мінімуму паперову документацію.

Технології вже дозволяють таку ситуацію, коли смартфон або інший гаджет буде самостійно розраховуватися за вас на заправках чи у магазинах. Напевно, ви чули про магазині Amazon без продавців. Банки ж з допомогою розвитку і кастомізації додатків будуть "виховувати" фінансову грамотність. І, звичайно, знижувати свої витрати та ризики, як і пропонувати нові продукти на основі сучасних технологій.

Ознайомитися з послугами, що надаються ПАТ "КРИСТАЛБАНК" (Ліцензія НБУ №276 від 29.04.2015 р.) можна на сайті: https://crystalbank.com.ua


Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Фінанси ТОП-10

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: