«Неможливо делегувати мозок». Співвласник monobank Олег Гороховський про інвестиції в польський проєкт та гонку за ПриватБанком — інтерв'ю

25 січня, 08:01
Ексклюзив NV
Олег Гороховський, співвласник monobank (Фото:Олександр Медведєв / НВ)

Олег Гороховський, співвласник monobank (Фото:Олександр Медведєв / НВ)

Співвласник monobank Олег Гороховський в інтерв'ю Радіо NV розповів головреду медіадому NV Віталію Сичу та головреду Ain.ua Іллі Кабачинському про експансію у Польщу, конкуренцію з західними необанками та роль опудала ведмедя в кар'єрі фінансиста.

Віталій Сич: Розпочнемо з новини цього тижня — вашої експансії у Польщу. Зараз більшість українських бізнесів під час війни скорочуються, оптимізуються. Я знаю лише дві компанії, які роблять експансію під час війни, це Нова пошта і ваш monobank. Новий проект називається stereo. В Україні це mono, у Польщі це stereo. Десь тиждень тому ви оголосили про вихід на польський ринок, які перші результати? Чи вони є?

Відео дня

Олег Гороховський: Це крупні бізнеси, які ви перелічили, monobank та Нова пошта, але я знаю багато не таких великих бізнесів, особливо у сфері послуг, ресторани, сфера прикрас, тобто там є багато українських бізнесів, які намагаються щось робити у Польщі. Польща — дуже доречний, на мій погляд, вибір, тому що там багато зараз українців, які звикли до рівня українського сервісу і не звикли до рівня європейського сервісу. І я вважаю, що звикати до поганого — це не дуже гарна ідея. Тому треба якомога швидше українським бізнесам, які відчувають сили та натхнення, рухатися і дарувати якість обслуговування не тільки українцям, не тільки в Україні, а ще й в Європі.

Віталій Сич: Ви маєте на увазі, що український сервіс кращий за європейський?

З великим відривом.

Ілля Кабачинський: До речі, я колись читав, що країни, в яких слабо розвинені державні структури, в них дуже добре розвинений бізнес. І навпаки, якщо в країні розвинені державні послуги, люди там довіряють державним послугам, то як раз бізнес слабо розвинений. Це, мені здається, українська історія. Там, де ми не сильно довіряли саме державним структурам, бізнес надзвичайно потужний.

Я так не дуже замислювався, чому в Європі не дуже гарний сервіс. Наприклад, одна з версій цього те, що занадто великі податки і занадто великий середній клас, який згоден на середнє. І немає запиту на якісно, немає запиту на те, щоб заплатити більше, але отримати трохи якісніше, і тому усі звикли до середнього. Але, можливо, є якась інша причина. Те, що Україна в тих сферах, в яких вона вдома сильна, вона сильна буде і в Європі, свідчить хоча б той факт, що на цьому тижні віцепремʼєр Михайло Федоров, наприклад, показав, що в Естонії, яка завжди була зразком надання державних послуг, електронних державних послуг, що вони їм запрограмували, я не пам’ятаю, як воно там називається в Естонії, але це наша Дія. Тобто в Естонії, у флагмані електронних послуг в Європі з’явилася наша Дія. А нашій Дії лише три роки.

Віталій Сич: Завжди в нас думали всі, що в ЄС, в Європі все краще, ніж в Україні, тепер багато людей змушені були поїхати, подивилися і з’ясували, що не все краще в ЄС. В нас навіть вийшла така стаття кілька місяців тому, ми опитали українок, які змушені були поїхати в Європу, що їм здається у Києві кращим, ніж в Європі? І там ми зібрали 10 пунктів.

Я дуже з ними згоден. Я, до речі, нещодавно дивився цю статтю, це дуже доречно. 10 — це багато, це немало.

Віталій Сич: І там банківський сервіс і наш фінтех на другому місці було.

Ілля Кабачинський: Я скажу, у мене просто був особистий приклад, я працював з журналісткою з Данії, вона мені каже: «Можеш мені з Києва відправити блокнот в Дніпро. Замов DHL, 50 євро, неважливо, відправ, за два дні довезуть». Я кажу: «Я це зроблю Новою поштою за 60 гривень, і він на наступний день у вас буде». Вона каже: «Не може бути». На наступний день їй приходить блокнот, вона каже: «Це що за магія?»

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Віталій Сич: В нас була кілька днів тому подія, івент, дискусійна панель, там був власник Нової пошти В’ячеслав Климов, він сказав, що українці дуже вимогливі, вибагливі до сервісу. І зараз вже до них посипалися прокльони, наприклад, що вони на одну годину запізнилися в Херсон, який лише звільнили від росіян. Тобто рівень очікувань дуже високий. Якою є початкова сума інвестицій для запуску stereo в Польщі?

Показати ще новини
Радіо NV
X