Ми розвиваємося як універсальний банк з персоналізованим сервісом

Пресс-служба банка "Південний"
Цієї осені банку "Південний" виповнюється 25 років. З моменту свого заснування фінансова установа стало однією з найбільших у країні. Сьогодні, за даними НБУ, «Південний» за розміром активів посідає 2-ге місце в групі банків з українським капіталом.
Напередодні ювілею банк оновив свій зовнішній вигляд – на початку жовтня було презентовано новий логотип і фірмовий стиль. Це – лише вершина айсберга. З початку 2018 року банк живе за новою бізнес-стратегією. Її головний посил – ми розвиваємося як універсальний український банк для бізнесу та роздрібних клієнтів.

Заступник голови правління банку «Південний» Максим Цимбал
Корпоративний бізнес у нас історично займає дуже сильні позиції. Приблизно 30% найбільших компаній країни так чи інакше співпрацюють з банком "Південний". У південних регіонах ця цифра сягає 50%. У сегменті корпоративного бізнесу основне завдання – зберегти поточні позиції, розвиваючи відносини з діючими клієнтами завдяки розробці нових продуктів, крос-продажів і партнерських програм.
Основною точкою зростання для нас є сегмент малого та середнього бізнесу. Цільова група – це компанії з виторгом від 10 мільйонів до 1 мільярда гривень. Такий бізнес генерує хороші обсяги на Форекс, тримає істотні суми залишків на рахунках, проводить значну кількість документарних операцій. У південних регіонах у цьому сегменті нашими клієнтами є понад 20% компаній. В інших областях України – приблизно 5%. Тому за межами так званого домашнього регіону ми бачимо хороший потенціал для зростання.
Хочу підкреслити, що ми не прагнемо до абсолютної першості за всіма продуктами. Наша головна конкурентна перевага – у наданні персоніфікованого якісного сервісу і в знаходженні оптимального для клієнта рішення. Тому ми насамперед фокусуємося на компаніях, які потребують персоналізованого ставлення та експертної підтримки.
Банк «Південний» активно розвиває співпрацю з суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності. Саме такі компанії найчастіше шукають у банку фінансового партнера і порадника. Тому ми постійно розробляємо актуальні продукти і послуги для суб'єктів ЗЕД, підвищуємо нашу експертизу в цій галузі. Водночас банк не виділяє якісь окремі галузі економіки як пріоритетні. Серед наших клієнтів є і великі зернотрейдери (клієнти банку «Південний» постачають на зовнішній ринок 20% від загального обсягу експорту зернових з України), і серйозні гравці у сфері імпорту нафтопродуктів, і підприємства газової галузі. Також історично у банку сильні позиції в морській галузі: багато клієнтів у сфері логістики, перевалки, стивідорні компанії, морські агенти.
Кінцева мета дуже проста – ми прагнемо бути головним фінансовим партнером для українців: надійним, зрозумілим і комфортним
Цілком очевидно, що великий потенціал для зростання клієнтської бази пропонує роздрібний сегмент. Ми також активно розвиваємо цей напрям, роблячи акцент на цільових групах клієнтів. По-перше, це моряки. Сьогодні у нас обслуговується приблизно 30 тисяч представників цієї професії – це третина всіх зайнятих у цій сфері українців. По-друге, це – зарплатні проекти. Цей напрям ми розвиваємо завдяки успішній взаємодії з великим, малим і середнім бізнесом. Третя група – IT-фахівці. Починаючи з 2012 року, ми нарощуємо клієнтську базу серед представників IT, які працюють у режимі фріланс. Цю групу клієнтів цікавлять комфорт отримання доходів за свої послуги, розмір комісії, оперативність отримання коштів, а також можливість отримувати кошти у валюті, щоб мінімізувати втрати на курсових різницях.

Ми розуміємо, що для успішного досягнення заявлених бізнес-цілей необхідно безперервно працювати над поліпшенням клієнтського досвіду і підвищенням рівня задоволеності клієнтів. Багато банків декларують клієнтоцентрічность, але не всі на практиці реалізують цей принцип. Насправді впровадити клієнтоорієнтованість у бізнес-модель банку сьогодні – це серйозний виклик. З одного боку, банківський ринок підстьобують «фінтехи», які піднімають планку за рівнем сервісу, а з іншого – регулятор, який постійно вводить нові правила гри. Тому ми вирішили докорінно переглянути принципи роботи нашого банку і хочемо, щоб «задоволеність рівнем сервісу» була в системі KPI кожного співробітника банку: від касира на відділенні – до голови правління. Тому робота над оптимізацією бізнес-процесів у фронті і беку не припиняється. Зараз у банку впроваджується електронний документообіг, електронний цифровий підпис, у розробці наскрізна CRM-система, проводиться реінжиніринг кредитного процесу, перебудовуються корпоративні центри, реалізується багато інших стратегічних ініціатив. Їхня кінцева мета дуже проста – ми прагнемо бути головним фінансовим партнером для українців: надійним, зрозумілим і комфортним.