За порушення договору або закону. Експерти розповіли, за що банки можуть заблокувати карту клієнта

30 липня 2021, 07:04

Кожен, хто користується банківськими картами, рано чи пізно може зіткнутися з їх блокуванням.

НВ Бізнес звернувся до представників НБУ, ПриватБанку, ОТП Банку, Ощадбанку, Райффайзен Банку Аваль та дізнався, у яких випадках вони можуть заблокувати своїм користувачам доступ до рахунків. У НБУ повідомили, що обмежити право розпорядження рахунком банк може в ситуаціях, встановлених законом України або рішенням суду. Це бути ситуації, коли фінансові операції можуть бути пов'язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму, поширенням зброї масового знищення.

Відео дня

Відповідно до статті 23 закону України Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдженню зброї масового знищення банк має право / зобов'язаний зупинити фінансові операції за рахунком, якщо вони:

  • є підозрілими;
  • містять ознаки вчинення кримінального злочину визначеного Кримінальним кодексом України.

Наприклад, представники ОТП Банку повідомили, що причинами блокування можуть стати:

  • компрометація даних / реквізитів платіжної картки.
  • нетипові операції по карті клієнта, виявлені при проведенні моніторингу.
  • перерахування / зарахування коштів незрозумілого походження.
  • підозра банком користувача у відмиванні коштів.

Карта також може бути заблокована через невиконання клієнтом зобов'язань перед банком або порушення умов договору банківського обслуговування. Про це повідомили у прес-службі Райффайзен Банк Аваль. Також на їх сайті розміщені правила, за порушення яких можуть заблокувати карту:

  • дії або операція клієнта не відповідають вимогам договору з банком або законодавства України;
  • в разі відсутності в банку необхідної інформації і документів або їх ненадання клієнтом протягом десяти днів з моменту направлення відповідної вимоги банку;
  • проведення клієнтом або за його рахунками забороненої операції з ознаками, що підлягають фінансовому моніторингу;
  • заперечення клієнта або його уповноваженої особи щодо розкриття банком банківської таємниці або обробки персональних даних та іншої конфіденційної інформації на умовах і на підставі договору банківського обслуговування;
  • привласнення клієнту неприйнятно високого ризику на підставах, визначених законодавством України та нормативними документами банку;
  • проведення клієнтом фінансових операцій, які не відповідають фінансовому стану (Оцінці фінансового стану) або змісту діяльності клієнта;
  • якщо при проведенні або виплату переказу коштів банком встановлено відсутність даних, а також при неповних або безглуздих даних про платника (Ініціатора) і / або отримувача переказу коштів, передбачених ст. 14 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (Відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдженню зброї масового знищення »;
  • в інших випадках, передбачених договором з банком і законодавством України.

Нагадаємо, раніше ми розповідали, що робити і куди звертатися, якщо вкрали гроші з банківської картки. Про це розповів Адвокат практики безпеки бізнесу Juscutum Ігор Шевчук.

Редактор: Лілія Вітюк
Показати ще новини
Радіо NV
X