Комісії, волатильність і податки. Чому біткоїн не став популярним платіжним засобом
Комісії за використання криптовалюти біткоїн і її волатильність роблять повсякденні транзакції непрактичними, пише газета Wall Street Journal.
Біткоїн стає все більш затребуваним серед інвесторів, але як платіжний засіб він набирає популярність повільно. Він був створений в 2008 році в якості електронної версії готівки, але на практиці це не спрацювало через комісії і волатильність, які роблять звичайні щоденні транзакції непрактичними. Це навряд чи зміниться з рішенням американської компанії Tesla дозволити клієнтам розплачуватися біткоїнами за електромобілі, зазначає газета.
Згідно з даними сайту BitInfoCharts, медіанна комісія за транзакцію зараз становить близько $5,40, а середня - більше $11. За останні три місяці середня комісія варіювалася від $2,18 до $17,20. Тому розплачуватися біткоїнами, наприклад, за чашку кави невигідно. Інша справа - предмети розкоші. Комісія в кілька доларів не буде проблемою при покупці, наприклад, автомобіля Tesla Model S за $80 тис. Джефф Клей, виконавчий директор компанії CheapAir.com, яка приймає біткоїни з 2013 року, відзначає, що клієнти, які розплачуються криптовалютою, як правило, більш лояльні і більше витрачають.
Що стосується волатильності, то біткоїн може подорожчати або обвалитися на 20% за один день, іноді без будь-якої зрозумілої причини.
Ще одна серйозна перешкода для транзакцій з біткоїнами: податки. Оскільки Податкове управління США класифікує біткоіни як майно, а не як валюту, то після продажу необхідно заплатити податок на приріст капіталу.
Нагадаємо, що 9 лютого вартість біткоїна знову обновила історичний максимум, вперше подолавши позначку $48 тисяч. Він різко подорожчав на тлі новини про те, що компанія Tesla інвестувала в криптовалюту $1,5 млрд.