НБУ зобов’яже банки повідомляти правду на своїх сайтах про комісії і тарифи

7 серпня 2019, 14:26
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Національний банк має намір створити дієву систему захисту прав споживачів фінансових послуг.

Про це сказав голова НБУ Яків Смолій під час круглого столу з представниками фінансового сектору щодо обговорення концепції захисту прав споживачів фінансових послуг, яку було запропоновано до громадського обговорення у червні цього року, повідомляє прес-служба НБУ.

Відео дня

«Фінансовий сектор потребує ефективного механізму захисту прав клієнтів фінустанов. Це дозволить зробити фінансові послуги ще привабливішими та заохотить громадян до ширшого їх використання. Для комплексного здійснення цієї функції ми створили новий підрозділ у Національному банку — управління захисту прав споживачів фінансових послуг, яке опікуватиметься захистом прав клієнтів та працюватиме над розвитком клієнтоорієнтованого регулювання. Від якісно виконаної нашої роботи виграють всі - і споживачі, і фінансові організації, які зможуть ще активніше просувати свої послуги для задоволення потреб своїх клієнтів», — сказав він.

За його словами, повноцінно функція захисту прав споживачів повинна запрацювати на початку 2020 року.

Представники Національного банку назвали основні порушення під час надання фінансових послуг клієнтам: нав’язування послуг третіх осіб, оманливий розрахунок відсоткової ставки (приховування тарифів та комісій), неправдива реклама.

«Оманлива реклама та приховані комісії у короткостроковій перспективі дозволяють банкам отримати прибуток, проте у довгостроковій — руйнують довіру населення до банківської системи. Така ситуація не сприяє зростанню економіки та відновленню кредитування. Саме тому ми плануємо встановити вимоги до розкриття інформації банками на їхніх сайтах та у рекламі. Таке регулювання є необхідним для вирівнювання інформації, яку отримує громадянин про фінансову послугу, та покликане сприяти конкуренції в банківській системі», — заявила перший заступник голови НБУ Катерина Рожкова.

Вона додала, що перед підписанням договору споживач повинен чітко усвідомлювати основні умови отримання та користування фінансовою послугою та мати можливість легко порівняти пропозиції різних банків. У перспективі це спонукатиме громадян користуватися й іншими фінансовими послугами та зменшить рівень проблемних кредитів.

Коментарі та зауваження до оприлюдненої концепції захисту прав споживачів прийматимуться до 15 серпня 2019 року. Планується, що доопрацьовані проекти документів з врахуванням зауважень будуть ухвалені до кінця вересня поточного року, після чого у учасників ринку буде 3 місяці для додаткового налаштування веб-сайтів та зміни своїх маркетингових матеріалів.

«Після ухвалення концепції фінансові установи будуть зобов’язані розкривати на веб-сайтах та у своїй рекламі достовірну інформацію про власні продукти та попереджати клієнта про можливі ризики. Також вони повинні будуть забезпечити роботу зручних інструментів для порівняння вартості своїх послуг (калькулятор, приклади)», — повідомила начальник управління захисту прав споживачів фінансових послуг Ольга Лобайчук.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X