Clubhouse: бойова магія стартапів і масових комунікацій

27 лютого 2021, 11:02

В епоху споживання і переспоживання, незважаючи на повторювані мантри про інформаційну гігієну і розвантажувальні дні, ми вирішили, що єдине місце, куди нас соціальні мережі ще не трахнули — це вуха. Що ж, ловіть Clubhouse!

Говорити про нього нудно, тому що він скроєний за всіма знайомим технологічним голлівудським сценарієм. Та оскільки я систематично звертаю увагу всіх, хто цікавиться комунікаціями і маркетингом, що з ери кліпового ми зробили крок в епоху ртутних брендів, побудованих за всіма законами серіалів, приклад Clubhouse є вкрай показовим.

Відео дня

Серіальний / ртутний бренд відрізняється від лавмарок минулого тим, що змішує три необхідні інгредієнти: персоналізація (головний герой, за яким цікаво спостерігати), соціальна відповідальність (щоб бути ближче до людей), ньюзмейкінг (вміння створювати новини, бути новиною).

Отже, стежте за руками і сценарієм жалісливого серіалу «Клабхауз. Перша кров з вух ».

Зав’язка

Молодий підприємець Пол Девісон одержимий ідеєю створення соціальної мережі. У 2012 році він створює додаток Highlight, що об'єднує людей за їх інтересами у Facebook. Проект критикують за порушення приватності і розкриття інформації незнайомцям. У пошуках підтримки герой зустрічається з інвестором Ендрю Ченом, але той відмовляється підтримати проект. Мрії руйнуються.

У 2015 році Пол закриває проект і стартує новий — соцмережа під назвою Shorts, щось на кшталт інсти, але з усіма фото з твоєї медіатеки, щоб «дати людям максимально відвертий і інтимний погляд на ваше життя, зберігаючи при цьому частинку конфіденційності», — писав Techcrunch. Але проект знову не вийшов і наступного року, Пол з командою, здавалося б, назавжди відмовляється від мрії, пішовши працювати на дядька — в Pinterest.

Розвиток

Герой пригнічений, робота стількох років лежить у руїнах, але доля зводить його з Роганом Сетом (обидва працювали в Гугл, обидва випускники Стенфорда). Останній переживає особисту трагедію. Його дочка Лідія народилася з рідкісною генетичною мутацією. Сет з дружиною організували фонд, мета якого — розробка спеціальних ліків для таких дітей, як Лідія. Він звертається до Девісона з проханням допомогти з фандрейзингом для фонду. Так зароджується дружба і співпраця.

Їх нове дітище Talkshow працює як радіошоу, в якому активно підключаються еккаунт Твітера. І так народжується Clubhouse. Автори роблять ставку на живе спілкування: соцмережа складається з «кімнат» і «клубів» за інтересами, взаємодіяти в яких можна тільки голосом і лише в режимі реального часу — записувати розмови заборонено правилами сервісу.

Робимо замітку про екологічність і щирість проекту, його глибокі людські цінності і блаблабла.

Кульмінація

Тут напевно має бути про ділків фінансового світу і бар'єри на шляху до успіху, які наші герої героїчно долають, отримавши в 2020 році (пам'ятаєте Чена із зав’язки, який вже працює в Andreessen Horowitz) інвестицію в $10 млн. Маючи всього 1500 користувачів на травень 2020 року, оцінка додатка сягнула $100 млн.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Розв’язка

У Clubhouse зайшов Ілон Маск, анонсувавши свій виступ в Clubhouse у себе в твіттері з 46 мільйонами передплатників.

За ним потягнулися Вакарчук з Дубілетом — і настало тотальне щастя.

Отже, ми бачимо, що вся історія нового феномена мало того що вкладається в просту схему сюжету, а також оснащена всіма атрибутами серіалу, включаючи масовану підтримку різних селебріті.

На людей так просто справити враження, особливо коли над цим працює команда, що володіє масовою увагою і безмежним ресурсом інфлюенсерів.

Хочете створити новий Клабахаус: виберіть орган почуттів, який наразі є поза масовою увагою, вкладіть в нього міць інвестиційного фонду, залучіть селебріті першої величини.

А найкумедніше, що все це працює, як старі добрі радіо, винайдені чи то Поповим, чи то Марконі. Працює як феномен, який концентрує масову увагу, буде працювати як бізнес, який об'єднує в одній точці масу людей. Тому що масова увага і масовий вплив дуже просто монетизувати. Саме для цього придумали рекламу. Й Ілона Маска.

Показати ще новини
Радіо NV
X