Стисло і зрозуміло: Є і хороші новини — експорт пшениці і перевезення вантажів авіалініями Антонова б’ють рекорди

7 квітня 2020, 11:40

Вівторок, 7 квітня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні

  • Експорт пшениці виріс на 56% у порівнянні з минулим роком. Станом на п’ятницю Україна експортувала 18 мільйонів тонн проти 11,5 мільйона на аналогічну дату минулого року, повідомляє АПК-Інформ Консалтинг. Очікується, що протягом місяця українські експортери досягнуть експортної квоти у 20,2 млн тонн. Уряд нещодавно підтвердив квоту, побоюючись, що через страх епідемії світ скупить українську пшеницю, що призведе до підвищення цін на хліб.

Відео дня

  • Ціни на пшеницю чорноморського регіону виросли приблизно на 18% в річному численні, причому більша частина розгону сталася з початку коронавірусної кризи на початку березня. У той час як пандемія коронавірусу створює перешкоди для матеріально-технічного забезпечення і збільшує безробіття, споживачі, які живуть в умовах блокування, часто віддають перевагу продуктам з пшениці, тому що вони дешевші і мають більш тривалий термін зберігання, ніж швидкопсувні продукти, такі як фрукти і овочі.

  • Оскільки пшениця зайняла такі лідерські позиції, загальний експорт зернових в Україні, включно з кукурудзою, гречкою і житом, виріс на третину в п’ятницю в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Україна експортувала рекордні 45,3 млн тонн. Міністерство сільського господарства США недавно підвищило прогноз експорту зерна на цей маркетинговий рік, який закінчується в червні, до 57,3 млн тонн, що на 14% вище за рівень минулого року. У минулому році Україна зібрала рекордні 75,1 млн тонн зерна — на 7% більше, ніж у 2018 році.

  • Крім обмеження на експорт пшениці, Україна не планує обмежувати експорт інших продуктів харчування, каже Микола Сольський, голова аграрно-земельного комітету Верховної Ради. «Україна не тільки повністю задовольняє свої потреби у всіх соціально значимих продуктах харчування, а й є одним з провідних світових експортерів пшениці, кукурудзи, ячменю і сої», — цитує його в суботу прес-служба партії Слуга народу. Відзначивши, що в минулому році на продовольчі товари припало майже 40% українського продовольчого експорту, він сказав: «У результаті долар не коштує 50 гривень».

  • Весняний посів почався вчасно, два тижні тому. На сьогодні посаджено 1,3 млн га, що становить близько 10% від запланованої площі.

  • Заглядаючи в майбутнє, урожай зернових і олійних культур наступної осені може досягти 95 мільйонів тонн, вважає аналітик АПК-Інформ Андрій Купченко. Хоча це буде на 3% менше врожаю минулого року, Українська зернова асоціація прогнозує, що експорт в наступному році дорівнюватиме прогнозованому рівню цього року в 57 мільйонів.

  • За словами Дмитра Сологуба, заступника голови Нацбанку України, на тлі зміцнення гривні за останній тиждень центральний банк купив $430 млн. «Тільки за останні п’ять робочих днів Нацбанк купив $430 млн для резервів», — розповідає він «Українській правді». Незважаючи на ці продажі гривні, національна валюта України зросла на 3% минулого тижня. Сьогодні це 27,22 грн за долар.

  • У спробі зірвати банківський законопроект «проти Коломойського» депутати, які на боці олігарха, представили понад 13 тис. поправок до законопроекту, який отримав початкове схвалення Верховної Ради тиждень тому. В аналогічній атаці на законопроект про ринок сільськогосподарської землі депутати подали 4 018 поправок до законопроекту, змушуючи Раду оцінювати кожну з них і відкладаючи повторне голосування на два місяці. «Якби мене запитали, чи не призведе це до скасування закону, я б відповів — ні», — повідомив KyivPost заступник голови фінансового комітету Верховної Ради у парламенті і член партії «Голос» Ярослав Железняк. «Я вірю, що закон буде прийнятий в четвер (9 квітня)».

  • Олександр Паращій з Concorde Capital пише: «Якщо антиколомойський законопроект голосуватимуть з тією ж швидкістю, парламенту може знадобитися більше 20 засідань для його затвердження. Таким чином, Україна навряд чи виконає список обіцянок МВФ до середині травня».

  • Європейський інвестиційний банк і ЄБРР готують проект поліпшення міського транспорту на суму €400 млн для України. Половину фінансування проекту складе 22-річний «пільговий кредит» Європейського інвестиційного банку Люксембургу. Велика частина грошей піде на покупку 167 тролейбусів. Великими бенефіціарами будуть: Одеса — 47; Кременчук — 40; Дніпро — 10; і Кривий Ріг — 8.

  • Оскільки число випадків коронавірусу в Києві досягло 267, мер Кличко вчора повторив своє попередження про можливу заборону приватних автомобілів у столиці. Він сказав журналістам: «Якщо в подальшому буде відбуватися недотримання правил, то держава може накласти жорсткі обмеження». В останні дні Національна поліція оштрафувала 3 900 осіб за карантинні порушення. На сьогодні в Україні зареєстровано 1 319 випадків захворювання Covid-19 і 38 смертельних випадків. За даними Університету Джона Гопкінса, Україна займає 53-е місце з 183 країн із захворюваністю на коронавірус.

  • Середня ціна на нафту, сплачена Україною в березні, склала $31 за барель — на 39% нижче ціни, сплаченої в лютому, повідомляє Міністерство економічного розвитку, торгівлі та сільського господарства. В цьому році Україна може заощадити $5−6 мільярдів доларів на імпорт енергії, вважає Дмитро Сологуб з центрального банку. Енергетика становить 20% імпорту України.

  • Міністерство праці Фінляндії планує організувати екстрені чартерні рейси, щоб доставити українців до Фінляндії для виконання сезонних сільськогосподарських робіт. Іноземці повинні пройти карантин протягом двох тижнів, перш ніж вирушити на ферми, — говорить представник міністерства праці Лаура Перхентуп національній громадській телекомпанії Фінляндії.

  • У суботу МАУ відмовилася від використання трьох Боїнгів. У понеділок Боїнг 737−800 МАУ був повернутий орендодавцю в Тулузі, Франція. У минулі вихідні авіакомпанія вивезла два своїх далекомагістральних Boeing-777 в Теруель, Іспанія, де вони були здані на зберігання. Нині 70% місця для паркування літаків у Борисполі зайнято, в основному, літаками п’яти українських авіакомпаній: МАУ, SkyUp, Azur Air Ukraine, Windrose і Bravo.

  • Авіалінії Антонова, найбільша вантажна авіакомпанія України, повністю заброньована в цьому місяці і перевозить медичні вантажі з Китаю в ЄС на своїх гігантських вантажних літаках. SkyUp і МАУ переробляє пасажирські літаки на літаки для перевезення гуманітарних вантажів. «Найближчим часом ми також плануємо перший такий політ», — пише в Facebook президент МАУ Євген Дихне.

  • Аеропорт Львова планує розширити міжнародні авіаперевезення, працюючи з київською авіаційною компанією Eleron. В п’ятницю Eleron стартував з поштовими посилками Укрпошти зі Львова до Риги, центр вантажних авіаперевезень. Після скасування карантину авіакомпанія планує розширити вантажні перевезення до міст в радіусі 1 000 км від Львова. Мета Eleron — перевезти 40 тис. тонн авіаційних вантажів зі Львова протягом наступного року.

Від редактора:

Принаймні, половина цього випуску новин — без новин про епідемію. В ідеалі, частка позитивних новин зростатиме в найближчі тижні, коли реальна економіка України відродиться.

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікування повної версії тексту заборонене.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів і інвестиційних менеджерів в Україні.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X