Тільки сьогодні і тільки для вас. Які знижки люблять українці

16 серпня 2019, 08:30

Варіантів акцій і знижок безліч. Важливо вибирати найбільш дієві для кожного конкретного випадку

Сезон розпродажів у самому розпалі. Від маленьких місцевих магазинів-бутиків до найбільших торгових центрів столиці пропонують своїм відвідувачам зануритися у вир знижок. З цієї не тільки) причини маркетологам необхідно вивчити дане питання для найбільш грамотного втілення в життя.

Відео дня

Які види знижок найбільш часто зустрічаються в Україні та в Києві зокрема? Що першим спадає на думку? Розглянемо.

За результатами незалежного дослідження, найпоширенішими знижками в українській столиці виявилися:

— знижка на певний відсоток: -10%, -20%, -30%, … -90%

— 2 за ціною 1

— 1+1=3

Знижка на відсоток — улюблений і найпростіший інструмент впливу на потенційного клієнта, який, в свою чергу, побачивши конкретне число, бажано в більшості випадків) на червоному тлі, побачить свою вигоду від покупки «за півціни». Однак не завжди реальність відповідає дійсності, і намальовані бажані «-50%» справді означають -50%. Але це вже зовсім інша історія. Використовується дана знижка практично всіма видами торгових і розважальних закладів: від мас-маркету до преміум сегменту і від продовольчих магазинів до модних бутиків одягу.

Знижка «2 за ціною 1» і «1+1=3» використовуються в основному в мас-маркеті, в продовольчих магазинах різних рівнів. В цілому, основна різниця від знижки на відсоток — різні сегменти впровадження.

Виникає логічне запитання: в чому відмінність цілей подібних знижок. В цілому, можна пояснити наступним чином. Знижка 1+1=3, тобто третій товар або послуга надаються в подарунок, впроваджується для ліквідації неходових або найменш популярних позицій. 2 за ціною 1 використовується торговими точками в основному для однакових позицій, при цьому головною метою є зростання обсягу продажів. Хоча дані акції знижують вартість одиниці товару відповідно на 33% і 50%, вони збільшують загальні витрати покупця, на що, в свою чергу, і націлений продавець.

На цьому список основних улюблених знижок українців закінчується. Але в цілому його можна продовжувати. Розглянемо ще кілька знижок, які можна впровадити в загальну політику українських компаній.

«У цій справі головне швидкість!». А точніше — тимчасова або термінова знижка, яка встановлюється на певний час. Саме обмеження в терміні буде головним мотиватором і двигуном до покупки. Таким чином покупці розуміють, що немає часу пояснювати… Потрібно купувати.

Ще один з найбільш ефективних знижок на термін — одноденна знижка або знижка на день. Ніщо не стимулює продажі так добре, як фраза «тільки сьогодні, тільки зараз».

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Предметна знижка — знижка на одну одиницю — застосовується на якийсь конкретний товар із загального асортименту, часто супроводжується обмеженням за терміном. Улюблений інструмент супермаркетів, які кожного дня/тижня продають щось нове зі знижкою. І, звичайно ж, пропозиція теж обмежена.

У разі замовлення заздалегідь нового товару (ще до його офіційного виходу або релізу на ринок) застосовується попередня знижка.

Класичний прийом роздрібної торгівлі — знижка при досягненні певної суми. В такому випадку пільгові умови надаються при покупці на мінімальну необхідну суму.

При масштабному обсязі замовлення застосовується, звичайно ж, оптова знижка. Що характерно — вона часто доповнюється використанням градації: чим більше товару замовляється — тим вища знижка надається.

При накопиченні покупок на конкретну суму надається так звана накопичувальна знижка, при якій клієнт кожний наступний раз отримує нову знижку. І так далі за наростанням.

Також існує персональна знижка (часто у вигляді купона або флаєра). Даний вид, хоч і не особливо цінується покупцями, досі не втрачає своєї актуальності.

В якості додаткового заохочення використовується святкова знижка з приводу урочистості. В основному проявляється у вигляді додаткового відсотка знижки або персонального запрошення для святкування, нехай, дня народження на лояльних умовах.

Часто зустрічається і знижка, що тане, яка застосовується як ціла шкала знижок, розмір яких скорочується в міру наближення до дедлайну: 30%, 20%, 10% і так далі.

Всім відомі знижки для конкретних груп покупців: для пенсіонерів, студентів.

У мережевих продажах використовується партнерська знижка. При даному виді знижок залучається партнер, який буде рекомендувати або розповсюджувати продукцію, а натомість йому самому пропонується стати покупцем на пільгових умовах.

Якщо клієнту пропонується придбати один або кілька товарів за базовою ціною, а додатковий товар — зі знижкою, то йдеься про крос-знижку.

У b2b-продажах періодично можна зустріти знижку за швидку оплату: тим вища знижка, чим швидше оплачуються замовлення.

Новими гравцями, що підкорюють ринок, як бонус часто використовується знижка на першу покупку.

І нарешті, знижка-абонемент — найбільш актуальна для ринку послуг. Прикладом можуть послужити басейни і фітнес-клуби. Разове відвідування — ціна базова, абонемент — ціна пільгова.

Даний список можна розширювати і доповнювати, адже кожен гравець ринку впроваджує свої інструменти і нововведення в сезон знижок для максимального залучення покупців і максимізації продажів. Важливо обирати найбільш дієві для кожного конкретного випадку.

Спеціально для НВ Бізнес
Більше поглядів — у розділі Експерти НВ Бізнес

Показати ще новини
Радіо НВ
X