Як коронавірус змінив споживання в автомобільній галузі

24 жовтня 2020, 11:20

COVID-19 — нова реальність створює нові тренди. Як це торкнулося автомобілів?

Автомобільна галузь стала однією зі сфер, які сильно постраждали від коронакризи з самого початку пандемії. Звичайно, ситуація виявилася не настільки критичною, як наприклад у сфері подорожей. Але є відчуття, що зміни, які відбуваються зараз в automotive, матимуть глобальні наслідки.

Відео дня

Давайте розглянемо, які нові тренди в галузі принесли економічна криза і Сovid-19

Go digital

Поняття соціальної дистанції раптово увійшло в наше життя і буде актуальним ще довгий час. Тому абсолютно не дивно, що і автовиробники і автодилери терміново кинулися оцифровувати свої послуги і максимально впроваджувати різні безконтактні сервіси.

Автомобіль Geely Icon (Фото: businessinsider.com)
Автомобіль Geely Icon / Фото: businessinsider.com

Яскравими прикладами тут можуть служити, як можливість вибору і замовлення нового автомобіля повністю онлайн (включно з підбором необхідних опцій і комплектації), так і більш креативні підходи, на зразок повністю безконтактної доставки автомобіля покупцеві.

Так ще на початку 2020 року китайська компанія Geely запропонувала безконтактну доставку своїх нових автомобілів, що були замовлені через інтернет.

Після ретельної дезінфекції автонавантажувач доставляє автомобіль до будинку замовника. Ключі в спеціальній упаковці передають клієнтам за допомогою дрона, який підлітає до під'їзду або балкону покупця. Чи стане це новим трендом у світі — поживемо-побачимо.

Нова реальність не за горами

З початку епідемії коронавірусу очікувано сильно просіли ті сегменти ринку, які були пов’язані із загальним використанням чогось (shared economy). Не уникли цієї долі і сфери car-sharing/car-rental.

Наприклад, найстаріша американська компанія з прокату автомобілів Hertz (The Hertz Corporation) на початку літа збанкрутувала, не витримавши падіння попиту через пандемію. При цьому Hertz має намір залишитися в бізнесі і продовжує вести переговори з кредиторами. Компанія планує продати більше 180 тис. належних їй автомобілів до кінця нинішнього року.

Традиційно shared economy пов’язані з впровадженням автономного водіння.

Але чи означає це, що і розробки в цій сфері будуть сповільнені або припинені? Не думаю. Швидше за все, можлива зміна пріоритетів і набору обов’язкового/першочергового функціоналу.

Наприклад, дуже може бути, що однією з обов’язкових систем у безпілотних автомобілях стане мобільне знезараження. Вона повинна буде автоматично продезінфікувати автомобіль після попереднього пасажира. Адже навіть з чисто психологічної точки зору, коли є вибір між продезинфікованим і не продезинфікованим автомобілем, споживач у переважній більшості випадків вибере перший.

Наприклад, Rolls-Royce недавно розповіла про нову розробку, — системі очищення повітря Micro Environment Purification System (MEPS), якій має намір оснащувати нові моделі.

Будинок на колесах — новий тренд

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Незалежно від того, як швидко і яким чином людство переможе COVID-19, стає очевидним, що світ автоіндустрії вже не залишиться таким як раніше.

Показовим прикладом змін може стати, сплеск попиту на ринку Campervans («будинків на колесах»). Багато споживачів в Європі і США зараз звертають увагу на ці автомобілі.

Концепт самоврядного
Концепт самоврядного "будинку на колесах" від Erwin Hymer Group / Фото: newatlas.com

Адже коли у вас є будинок на колесах, вам немає потреби турбуватися про те, наскільки якісно продезінфікували літак, готельний номер або громадський транспорт. Ви просто їдете на своєму мобільному будинку куди хочете і коли хочете.

А за наявності підключення до інтернету і можливості віддаленої роботи, ідея свого будинку на колесах виглядає ще привабливіше. Не кажучи вже про безпілотний, повністю електронний вигляд.

Показати ще новини
Радіо НВ
X