Посиденьки на офісній кухні, схоже, в минулому. Чому це має хвилювати роботодавця

14 червня 2020, 15:00

Тренд збільшення віддаленної роботи вже запущений і його не зупинити. А якщо так, то які нові магніти тяжіння запропонує роботодавець, щоб підтримувати лояльність співробітників?

Сьогодні люди замислюються над тим, яким чином корона-криза змінить формат роботи, відносини між роботодавцем і працівником, обмірковують необхідність офісних приміщень і можливість віддаленої роботи. До цього списку додам ще один фактор, який зміниться внаслідок корона-кризи — роль компанії в житті людини. Про що йдеться?

Відео дня

Згадаймо, де раніше знайомилися люди. Років 150 тому це відбувалося у дворі, в районі або тій частині села, де людина жила і працювала. Ще через 50 років — у клубах культури та відпочинку, санаторіях і пансіонатах, а ще пізніше — на дискотеках. На початку 2000-х сайти знайомств звели роль клубів і дискотек у знайомствах людей до мінімуму. А ще через 5 років їх повністю замінили додатки для знайомств і побачень. До чого це порівняння?

Річ у тому, що компанія, організація або офіс, де людина звикла працювати, — це не тільки місце, де створюється продукт компанії. Це також середовище, де людина знаходить приятелів, заводить друзів і будує довгострокові відносини. Це відбувається завдяки тісному контакту людей в офісі, посиденькам і small talks на кухні, коли люди виходять покурити або випити кави разом. Останні 5 років люди часто не помічали ці маленькі чинники, їхню роль применшували. Замість цього виникало питання балансу між офісним та особистим життям. Молодші працівники часто очікували гнучкий робочий графік і віддалену роботу і говорили про те, що їм не вистачає часу на особисте, тобто неофісне, життя. І ось, роль підприємства в житті людей ризикує зменшитися найближчим часом так само, як клуби 20 років тому перестали відігравати роль у знайомствах людей.

Так що ж зміниться для співробітника, якщо робота у віддаленому режимі стане нормою, а зустрічі з колегами в офісі стануть плановою необхідністю лише раз на тиждень? Ймовірно, компанії збережуть ефективність роботи працівників у віддаленому режимі завдяки майбутнім новим технологіям, поліпшеному зв’язку, новим телекомунікаційним рішенням і програмам. У цьому прикладі/випадку йдеться не про/мова не йде про 100% віддалену роботу. Звичайно, люди будуть регулярно бачитися, збиратися в команді, спільно працювати як віддалено, так і групою в офісі. Однак стикатись один із одним в офісі та спільно проводити час люди будуть набагато менше, можливо навіть на 90%.

Як зміниться життя офісного працівника, якщо він буде рідко бачити колег? Чи стане офісний працівник більш соціальною істотою? Чи прийдуть на заміну офісним контактам нові соціальні зв’язки поза офісом? Наприклад, знайомства, зав’язані в кафе з бариста, хлопцем або дівчиною на вечірці, у спортзалі або на прогулянці в парку. Можливо, замість офісного спілкування з колегами ми пірнемо глибше в соціальні мережі та станемо членами спільнот за інтересами у Facebook. Відповідь поки невідома, хоча багатьом би хотілося, щоб знайомства не перейшли у віртуальний світ соціальних мереж. Але навіть якщо так станеться, чому це повинно хвилювати роботодавця?

Соціальні зв’язки в офісі - це додаткова опора і клей, який тримає команду згуртованою. Крім бренду і цінностей компанії співробітникам важливе і саме офісне життя, хоч вони нерідко нарікали на його рамки та обмеження.

Численні опитування показують, що 50% співробітників прагнуть повернутися в офіс якомога швидше після карантину. Це зрозуміло, адже самоізоляція є тягарем, а люди жадають живого спілкування. Хтось навіть скаже, що офіс допомагає бути організованим та створює бар'єр між роботою та особистим життям. Нарешті, офіс дає можливість проявляти себе по-різному: як ділова людина і як домашній сім'янин (люблячий чоловік, супутник життя або друг). Це вірно, але є й інша сторона медалі.

Коли перша хвиля ейфорії мине, і людина зіткнеться з буденними проблемами поїздок на роботу (2−3 години в день), частина співробітників захоче залишитися вдома і витратити цей час на себе або сім'ю. Тренд розповсюдження віддаленої роботи вже поширюється, і його не зупинити. А якщо так, то які нові магніти тяжіння запропонує роботодавець, щоб підтримувати лояльність співробітників компанії та спільній справі? Як підтримувати вогонь зацікавленості та креативу у віддаленому режимі без цього соціального клею?

Стикатись один із одним в офісі та спільно проводити час люди будуть набагато менше, можливо навіть на 90%

Відповіді на ці питання ще тільки вимальовуються. Але для початку компаніям варто усвідомити, що коронакриза змінить відносини між роботодавцями та працівниками, і до цього варто морально підготуватися. Ось поради роботодавцю сьогодні:

• Частіше спілкуйтеся з колективом у формі регулярних відеодзвінків. Краще саме відео, щоб невербальне спілкування працювало у повній мірі.

• Приділіть увагу процесам всередині компанії, які допоможуть «тримати тонус» команди щодо строків і якості, наприклад, регулярні статус-звіти, нагадування в календар, менеджери завдань.

• Створіть культуру менторства у колективі. Крім професійного зростання, менторство — це соціальний зв’язок, що гуртує колектив.

• Спільний відпочинок можливий навіть у віддаленому режимі. Спробуйте, наприклад, онлайн квести, ігри «Що? Де? Коли? «або посиденьки в мережі за келихом вина.

До речі, подібні проблеми «віддалення» в соціальних контактах з’являться не тільки у спілкуванні зі співробітниками, але і з клієнтами. Тому варто задуматися також і про підтримку регулярного контакту з клієнтами шляхом вебінарів і регулярних дзвінків. От тільки варто знати міру, щоб не набриднути клієнтові.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X