Звідки черпати ідеї щодо змін в компанії

14 серпня 2020, 09:25

Працювати над оптимізацією бізнес-процесів чи навпаки, переосмислювати їх та запроваджувати? Це, схоже, ціла дилема і багато хто думає, що це різні підходи, в яких обов’язково обрати щось одне.

Скоріш за все, ви вже бували на бізнес-заходах, на яких багато говорили про інновації в бізнесі. Проте якщо задати кілька питань «вглиб», можна зрозуміти, що мова йдеться не стільки про інновації в бізнесі, скільки банально про здоровий глузд і запит ринку на покращення технології чи сервісу.

Відео дня

Бізнес постійно змінюється і потребує змін у відповідь. Нижче ми поговоримо про зміни в компаніях як певний процес і дізнаємось про наступні його аспекти:

  • як зрозуміти, що саме потрібно змінити в бізнесі і звідки черпати ідеї
  • як оцінювати ідеї і працювати з їх реалізацією

Звідки черпати ідеї щодо змін в компанії

В першу чергу варто подумати над тим, звідки зазвичай ідеї приходять, хто їх генерує і як часто ми їх впроваджуємо. Але базові моменти наступні:

  • Дайте можливість кожному працівнику поділитись своєю ідеєю. Але перед цим добряче подумайте про те, чи готові ви отримувати ідеї різні по зрілості і власне, наповненню та сенсам. Якщо так, то розробіть зручний механізм подачі ідей (google-форми / анонімна поштова скринька тощо).
  • Проводьте offboarding-інтерв'ю з працівниками, під час яких ви можете зрозуміти «сильні» і «потенційно сильні» сторони організації.
  • Отримуйте зворотній зв’язок від клієнтів, оцінюйте якість сервісу. Інколи ми жартуємо, що якщо уважно слухати своїх клієнтів і частіше спілкуватись з ними, то часто і без консалтингу можна побудувати неймовірний бізнес з пречудовим сервісом.
  • Давайте можливість плавно «влитись» новим людям в роботу. Ми розуміємо, що є величезна спокуса одразу їх долучити до всіх можливих проєктів і процесів. Проте радимо витримати певну паузу для адаптації і поспілкуватись з новим співробітником щодо його вражень на новому місці та рекомендацій до потенційного покращення певних робочих моментів.
  • Регулярно переглядайте бізнес-процеси. Ви можете робити це з певною періодичністю: наприклад, переглядати бізнес-процеси раз на 6 місяців. Можна піти і іншим шляхом: переглядати бізнес-процеси згідно показників до кожного з них, коли трапляються певні відхилення.

Важливо зазначити, що за кожним бізнес-процесом має бути закріплена особа, яка відповідатиме за покращення показників і перегляд бізнес-процесів. Зазвичай така людина називається власником процесу. Для напрацювання ідей по оптимізації бізнес-процесів і взагалі для генерування ідей щодо інновацій в компанії, гарно працюють спеціальні воркшопи чи фасилітації. Якщо на першому етапі ви, скоріш за все, захочете когось залучити, то згодом вам і самому буде цікаво організовувати такі події в компанії.

Ось, наприклад, як можна організувати воркшоп за допомогою методу 5 запитань:

  • Презентуємо поточну версію процесу
  • Ділимо учасників на команди, які працюватимуть над 5 групами запитань / всі разом по 25 хв роботи в рамках кожного блоку.
  • Блоки до опрацювання наступні:

I. Ціль (Мета)

Навіщо робиться та робота?

Для досягнення якої мети робиться ця робота?

ІI. Люди

Хто робить цю роботу?

Чому саме він робить цю роботу?

Хто б ще міг би зробити цю роботу?

Хто міг би зробити цю роботу краще? (тут ще можуть бути питання про дешевше чи швидше)

ІІI. Місце

Де ця робота робиться зараз?

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Чому ця робота робиться саме тут?

Де ще можна робити цю роботу?

Де цю роботу робити краще?

ІV. Час

Коли робиться ця робота?

Чому ця робота робиться саме в цей час?

Які є альтернативи?

Яка альтернатива краще?

V. Технологія

Як ця робота робиться?

Чому ця робота робиться саме так?

Якими ще способами цю роботу можна виконати?

Який спосіб виконання роботи краще?

Інколи при цьому доречні питання про нашого клієнта і чи зручні ці процеси для нього. Надалі всі учасники презентують свої напрацювання і повірте, ви 100% отримаєте ряд ідей про те, що варто змінити / вдосконалити.

Переглядайте свої бізнес-процеси, шукайте нові ідеї для їх зміни на краще та не забувайте про взаємодію зі своїми клієнтами та колегами. Ідеї щодо того, як покращити ваш бізнес, знаходяться не деінде, а саме у вашій з ними комунікації.

Показати ще новини
Радіо NV
X