Що показав кейс ТМ YARO та чому не брати на роботу україномовних — погана ідея

23 жовтня 2021, 09:00

Україноорієнтованість брендів і чому це має стати нормою.

Цього тижня маємо два цікаві випадки, коли компанії за лічені години втратили багаторічну репутацію на ринку. ТМ YARO через некоректний і образливий антиукраїнський анекдот та фото з Москви, які дозволила собі засновниця бренду, а IT-компанія «Affreact» через відмову взяти на роботу україномовного кандидата.

Відео дня

Як результат — продукцію бренду YARO вилучено з усіх великих ритейлівських мереж (що еквівалентно фактичній смерті бренду). А employee brand компанії «Affreact» серед потенційних свідомих кандидатів сягнув позначки нижче нуля.

Здається, що на 8-й рік війни з Росією 90% (якщо не всі 100%) компаній, торгових марок і вітчизняних брендів мали взяти за основу підтримку та пролонгування українського й українськості. Оскільки на сьогодні це не лише питання внутрішньої відповідальності, а значною мірою питання репутації, що конвертується в гроші. У грошовому еквіваленті репутація важлива, бо найбільш лояльні 10% клієнтів витрачають утричі більше, ніж інші 90%. Натомість 1% найвідданіших витрачає вп’ятеро більше, ніж решта 99%.

Українорієнтованість як запорука доброї репутації компанії та виразник свідомості її працівників і керівників має бути затверджена на рівні стратегій компанії, стратегій комунікаційних, а потім добре прокомунікована серед працівників і задекларована публічно. Тут варто додати загалом і про необхідність підтримки українського продукту, компаній, брендів інструментами гуманітарної політики держави. Це стосується загалом усієї культурної, освітньої та соціальної сфери. У контексті подібних ситуацій гуманітарна політика має всіляко сприяти підтримці української мови в кіно, книжковій продукції, ЗМІ та медіа. І навпаки, застосовувати системи санкцій та штрафів у випадку відвертої антиукраїнськості брендів.

Подібні антиукраїнські позиції (як у випадку YARO та «Affreact») безпосередньо впливають на:

1. Репутацію бренду загалом серед покупців. Бо, як показує перший кейс із ТМ YARO, споживач сприймає бренд, його продукцію та ідею цілісно. І якщо ідеї бренду чи його засновники мають відверту антиукраїнську позицію, споживач шукатиме проукраїнську альтернативу (якої, до речі, на ринку вдосталь).

2. Бренд роботодавця. Чутливе до репутації покоління Z та свідомі фахівці все частіше обходять стороною компанії, які «зашкварились», обираючи натомість соціально-відповідальні бізнеси, які плекають цю культуру всередині компанії.

3. Рівень прибутку та вартість бізнесу загалом (що безпосередньо залежить від першого пункту).

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Яке рішення можна запропонувати, аби в майбутньому уникати таких факапів? Усе логічно та просто: обирати українорієнтованість наріжним каменем бізнесу. Це є очевидним моментом, хоча чомусь і досі не є загальноприйнятим аспектом діяльності більшості вітчизняних підприємців.

Ми визначили кілька принципових та важливих для нас питань і слідуємо визначеною нами проукраїнською стратегією.

1. 95% тайтлів видавничого портфелю видаються виключно українською (при наявних квотах не менше 50%) і це позиція видавництва. Vivat з 2014 року взяв курс на видання книг лише українською. І на сьогодні ми видаємо близько 95% книг державною мовою, підтримуючи розповсюдження української книги та її популяризацію;

2. Левова частина наших працівників на роботі спілкується українською. Ми сприяємо та заохочуємо це, попри те, що ми функціонуємо у рамках російськомовного регіону. Ми маємо практику, коли один день у тижні всі говорять виключно українською. Під час співбесід нових кандидатів ми перевіряємо знання мови.

3. Ми підтримуємо вітчизняні ініціативи та надаємо підтримку українській армії, поповнюючи фронтові бібліотеки.

Споживайте свідомо, обирайте відповідально, підтримуйте та створюйте українське. Бо українське — це тренд. Обираючи вектор українорієнтованості ви дбаєте про свою репутацію. А репутація — це капітал бізнесу.

Показати ще новини
Радіо NV
X