Стисло і зрозуміло: Біль туризму, готелів і креативної індустрії — $3 млрд втрат від коронавірусу

29 січня 2021, 13:00

П’ятниця, 29 січня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні.

  • У сміливій заявці на залізничне сполучення між Китаєм і ЄС, польська PKP Cargo планує інвестувати $1 млрд в село на кордоні з Білоруссю, щоб створити там найсучасніший і найбільший логістичний центр в Європі. Згідно з новинним сайтом Railway.supply, PKP Cargotur unit почне будівництво в наступному році. Новий ценр в Малашевичі буде обробляти не менше двох контейнерних поїздів на годину.

Відео дня

  • Заява PKP — це орієнтована на Китай інвестиція в логістику, запланована на 600-кілометровій лінії Брест-Чоп, яка має розрив залізничної колії між радянською широкою колією і вузькою колією ЄС. Перспективи контейнерних перевезень між Китаєм і Україною настільки хороші, що DHL Global Forwarding Greater China недавно випустила рекламний відеоролик «Повний вперед для Китаю і України».

В Україні. Питання про електрифікацію 95-кілометрової ділянки шляху між Ковелем, залізничним вузлом Волині, і польським кордоном, обговорювалася вчора на онлайн-зустрічі між міністром інфраструктури Владиславом Кріклієм і головою представництва Європейського інвестиційного банку Жаном-Еріком де Загоном. За радянських часів широка колія проходила на півдорозі через південну Польщу до сталеливарного міста Славкув. Новий план дій полягає в тому, щоб перетворити Славкув на залізничний і автомобільний вузол для контейнерів в торгівлі між Китаєм і ЄС.

Словаччина має намір перетворити свою наявну залізничну вантажну сортувальну станцію в Добрі на великий логістичний вузол Схід-Захід. Чеська залізнична компанія Metrans вже відправляє поїзди з Китаю в Добру, яка знаходиться за три кілометри на захід від українського прикордонного міста Чоп.

В Угорщині почалися роботи з будівництва автомобільного та залізничного вузла вартістю $75 млн у Фенешлітке, за 25 км на південь від Чопа. Західні ворота, здатні обробляти 1 мільйон контейнерів TEU на рік, будуть використовувати відгалуження широкої колії шляхів, що ведуть з України в Угорщину.

  • Президент Зеленський вчора вдруге за місяць не зміг набрати в Раді достатньо голосів, щоб зробити Юрія Вітренка міністром енергетики. Хоча партія Слуга народуЗеленського має більшість в парламенті, Вітренко отримав лише 204 з 226 голосів, необхідних для затвердження його на посаді міністра. Реформіст, який виступає проти олігархічного впливу в енергетичній галузі, Вітренко не зумів завоювати голоси парламентаріїв від правлячої партії, пов'язаних з Ігорем Коломойським. Низькі ціни на електроенергію є ключем до рентабельності енергоємних металургійних заводів Коломойського, що старіють.
  • Тімоті Еш пише: «Це відображення досвіду Вітренка як перевіреного реформатора і його прихильність ринковим принципам, а також протидія з боку олігархічних бізнес-груп у Раді... підкреслює проблеми, з якими Зеленський просуває реформаторський/ринковий порядок деннний... якщо Зеленський хоче активізувати реформи, йому доведеться відновити свої союзи у Раді».
  • Місія МВФ продовжить онлайн-огляд української програми на $5 млрд ще на 10 днів, повідомляє Інтерфакс-Україна. «Для нас вкрай важливо залишатися в межах програми МВФ», — заявив вчора на телеканалі «Україна 24» міністр фінансів Сергій Марченко. «Ми ведемо активні переговори... Є очікування, що в цей період ми доопрацюємо меморандум». Аналітики прогнозують, що в зв'язку із заморожуванням цін на газ до 31 березня, другий квартал — найраніший можливий термін для надходження другого траншу — ймовірно на суму $700 млн.
poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
  • Реальна заробітна плата в минулому році зросла на 10% у порівнянні з 2019 роком, повідомляє Державна служба статистики. У номінальному вираженні — без поправки на інфляцію — середня заробітна плата в грудні виросла на 15,6% р/р. По країні середня місячна зарплата становила $506, що майже в три рази перевищувало офіційну мінімальну заробітну плату. У минулому році у медиків був найбільший підйом заробітної плати — 51%. Найгірші показники у працівників готелів та ресторанів — зниження зарплати на 6%.
  • У Києві була найвища середня зарплата — $775, що вдвічі перевищувало рівень Чернігова, північно-східного сусіда столиці. У Чернігові найнижчий рівень зарплат по країні — $390. Регіони з найвищими темпами зростання заробітної плати в минулому році: Івано-Франківська область +25,6%; Луганська +25,2%; Тернопільська +23,8%; Чернігівська, Чернівецька та Сумська +23,4%; Рівненська +21,9%; Кіровоградська +20,6%; Львівська +20,2%; Житомирська +20,1%, Хмельницька +19,4; і Закарпатська +19,1%.
  • У минулому році українські компанії перевезли вантажів на 11% менше, ніж в 2019 році, повідомляє Державна служба статистики. З 600 млн тонн Укрзалізниця перевезла трохи більше половини — 305,5 млн т. Державна залізниця зафіксувала зниження обсягів вантажів на 2,4%. За іншими видами транспорту: автомобільні вантажні перевезення впали на 22%, до 191 млн тонн; річкові — на 8%, до 5,6 млн тонн; повітряні знизилися на 6,7%, до 100 тис. тонн, переправлення сировини трубопроводами — на 35% — до 58 млрд куб.
  • Пасажирські перевезення знизилися на половину в минулому році, повідомляє Державна служба статистики. З 54%-го падіння в порівнянні з аналогічним періодом минулого року найбільшим було зниження авіаперевезень на 64%. Поїздки на потягах знизилися на 63%. Автомобільний, автобусний і міський транспорт зіткнувся з падінням приблизно на 40%. Dragon Capital пише: «Зниження пасажирських перевезень в минулому році було найбільш різким за всю історію спостережень».
  • Київський аеропорт ім. Сікорського, другий за завантаженістю аеропорт України, в минулому році зіткнувся з падінням трафіку на 63% в порівнянні з 2019 роком, повідомляє аеропорт. Сильно залежний від Wizz Air і чартерних рейсів, аеропорт зафіксував, що 98% з 704 500 пасажирів летіли за кордон.
  • За даними Центру транспортних стратегій, в минулому році обсяг повітряних перевезень у Харків, друге за величиною місто України, знизився на 51%, що трохи краще загальнонаціонального падіння на 64%. Пасажиропотік у всьому світі впав на 60%, досягнувши рівня 2003 року, як повідомляє Міжнародна організація цивільної авіації в дослідженні «Загальна кількість пасажирів в 2020 році знизилася на 60% — COVID-19 продовжує впливати на міжнародну мобільність». В українських турфірм обсяги продажів впали на 70%, повідомляє на сайті «Економічна правда», виконавчий директор Національної асоціації туристичних агентств Павло Григораш.
  • Число українських туристів, що виїжджають за кордон під час пандемії, знизилося на 70% — з 2,5 мільйона в 2019 році, до 750 тисяч в 2020-му, повідомив Kyiv Post виконавчий директор Асоціації туристичних агентств України Павло Григораш. Туреччина і Єгипет були двома головними напрямками.
  • За словами координатора робочої групи з розроблення Національної економічної стратегії Кирила Криволапа, з моменту введення контролю над коронавірусом в середині березня готелі, ресторани, бари і «творчі індустрії» втратили близько $3 млрд. Мар'яна Олеськів, голова Державного агентства з розвитку туризму України, вважає, що одні лише збитки туризму становлять понад $2 млрд.
  • Зіткнувшись з падінням попиту, дві третини українських готелів знизили ціни на номери в минулому році, згідно з опитуванням 122 3-зіркових готелів, проведеним Асоціацією готелів і курортів України. Інші відповіді включали: модернізація об'єктів — 63%; і модернізація маркетингу — 33%.
  • Українські готелі були практично повністю заповнені під час різдвяно-новорічних свят, повідомив Інтерфакс-Україна засновник готельної мережі Ribas Hotels Group Артур Лупашко. За його словами, закарпатський гірськолижний курорт Буковель заповнений на 97%. Христина Кагуї, очільниця курортних готелів Reikartz Hotel Group, сказала, що бронювання були на низькому рівні доти, поки уряд не запевнив українців, що ізоляції на Різдво і Новий рік не буде. Вона сказала: «Офіційне підтвердження цієї інформації одразу стимулювало зростання бронювань на всіх курортах».
  • МАУ відновлює польоти між Тбілісі і Київським Борисполем у неділю. В понеділок Грузія відкривається для всіх авіакомпанії, що виконують рейси в Грузію. Туризм, ключовий компонент економіки Грузії, серйозно постраждав від обмежень на поїздки через коронавірус.

Від редактора:

У фільмі 2012 року «Лінкольн» є відома сцена. Деніел Дей-Льюїс, який грає американського президента воєнного часу, забирається на горище вашингтонської готелю. Там четвірка лобістів з поганою репутацією п'є віскі і грає в карти. Лінкольну потрібні голоси, щоб прийняти 13-ту поправку, яка гарантує, що звільнення рабів не буде скасовано після війни. Сюрприз, сюрприз — деякі конгресмени не хочуть чинити правильно. Отже, Лінкольн починає роздавати ласощі — поштове відділення для одного, митниця — для іншого. Це називається роздрібноюї політикою. Якщо наступні три роки правління Зеленський хоче бути успішними, йому і його спікеру Ради краще почати вивчати таку стратегію. — З найкращими побажаннями, Джим Брук.

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікування повної версії тексту заборонене.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів і інвестиційних менеджерів в Україні.
Показати ще новини
Радіо НВ
X