Стисло і зрозуміло: Десятка перспективних країн для українських експортерів на 2020 рік

27 травня 2020, 14:33

Середа, 27 травня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні

  • Український експорт до Китаю подвоївся в першому кварталі, зміцнивши позиції Китаю як головного торгового партнера України. За даними Державної служби статистики України, обсяг двосторонньої торгівлі за січень-березень склав майже $3,2 млрд. Експорт до Китаю виріс до $1,25 млрд, а імпорт з Китаю скоротився на 5%, до $1,9 млрд.

Відео дня

  • Польща опинилася на другому місці, обсяг двосторонньої торгівлі практично не змінився і склав $1,8 млрд. Загальний обсяг торгівлі ЄС з Україною склав $10,6 млрд. Торговий дефіцит України з ЄС збільшився до $1 млрд, а експорт скоротився на 9%, до $4,8 млрд. На ЄС припадає 41% зовнішньої торгівлі України.

  • Зниження цін на нафту і газ практично обнулив світовий торговельний дефіцит України в першому кварталі. Дефіцит товарів і послуг скоротився до $9 млн, що набагато нижче дефіциту в $438 млн, зафіксованого в той самий період минулого року. Протягом першого кварталу 2020 року імпорт скоротився на 3% до $14,69 млрд. Експорт скоротився на 0,3, до $14,68 млрд.

  • Протягом перших чотирьох місяців цього року, включно з повним карантинним місяцем квітнем, українські порти обробили на 12,5% більше вантажів, ніж за аналогічний період минулого року. Зерно зросло на 5%, до 18,7 млн тонн. Руда зросла на 30%, до 13,8 млн тонн. Управління морських портів повідомляє, що кількість вугілля збільшилася вдвічі — до 2,5 млн тонн, а сирої нафти — у п'ять разів, до 800 тис. тонн.

  • Найбільший порт в Україні, Південний, збільшив обсяги найшвидше — перевіз 21 млн тонн, що на 33% більше, ніж у минулому році. У Миколаєві спостерігалося падіння на 4%. Чорноморськ і Одеса показали незначне зростання. Ці чотири порти займалися 87% морської торгівлі України. Маріуполь, головний порт України на оспорюваному Азовському морі, збільшив вантажі на 33%, до 2,2 млн тонн.

  • Контейнерні перевезення зросли на 17%, до 357 700 одиниць. Почасти через хороші залізничні шляхи порти Одеської області обробляли 99% контейнерних перевезень України: Одеса — 61%; Південний — 24%; і Чорноморськ — 15%. Але темпи зростання були найвищими в двох сучасних портах регіону: в Південному — 30%, і в Чорноморську — 28%.

  • Україна продовжить експорт пшениці до червня, повідомив вчора агентству Reuters заступник міністра економіки Тарас Висоцький. У минулі вихідні Україна витратила 20,2 млн тонн експортної квоти, погодженої в минулому році на сезон липень 2019/червень 2020 року, повідомляє АПК-Інформ.

  • Капітальні вкладення в Україну скоротилися на 29% у першому кварталі в порівнянні з січнем-березнем 2019 року, повідомляє Державна служба статистики. Нові інвестиції в розмірі $2,85 млрд відображають падіння в будівництві, нерухомості і сільському господарстві. Інвестиції в телекомунікації зросли на 17%.

  • Міністр економіки Ігор Петрашко відповів на питання UBN на вебінарі Atlantic Council на тему економіки України, інноваційні кластери в сфері інформаційних технологій і сільськогосподарське зрошення — це два напрями, які забезпечать інвесторам сильне зростання в 2020-х роках. За його словами, виходячи за рамки аутсорсингу, українські ІТ-фахівці можуть формувати кластери для створення продуктів світового рівня.

  • У міру того, як низький рівень опадів стає новою нормою на півдні України, інвестиції в іригацію принесуть великі вигоди, підвищивши врожайність на деяких «кращих за якістю землях», сказав він. Сьогодні зрошення полів охоплює тільки 300 тис. гектарів, що становить лише одну десяту частину з 2,5 млн гектарів, зрошуваних у Радянській Україні, до якої входив Крим. «Держава розглядає це як пріоритет для розвитку, який створить величезну кількість робочих місць на півдні», — сказав він. Експерти пропонують провести регіональні референдуми з питання володіння землею іноземцями. В рамках чинної системи оренди сільськогосподарських угідь іноземні компанії неохоче роблять великі інвестиції в системи зрошення полів в Україні.

  • В умовах пандемії коронавірусу і нової економічної холодної війни Вашингтона з Китаєм, Україна має хорошу позицію для компаній, які прагнуть диверсифікувати свої канали постачань у 2020-х роках. Міністр Петрашко зазначив стурбованість щодо того, «чи повинні ЄС і США мати таку залежність від певних азійських країн», і сказав: «Ми зробимо все можливе, щоб створити найкращі умови, щоб бути більш залученими в мережі поставок в ЄС».

  • 10 найперспективніших країн для українських експортерів у 2020-х роках: Бразилія, Канада, Чилі, Китай, Ефіопія, Індія, Казахстан, Катар, Узбекистан і Об'єднані Арабські Емірати. МЗС склало цей список спільно з Радою експортерів та інвесторів. У Чилі та Ефіопії немає посольств у Києві. Україна не має посольства в Чилі, найбагатшій країні на тихоокеанському узбережжі Південної Америки, де проживає українська діаспора з 1 000 осіб.

  • Прем'єр-міністр Шмигаль заявив, що сприяння українському експорту зараз є ключовим завданням для дипломатів. «Ми зосередимо наших дипломатів на просуванні українського експорту» і залученні інвестицій в Україну, розповідає Шмигаль для Інтерфакс-Україна.

  • Ірландія планує відкрити своє посольство в Києві до кінця цього року, повідомив міністр закордонних справ Дмитро Кулеба після телефонної розмови з Саймоном Ковені, міністром закордонних справ і торгівлі Ірландії. «Ми також очікуємо прибуття ірландської бізнес-місії в Україну до кінця року», — сказав Кулеба. «Нам необхідно швидко і ефективно розвивати торгівлю та залучати ірландські інвестиції в Україну».

  • Дублінська авіакомпанія Ryanair планує відновити польоти в Україну на початку липня, здійснюючи польоти на 47 своїх докризових маршрутів, повідомляє avianews.com. У жовтні 17 маршрутів будуть перезапущени на зимовий сезон. Шість маршрутів не відновляться. З рейсами з Київського Борисполя, Львова, Харкова та Одеси Ryanair літає переважно в міста Німеччини і Польщі, перевозячи в основному українських робітників в ЄС.

  • Жителі Києва обережно повертаються в метро. У понеділок підземна залізнична система зареєструвала тільки 310 тис. поїздок, що становить близько 20% від нормального рівня в будні дні, повідомляє Інтерфакс-Україна. Через те, що пасажири неохоче їхали на метро, затори в годину пік продовжували переслідувати місто. Мер Кличко обіцяє знову відкрити приміські поїзди до наступного понеділка.

  • Сьогодні відкриваються продажі на квитки на потяг з Києва в чотири міста з низьким рівнем коронавірусу — Харків, Одесу, Кривий Ріг і Костянтинівку в Донецькій області. Потяги стартують у понеділок, і пасажирам доведеться надівати маски на час поїздки.

  • Деякі міжнародні залізничні маршрути відкриються в понеділок між Україною та ЄС, каже міністр інфраструктури Владислав Криклій. Потяги можуть не зупинятися в містах західної України, де рівень коронавірусної інфекції високий. Вчора Молдова відновила міжнародні залізничні та автобусні перевезення. Казахстан відновлює роботу в понеділок.

Від редактора

У той час як більша частина України пішла на 2–3 місяці вимушених відпусток, щоб пережити Covid-19, дивно бачити фермерів, які займаються фермерством, шахтарів, які видобувають вугілля, і працівників портів. Збільшення портових вантажів на 12,5% вказує на те, що основна частина економіки, яка отримує валюту, залишалася незайманою під час карантину.

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN).

Републікацію повної версії тексту заборонено. Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів і інвестиційних менеджерів в Україні.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X