Залучити й утримати покоління Z. П'ять порад роботодавцям
Ринок праці стрімко розвивається, і роботодавцям важливо слідувати трендам, щоб вигравати глобальну «боротьбу за таланти». Ми провели дослідження, щоб дізнатися, якою бачать роботу своєї мрії молоді фахівці в Україні. Вони представляють покоління Z - так називають юнаків і дівчат, які народилися після 1995 року.
Зовсім скоро вони стануть основною рушійною силою на ринку праці. Тому компаніям потрібно глибоко розуміти таких кандидатів і швидко адаптуватися під їхні запити.
1. Не знецінюйте працю, навіть якщо немає досвіду
У роботі з молоддю роботодавці часто допускають критичну помилку. Вважають, що якщо у таких фахівців поки недостатньо досвіду - значить на їхній зарплатні можна заощадити. Але представники покоління Z не хочуть працювати там, де їхню працю не будуть цінувати. За даними дослідження, для 28% студентів і випускників ВНЗ адекватна винагорода - фактор №1 при виборі роботодавця. Для порівняння: за два інших ключових критерії - умови роботи і графік - «проголосували» відповідно 19% і 16% опитаних.
Молодим фахівцям важливо отримувати гідну зарплатню. Так вони відчувають захищеність і розуміють, що в компанії поважають їхні потреби. Бажаний рівень стартує від 6 000-10 000 гривень і досягає $ 1000.. Не менш важливим для покоління Z є наявність соціального пакету. Кандидати впевнені: перераховані умови можуть запропонувати відомі міжнародні компанії з великою історією роботи на ринку.
2. Руйнуйте «стіни» між людьми
Дружня атмосфера, відсутність вираженої ієрархії, відкрите спілкування, відчуття підтримки від колег, зони для відпочинку в офісі - так, на думку покоління Z, виглядає ідеальне місце роботи. 19% опитаних вважають умови роботи ключовим критерієм при виборі роботодавця.
Що це означає? Компаніям потрібно переглядати організацію роботи і переходити до так званої плоскої структурі: мінімум начальників, максимум свободи дій для співробітників. Зміни можуть бути досить болючими, але в цьому є великий плюс. Так бізнес буде «вирощувати» самостійних фахівців, які вміють приймати рішення.
Запити нового покоління змусять роботодавців переглянути і ролі всередині команд. Z-фахівці хочуть працювати під «крилом» наставника, до якого можна звернутися за підтримкою в складних професійних і життєвих ситуаціях. Це докорінно міняє традиційне уявлення про роль керівника.
«Прозорі» кар'єрні можливості, відрядження за кордон для обміну досвідом, постійне навчання на робочому місці - всі ці умови повинні надати роботодавці, які хочуть утримати кращих представників покоління Z. Тому багато сучасних компаній активно розвивають усілякі програми, щоб ростити майбутніх лідерів.

3. Працюйте і діліться досвідом
«Хочу бути впевненим, що буду займатися важливими проектами, а не буду "рознощиком кави" на роботі», - представники покоління Z прагнуть відразу включатися в роботу і отримувати реальний досвід. Хочуть, щоб їм зі старту довіряли серйозні, відповідальні завдання. На відміну від інших поколінь, вони не бояться втратити роботу. Тому якщо їм буде нецікаво - вони просто підуть в іншу компанію.
Все, що залишається роботодавцям - вчитися довіряти, передавати досвід і направляти співробітників в процесі роботи. Молоді фахівці готові слухати, переймати практичні знання і розвивати професійні навички. «Хочу вивчити все, що знає мій начальник», - розповів один з представників молодого покоління в ході нашого дослідження.
4. Пропонуйте гнучкий графік
У пріоритеті у покоління Z - зберегти баланс між роботою та особистим життям. Тому, як вже було сказано, графік входить у трійку головних критеріїв вибору місця роботи: за нього «проголосували» 16% молодих фахівців.
Студенти і випускники не хочуть постійно перебувати в офісі. Якщо роботодавці прагнуть залучити й утримати співробітників, вони повинні пропонувати їм гнучкий графік і дозволяти працювати віддалено. До того ж, Z-фахівці не люблять зайвий контроль: вони хочуть самостійно вирішувати, коли виконувати завдання, а не слідувати вказівкам керівника.
При цьому свобода не повинна перетворюватися на хаос. Наприклад, молоді фахівці не затримаються надовго в компаніях, у яких висока плинність кадрів, немає зрозумілих і «прозорих» умов праці - зарплатня, графік роботи, обов'язки.
5. Підтримуйте «правильні» цінності
Представники молодого покоління слідують за світовими трендами і приділяють все більше уваги рівності на робочому місці. Для них важливо працювати там, де б не було будь-якої дискримінації, зокрема за статтю, інвалідністю, віком, сексуальною орієнтацією і т.д. Тому «боротьбу за таланти» виграють ті роботодавці, які системно впроваджують політику рівності та різноманітності.
За такого підходу виграють всі. Роботодавці формують позитивний імідж на ринку праці та притягують до себе таланти. А співробітники вчаться відповідально ставитися до своєї роботи, дотримуватися бізнес-етику і розвивають лідерські якості.
Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени