Стисло і зрозуміло: Чи допоможе компромісний закон про боротьбу з корупцією відновити роботу з МВФ?

7 грудня 2020, 12:15

Понеділок, 7 грудня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні.

  • Прагнучи отримати мільярди доларів у вигляді кредитів МВФ під низькі відсотки, Рада відновила відповідальність за неправдиві декларації про активи, хоча і в пом’якшеній версії. Затверджений у п’ятницю новий законопроєкт підвищив межу «невірно зазначеного» активу в 9 разів, по суті, з вартості автомобіля до будинку. Чиновники, яких не зловили протягом двох років, звільняються від покарання. Штрафи становлять від $1500 до $3 тис. Можливість тюремного ув’язнення скасовано.

Відео дня

  • Антикорупційні групи висловили протест. Президент Зеленський написав у Facebook: «Шкода, що відповідальність все ще не така серйозна, як хотілося б». Але він дав зрозуміти, що підпише компромісний закон. Жодних коментарів від МВФ не було.

  • Українські облігації є одними з найкращих на ринках, що розвиваються, в період після виборів у США, повідомляє Tellimer Research. «Суверенні облігації лідирують, додаючи 100−150 базисних пунктів у листопаді і випереджаючи індекси країн, що розвиваються, попри невизначеність щодо фінансування МВФ і руйнівний вплив коронавірусу на українську економіку», — пише аналітик Кіті Панцхава. Серед корпорацій, які пропонують облігації, лідирують Кернел і Метінвест.

  • У суботу Росія відновила будівництво газопроводу Північний потік-2, повідомляє Громадське з посиланням на документ Федерального агентства морського транспорту і гідрографії Німеччини. Роботи на трансбалтійській лінії Росія-Німеччина припинили майже рік тому через санкції США. Щоб обійти санкції, трубопровідна компанія використовує російські кораблі для завершення будівництва трубопроводу протяжністю 1222 км, який готовий на 90%.

  • Уряд Німеччини вважає санкції США проти Північного потоку-2 незаконними і не прогнозує будь-яких змін за адміністрації Байдена, повідомив Der Spiegel міністр закордонних справ Німеччини Гайко Маас. «У нас немає ілюзій. Між республіканцями і демократами майже немає розбіжностей з цього питання», — сказав він. Він пояснив опір США будівництву трубопроводу інтересом Америки до продажу скрапленого природного газу в ЄС. Прямий трубопровід Росія-Німеччина зробить наявний трубопровід через Україну непотрібним, позбавивши Україну щорічних транзитних зборів на $2−3 млрд.

  • Оскільки Велика Британія явно рухається до «жорсткого брекзиту» через три тижні, Україна просить Велику Британію провести переговори щодо двосторонньої торговельної угоди про зниження тарифів. У п’ятницю прем'єр-міністр Шмигаль попросив посла Великої Британії Мелінду Сіммонс почати торговельні переговори цього місяця, навіть до того, як новий двосторонній торговий договір ратифікує Рада. Підписаний у жовтні президентом Зеленським, новий торговий договір, по суті, продовжує на двосторонньому рівні торговельні правила, які вже існують для Великої Британії як частини ЄС.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

  • Представники понад 100 українських компаній дистанційно взяли участь у китайсько-українському інвестиційному ярмарку, який відбувся в Пекіні, повідомляє сайт china.org. Щорічна конференція, в якій взяли участь майже 300 китайських і українських представників бізнесу та уряду, набула нового значення цього року — перетворення Китаю на головного торгового партнера України. На конференції Двостороння рада підприємців Китаю і України оголосила про відкриття представництва в Харбіні, столиці провінції Хейлунцзян на північному сході Китаю. Мер Харбіна Сун Чже сказав, що його місто добре співпрацює з Україною в таких галузях, як аерокосмічна промисловість, нові матеріали і сучасне сільське господарство.

  • Huawei Україна допомагає Міністерству цифрової трансформації відкрити центр «для студентів і майбутніх підприємців» у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка. «Ця ініціатива відкриває нові можливості для розвитку талантів у цифровому світі», — сказав заступник директора Huawei з постачання та обслуговування Дін Нін. У липні минулого року Дін Нін підписав угоду з Київським політехнічним інститутом про відкриття «Академії інформаційних і веб-технологій». НТУУ «КПІ» написали на своїй сторінці в Facebook: «Університет стане майданчиком для просування технологій та ідей Huawei на український ринок. Компанія Huawei співпрацює з більш ніж 900 закордонними університетами з відкриття академій ІКТ, авторизованих Huaweі».

  • Міністерство оборони України вперше після проголошення незалежності має намір замовити у Антонова нові літаки, повідомив міністр з питань стратегічних галузей промисловості Олег Уруський. «Між Міністерством оборони та ДП „Антонов“ буде підписано контракт на постачання трьох літаків Ан-178, що буде вперше в Україні з моменту здобуття незалежності», — каже він Радіо Свобода. «Ми ніколи не замовляли нові літаки». Ан-178 — український середньомагістральний транспортний літак з дальністю польоту 3680 км, вантажопідйомністю 18 тонн і місткістю 90 солдатів. Туреччина і Антонов ведуть переговори про спільне виробництво Ан-178. Влітку 2014 року, в розпал війни між Україною і Росією над Донбасом, було збито три транспортні літаки ВПС України — Антонов Ан-26, Антонов Ан-30 і Іллюшин Іл-76.

  • Назвавши стан вантажних вагонів державної залізниці «катастрофічним», Кабінет міністрів ухвалив «програму радикального оновлення» — заміну всього 63 тис. складу вагонів національного парку протягом цього десятиліття, повідомляє Міністерство економічного розвитку, торгівлі та сільського господарства. У деяких вагонів, випущених у 1960-х роках, більш ніж 90% вагонів вичерпали свій термін служби. Відзначаючи, що в останні роки з Росії було імпортовано 24 тис. уживаних вагонів, міністерство попереджає, що Україна ризикує «перетворитися на місце списання залізничного брухту сусідніми країнами, де діють експлуатаційні обмеження».

  • Повне оновлення вагонного парку створить «мільярди гривень державних замовлень для українських виробників, сотні тисяч робочих місць і додаткове зростання ВВП на 2% в рік», — прогнозує міністерство. Приватним логістичним операторам України належить ще 50 тис. вагонів. Приватні компанії скаржаться на те, що, коли локомотиви Укрзалізниці привозять їхні вагони в майстерні УЗ, їх часто розбирають і крадуть запчастини, здебільшого гальмівні колодки. Минулого тижня УЗ підписала перший контракт з приватною компанією — Львівською українською локомотивною компанією — на перевезення вантажів по коліях УЗ.

  • Справляючись з перевантаженими фурами, Національна поліція перевірила 75 тис. фур минулого місяця, що майже вчетверо перевищує кількість перевірок, проведених у листопаді минулого року. Цього року у поліції на перевірці було 665 тис. вантажівок, що майже вдвічі більше, ніж у минулому. Приблизно 2% фур оштрафували за порушення обмежень за вагою, а цьогоріч штрафи становили $4,5 млн. До цього часу в наступному році на магістралях України має бути встановлено 150 пристроїв з перевірки вантажу під час руху.

  • Обсяг вантажних авіаперевезень через Київ-Бориспіль до листопада знизився всього на 10% у порівнянні з першими 11 місяцями минулого року. Як повідомив у четвер директор зі стратегічного розвитку аеропорту Антон Борисюк, обсяг вантажних авіаперевезень впав до 33,4 тис. тонн. На відміну від цього, в жовтні пасажиропотік впав на дві третини, досягнувши 4,5 мільйона осіб. Кількість трансферних пасажирів скоротилася на 85%, пасажирів регулярних рейсів — на 78%, а пасажирів чартерних рейсів — на 40%.

Від редактора:

«Настав час почати ставитися до корумпованої судової системи України як до злочинного синдикату», — говорить прямолінійна стаття, яка лускає повітряну кулю будь-якої радісної розмови про те, що уряд Зеленського наводить лад у судах. Хабарництво — це звичайна річ, — пише Михайло Жернаков у блозі Atlantic Council Ukraine Alert. «Українська влада не має вдавати, ніби судова система країни в якомусь сенсі здатна до самоочищення. Натомість ми мусимо розглядати її як злочинний синдикат, контрольований ворогом». Жернаков не стороння людина — він все-таки колишній суддя. Сьогодні він очолює DEJURE Foundation, групу, що займається просуванням в Україні судів стандарту ЄС. Поки цього не станеться, українці продовжать розміщувати свої гроші на Кіпрі, а іноземні інвестори і далі спостерігатимуть за тим, що відбувається, з боку.

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікацію повної версії тексту заборонено.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів та інвестиційних менеджерів в Україні.
Показати ще новини
Радіо НВ
X