З висоти технологій

7 березня, 20:28
3745
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Світ переживає цифрову трансформацію всіх бізнесів. Вона тягне за собою зміни і корпоративної культури, і підходів до роботи

Коли ми починали бізнес, я жив у гуртожитку й абсолютно з цього не комплексував. Там було класно, цікаво, багато друзів навколо. Першу машину я купив десь через п'ять років роботи компанії. Це був старий Opel Kadett за $3 тис. Половину грошей на його придбання я позичив. Це був перший успіх. А квартиру я купив у 2000 році. Зумів назбирати $13 тис., стільки ж позичив. І тоді зрозумів, що відбувся як бізнесмен.

У 90-і ні у кого з нас не було досвіду роботи на глобальних ринках. Нам потрібно було починати з нуля, буквально з вивчення англійської мови. Ми багато їздили до наших замовників, вчилися організовувати роботу. Ці поїздки давали нам можливість зрозуміти, що таке ринкова економіка.

Якщо подивитися на першу п'ятирічку роботи компанії, то все, що ми робили, — напрацьовували досвід у маркетингу, продажах, управлінні проектами, комунікації з клієнтами. За п'ять років з'явилася клієнтура, культура відносин, розуміння, куди розвиватися і куди інвестувати. Сформувалася філософія компанії. Ми зрозуміли, що відбулися.

Будь-який бізнес тепер - по суті, ІТ-бізнес

Сьогодні за п'ять років роблять значно більше, але зараз є екосистема — у стартапів нині багато прикладів, радників, а тоді цього не було, доводилося доходити до всього своїм розумом.

У США мене найбільше вразило, що бізнес розглядався як окрема галузь науки. Там вільно дискутували про те, як збудувати компанію, яка буде приносити прибуток. У СРСР говорити про те, як краще заробити гроші, було соромно. Про це шепотілися між собою.

Друге, що мене вразило, — принципи комунікації. Наприклад, коли глава компанії приходить на ранкову нараду з коробкою цукерок для колег, щоб зарядити позитивом. Такий стиль роботи з людьми для нас, звиклих вважати, що начальник завжди правий, а якщо не правий — дивись пункт перший, був дивним. Успіх компанії залежить від того, наскільки ти ефективно комунікуєш із людьми. Найкраща комунікація — віч-на-віч, бо ти можеш бачити емоції людей. Ми вчилися, мотали на вус, а потім привезли це все в Україну і реалізували в нашій компанії.

Світ зараз переживає цифрову трансформацію всіх бізнесів. Вона тягне за собою зміни і корпоративної культури, і підходів до роботи. Будь-який бізнес тепер — за суттю ІТ-бізнес.

Штучний інтелект — технологія, яка може лякати. Але це оманливе відчуття. Коли з'явилися перші конвеєри, люди теж ламали їх, тому що вважали, що вони забирають робочі місця, але ми це пережили, і завдяки конвеєрам кожна людина може мати, наприклад, кілька автомобілів, що було б неможливо, якби люди досі використовували ручну працю.

Сила штучного інтелекту в тому, що з його допомогою можна швидко обробляти величезні масиви будь-яких даних і давати точні прогнози в різних сферах. Наприклад, у сільському господарстві: щоб вирішити, якою культурою засівати те чи інше поле, потрібно проаналізувати зміни погоди за кілька років, вартість паливних матеріалів, добрив, врожайність сільгоспкультур і так далі. В підсумку ваш прибуток залежатиме від того, наскільки точно ви зможете це зробити.

Раніше люди робили це по-старому, звертаючись до інтуїції. Компанії, які приймають свої бізнес-рішення не просто на інтуїції, а на аналізі реальних даних, стають статистично кращими. Взагалі-то, недалеким є той час, коли люди, які не користуватимуться такою аналітикою, не зможуть успішно конкурувати.

Повну версію інтерв'ю c Тарасом Кицмеем читайте у   журналі Новое время за 31 січня 2019 року. Републікація тексту заборонена

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу   Мнения Нового Времени

Журнал НВ (№10)

Момент істини

Шість головних претендентів на президентське крісло відповіли НВ на сім запитань — політичних, світоглядних і особистих

Читати журнал українською