YouTube для бізнесу: керівництво до дії

2 грудня 2019, 16:10
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Коли потрібно починати використовувати YouTube? Чесною відповіддю буде — вчора

YouTube — другий за розміром пошуковик у світі. А якщо ми говоримо про покоління 20-річних, то і зовсім перший — спочатку вони шукають інформацію на відеохостингу, а потім у Google.

Відео дня

YouTube-канал необхідний тим брендам, які присутні в глобальній мережі. Він вирішує різні бізнес завдання: це може бути засіб для комунікації бренду з його аудиторією або внутрішньокорпоративний канал інформування співробітників.

Коли потрібно починати використовувати YouTube

Чесною відповіддю буде — вчора. Активні бренди, а разом з ними і їхні канали, крок за кроком отримують свою аудиторію, роблячи їх залежними від свого контенту. Жінки чекають коли на каналі гіпермаркету Metro Ukraine з'явиться новий рецепт пасти, а чоловіки із задоволенням дивляться чесний огляд на LED лампи каналу AutoBaza.

Приводів для використання цього каналу комунікації може бути декілька. Основні — це нова аудиторія або новий формат донесення своїх переваг.

У порівнянні з ТБ, аудиторія в YouTube — набагато дешевше, а обрати певний сегмент — простіше. Якщо ж вам потрібно донести різні повідомлення до різних аудиторій, то тут і зовсім немає сумнівів, адже більш ефективного інструменту, ніж YouTube, для цього поки не вигадали.

Почнемо з того, що розберемо формати, які можуть бути корисні бізнесу будь-якої величини, а також розставимо акценти.

Перший крок при виборі каналу — визначити його візуальне і смислове наповнення. Візуальних стилів існує більше 10, але я розповім про основні сім.

1.  Голова, що говорить 

Давно не новий формат, але нещодавно він набув нового змістового наповнення: блогери почали оглядати новини і висловлювати свою думку на будь-яку тему, будь то політика, спорт, курйозні ситуації,  загалом все, що хвилює людей сьогодні.

Якщо ж говорити про брендовий контент, то в подібних форматах зазвичай виступають глави компаній, роблячи якісь заяви. Хорошим прикладом корпоративного YouTube-каналу є канал Ze! Life, який висвітлює життя президента і його команди.

Ze! Life
Фото: Ze! Life

2.  Інтерв'ю

Цей формат нагадує ТБ-передачу.

Найбільш яскравий приклад наводити не потрібно, ви і так з ним знайомі.

вДудь
Фото: вДудь

Саме з появою Дудя всі активно заговорили про заміну телевізора для розміщення відеофайлів.

Однак, бренди не так часто використовують у своїй комунікації формат інтерв'ю, хоча, хорошим прикладом буде канал Андрія Федоріва, засновника креативного агентства Fedoriv.

3.  Екран монітора

Цей формат використовують для пояснення користувачам особливо складних дій і деталей. Зазвичай їм користуються IT-продуктові компанії, такі, як Adobe. Вони пояснюють простою і зрозумілою мовою як працювати з їхніми інструментами, створювати різного рівня ефекти й анімацію.

Adobe Creative Cloud
Фото: Adobe Creative Cloud

4. Інструкція або як це зробити

З цього формату «розпочався» YouTube. Інтеграція брендів у нього досить проста і зрозуміла. Наприклад, компанія IKEA почала публікувати QR-коди на пакувальних коробках, щоб покупець міг перейти за посиланням і подивитися відео інструкцію, як зібрати їхні меблі.

IKEA
Фото: IKEA

5.  Пояснення

Цей формат підійде для компаній, які надають послуги. Адже складно пояснити як, наприклад, оформити страховку на дитину? Завдяки подібним відеороликам, які часто є анімаційними, це стало дуже просто.

Florey Insurance
Фото: Florey Insurance

6.  Влоги

Зазвичай цей формат поєднує в собі відразу кілька інших форматів. Наприклад: влоги + голова, що говорить + інтерв'ю або влоги + огляд продукту. У цьому форматі для компанії є як плюси, так і мінуси. Плюс в тому, що головний герой додасть «людяності» у ваш бренд і буде з ним асоціюватися. Але що буде, якщо він піде?

Антон Птушкін
Фото: Антон Птушкін

7.  Огляд продукту

Можливості цього формату — безмежні. Ви можете оглядати як свій продукт, так і чужий, порівнювати себе з конкурентами або взагалі об'єднуватися з блогерами, давши їм можливість протестувати ваш продукт.

Doug DeMuro
Фото: Doug DeMuro

Другим важливим кроком буде наповнення каналу. І тут не обійтися без креативних рішень.

Щодня в YouTube заливають більше 400 000 годин відео. Складність в тому, що комерційному бренду потрібно зробити привабливий контент, який буде виділятися серед інших відеороликів. Тому нерідко компанії вдаються до послуг креативних агентств або студій, які вирішують це завдання.

Як визначитися з форматом

Стратегія каналу не може йти окремо від стратегії бренду. Насамперед він повинен вирішувати конкретні завдання бізнесу. Лише після постановки цілей підбирається формат.

Завдань у бренду може бути кілька. Розглянемо на прикладі каналу Metro cash&carry Ukraine: тут можна побачити рецепти різних страв, дізнатися, які сосиски краще підходять для хот-догів, а також послухати інтерв'ю з гастрономічними експертами.

Таким чином канал поєднує в собі кілька форматів і вирішує відразу кілька завдань бренду:

— огляд продуктів

— інструкція до використання

— розважальний контент

Metro cash & carry
Фото: Metro cash & carry

У чому користь YouTube для малого і середнього бізнесу

YouTube-канал буде корисний малому і середньому бізнесу тим, що цей майданчик розміщення дає можливість абсолютно безкоштовно розповісти аудиторії про свій продукт/послуги.

Представники малого бізнесу можуть використовувати цей інструмент не тільки заради пояснення переваг, але і для запису відео відгуків їхніх клієнтів. Адже на початковому етапі репутація для компанії — дуже важлива, а з огляду на той факт, що сьогодні аудиторія любить більше дивитися, ніж читати, то і відео-відгуки стануть набагато кориснішими.

А для великого бізнесу?

Великий бізнес може працювати з місцем для розміщення відеофайлів не тільки в форматі B2C, але і в форматі навчання та інформування своїх співробітників. При грамотному і структурованому підході до цього процесу, компанія може заощадити значну суму бюджету, що виділяється на навчання свого персоналу.

Висновок. Будь-який бізнес може адаптувати цей інструмент під свої завдання. У будь-якої компанії чи бренду є стратегія і новий канал комунікації повинен розвиватися відповідно до загального вектору. Розуміючи мета — буде нескладно визначитися як з форматом каналу, так і з його наповненням.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X