YouTube для бізнесу: керівництво до дії
Коли потрібно починати використовувати YouTube? Чесною відповіддю буде — вчора
YouTube — другий за розміром пошуковик у світі. А якщо ми говоримо про покоління 20-річних, то і зовсім перший — спочатку вони шукають інформацію на відеохостингу, а потім у Google.
YouTube-канал необхідний тим брендам, які присутні в глобальній мережі. Він вирішує різні бізнес завдання: це може бути засіб для комунікації бренду з його аудиторією або внутрішньокорпоративний канал інформування співробітників.
Коли потрібно починати використовувати YouTube
Чесною відповіддю буде — вчора. Активні бренди, а разом з ними і їхні канали, крок за кроком отримують свою аудиторію, роблячи їх залежними від свого контенту. Жінки чекають коли на каналі гіпермаркету Metro Ukraine з'явиться новий рецепт пасти, а чоловіки із задоволенням дивляться чесний огляд на LED лампи каналу AutoBaza.
Приводів для використання цього каналу комунікації може бути декілька. Основні — це нова аудиторія або новий формат донесення своїх переваг.
У порівнянні з ТБ, аудиторія в YouTube — набагато дешевше, а обрати певний сегмент — простіше. Якщо ж вам потрібно донести різні повідомлення до різних аудиторій, то тут і зовсім немає сумнівів, адже більш ефективного інструменту, ніж YouTube, для цього поки не вигадали.
Почнемо з того, що розберемо формати, які можуть бути корисні бізнесу будь-якої величини, а також розставимо акценти.
Перший крок при виборі каналу — визначити його візуальне і смислове наповнення. Візуальних стилів існує більше 10, але я розповім про основні сім.
1. Голова, що говорить
Давно не новий формат, але нещодавно він набув нового змістового наповнення: блогери почали оглядати новини і висловлювати свою думку на будь-яку тему, будь то політика, спорт, курйозні ситуації, загалом все, що хвилює людей сьогодні.
Якщо ж говорити про брендовий контент, то в подібних форматах зазвичай виступають глави компаній, роблячи якісь заяви. Хорошим прикладом корпоративного YouTube-каналу є канал Ze! Life, який висвітлює життя президента і його команди.

2. Інтерв'ю
Цей формат нагадує ТБ-передачу.
Найбільш яскравий приклад наводити не потрібно, ви і так з ним знайомі.

Саме з появою Дудя всі активно заговорили про заміну телевізора для розміщення відеофайлів.
Однак, бренди не так часто використовують у своїй комунікації формат інтерв'ю, хоча, хорошим прикладом буде канал Андрія Федоріва, засновника креативного агентства Fedoriv.
3. Екран монітора
Цей формат використовують для пояснення користувачам особливо складних дій і деталей. Зазвичай їм користуються IT-продуктові компанії, такі, як Adobe. Вони пояснюють простою і зрозумілою мовою як працювати з їхніми інструментами, створювати різного рівня ефекти й анімацію.

4. Інструкція або як це зробити
З цього формату «розпочався» YouTube. Інтеграція брендів у нього досить проста і зрозуміла. Наприклад, компанія IKEA почала публікувати QR-коди на пакувальних коробках, щоб покупець міг перейти за посиланням і подивитися відео інструкцію, як зібрати їхні меблі.

5. Пояснення
Цей формат підійде для компаній, які надають послуги. Адже складно пояснити як, наприклад, оформити страховку на дитину? Завдяки подібним відеороликам, які часто є анімаційними, це стало дуже просто.

6. Влоги
Зазвичай цей формат поєднує в собі відразу кілька інших форматів. Наприклад: влоги + голова, що говорить + інтерв'ю або влоги + огляд продукту. У цьому форматі для компанії є як плюси, так і мінуси. Плюс в тому, що головний герой додасть «людяності» у ваш бренд і буде з ним асоціюватися. Але що буде, якщо він піде?

7. Огляд продукту
Можливості цього формату — безмежні. Ви можете оглядати як свій продукт, так і чужий, порівнювати себе з конкурентами або взагалі об'єднуватися з блогерами, давши їм можливість протестувати ваш продукт.

Другим важливим кроком буде наповнення каналу. І тут не обійтися без креативних рішень.
Щодня в YouTube заливають більше 400 000 годин відео. Складність в тому, що комерційному бренду потрібно зробити привабливий контент, який буде виділятися серед інших відеороликів. Тому нерідко компанії вдаються до послуг креативних агентств або студій, які вирішують це завдання.
Як визначитися з форматом
Стратегія каналу не може йти окремо від стратегії бренду. Насамперед він повинен вирішувати конкретні завдання бізнесу. Лише після постановки цілей підбирається формат.
Завдань у бренду може бути кілька. Розглянемо на прикладі каналу Metro cash&carry Ukraine: тут можна побачити рецепти різних страв, дізнатися, які сосиски краще підходять для хот-догів, а також послухати інтерв'ю з гастрономічними експертами.
Таким чином канал поєднує в собі кілька форматів і вирішує відразу кілька завдань бренду:
— огляд продуктів
— інструкція до використання
— розважальний контент

У чому користь YouTube для малого і середнього бізнесу
YouTube-канал буде корисний малому і середньому бізнесу тим, що цей майданчик розміщення дає можливість абсолютно безкоштовно розповісти аудиторії про свій продукт/послуги.
Представники малого бізнесу можуть використовувати цей інструмент не тільки заради пояснення переваг, але і для запису відео відгуків їхніх клієнтів. Адже на початковому етапі репутація для компанії — дуже важлива, а з огляду на той факт, що сьогодні аудиторія любить більше дивитися, ніж читати, то і відео-відгуки стануть набагато кориснішими.
А для великого бізнесу?
Великий бізнес може працювати з місцем для розміщення відеофайлів не тільки в форматі B2C, але і в форматі навчання та інформування своїх співробітників. При грамотному і структурованому підході до цього процесу, компанія може заощадити значну суму бюджету, що виділяється на навчання свого персоналу.
Висновок. Будь-який бізнес може адаптувати цей інструмент під свої завдання. У будь-якої компанії чи бренду є стратегія і новий канал комунікації повинен розвиватися відповідно до загального вектору. Розуміючи мета — буде нескладно визначитися як з форматом каналу, так і з його наповненням.
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.