Укрзалізниця успішно розмістила євробонди. Що це означає для компанії
Укрзалізниця випустила єврооблігації на $500 млн під 8,25% річних. Чому це розміщення є оптимальним для компанії
Нарешті. Укрзалізниця розмістила єврооблігації на $500 млн з купонною ставкою 8,25% і терміном обігу до липня 2024 року. І це при розміщенні по Reg S (без американського ринку). Оптимальне розміщення, яке могло відбутись за останні півтора роки. Ще коли Укрзалізниця працювала над розміщенням в минулому році і на початку цього року, пре-маркетинг і котирування були гіршими для компанії, а від черги емітентів з України іноземні фонди гнали вгору потенційні дохідності. Пам’ятаєте кейс Нафтогазу в листопаді 2018 року із орієнтиром під 10,9% після road show і подальшою відмовою компанії від закриття книги?
Так от, що успішне розміщення означає для Укрзалізниці?
Перше і найважливіше — компанії не потрібно відволікати кошти з операційної діяльності на погашення кредитів і переглядати план капітальних інвестицій, при цьому бігати по тонкому льоду за рефінансуванням (що знижує в тому числі політичний вплив і залежність від рішень з пролонгації боргів).
По-друге, позитив для управління ліквідністю компанії: заміщення коротких внутрішніх боргів довшими, видовження середнього терміну заборгованості, зниження середньої ставки фінансування в валюті.
Що далі? Тепер фінансовий тягар не тиснутиме на компанію і фокус переміститься на ключове завдання — підготовку до відкриття ринку тяги і конкуренції, фінансування інвестпроектів розвитку з модернізації інфраструктури та оновлення тяги (левередж борг/EBITDA всього лиш приблизно 1,6. При цьому важливо організувати розподіл капітальних вкладень за прозорим скорингом та закупівлі за правилами британського Дипломованого інституту закупівель і поставок (Chartered Institute of Procurement & Supply, СIPS).
Важливо, що координація роботи Укрзалізниці і Мінфіну дала позитивний результат.
Текст опубліковано з дозволу автора