Чотири ніші. Які франшизи будуть затребувані в Україні

11 липня 2019, 08:00

Розвиток дітей, офіціанти-роботи, готелі та магазини одягу «зроблено в Україні» — які бізнеси будуть популярні в найближчому майбутньому

Перспективність франчайзингу в Україні підтверджується зростанням кількості компаній-франчайзерів, яких у 2018 році стало на 18% більше в порівнянні з 2017-м, за даними дослідження «Аналіз ринку франчайзингу», проведеного Franchise Group.

Відео дня

Вчити і розвивати дітей

В Україні зростає попит на освітні франшизи. Цей сегмент найменше страждає від криз — на дітях у нас не економлять.

Часто батьки шукають для спадкоємців додаткові можливості розвитку й освіти, щоб підготувати дітей до життя в сучасному світі.

Не секрет, що ринок приватних шкіл в Україні далекий від насичення. Отже, наприклад, існуючі в Україні школи з фінською моделлю освіти часто не можуть прийняти на навчання всіх охочих з банальної причини відсутності місць. Так само йдуть справи і з багатьма приватними дитячими садками або установами позашкільного розвитку, що зарекомендували себе на ринку.

Масштабування за франшизою дасть поштовх до зростання подібних закладів. Така модель розвитку буде стимулювати появу стандартів. І тоді відомі курси або дитсадки, які працюють під одним брендом, зможуть пропонувати однаковий рівень сервісу в різних місцях.

Та й батьки охочіше довіряють дитину центрам з ім'ям, інноваційними програмами та методиками, корпоративним навчанням і атестацією.

Крім того, активно будуть розвиватися франшизи вузької спеціалізації — на кшталт шкіл лідерства для підлітків, курсів підприємницького мислення, швидкого читання, ментальної математики, приватних садків з ухилом в мови, танцювальних студій і т. д.

Один із частих запитів — франшизи дитячого табору. Старі табори, побудовані мінімум 30 років тому, застаріли як фізично, так і морально, а запит на якісний відпочинок дитини і плюс прокачування знань і навичок — залишився. Власники приватних дитячих таборів відчувають цей попит і активно шукають можливості для зростання свого бізнесу.

Крім того, не виключаю, що в майбутньому будуть з’являтися і всілякі нові цікаві бізнеси в сфері освіти, які зможуть розвиватися за франчайзингом. У США, наприклад, активно масштабируются компанії Grade Level або Best in Class Education, що спеціалізуються на підборі репетитора: до дому приїжджає сертифікований вчитель, який фокусується на домашньому навчанні. За необхідності репетитора можна поміняти або отримати наступного — зі знижкою.

Кав’ярні та ресторани з інноваціями

Зараз у світі переважають кав’ярні третьої хвилі. Для них характерна різноманітність сортів кави та напоїв з неї, авторське обсмажування, оригінальні концепції та хороший сервіс. У кав’ярнях четвертої хвилі буде акцент на технологіях (foodtech), а офіціантів замінять роботи.

В Україні вже є свої розробки в цій сфері: навесні в Дніпрі відкрилася перша в Європі роботизована кав’ярня R/CAFE, франшиза якої вже продається.

Робот поміщається під скло і встановлюється, наприклад, у торговому центрі. Механічна рука меле зерна, варить еспресо, додає воду або збиває молоко і ставить готовий напій перед покупцем. Зерна, стакани і випічку оновлює адміністратор раз на день.

Зараз сфера громадського харчування — № 1 у франчайзингу, в майбутньому будуть затребувані й інші елементи foodtech — кафе з інтерактивними столами, меню-планшети, ресторани, які готують страви спеціально для доставки.

Рітейл «Зроблено в Україні»

Згідно з даними дослідження, яке щорічно проводить компанія Franchise Group, за 2018 рік позиції рітейлу в українському франчайзингу істотно зросли. Так, якщо в 2017 році у франчайзингових компаній в цій сфері було всього 2 539 точок, то в 2018 році — вже 6 885. Але, слід зазначити, що подібне зростання відбулося, в першу чергу, за рахунок розвитку продуктового рітейлу. А ось іншим напрямкам сфери тільки належить активно зробити крок у франчайзинг.

Якщо в 2017 році у франчайзингових компаній в цій сфері було всього 2 539 точок, то в 2018 році — вже 6 885

Тому ринок українського рітейлу вважається перспективним і дуже далеким від насичення. Торгові центри зі світовими брендами — відмінна риса столиці та, максимум, обласних центрів.

Плюс магазину, що відкривається за франшизою — економія на людях і рекламі — багато бізнес-процесів вже перевірено, налагоджено та відпрацьовано, і не потрібно створювати служби маркетингу, візуального мерчандайзингу.

Де знайти ідеї для перспективного рітейлу? Озирнутися на всі боки. Навіть якщо взяти 10% компаній з фестивалю «Всі Свої» та вкласти в їхнє виробництво, створення колекцій та забезпечити точки збуту, в тому числі шляхом створення франшизи — вийде перспективний бізнес.

Індустрія гостинності

В Україні розвивається внутрішній туризм, а також приїжджає все більше іноземців. Індустрія гостинності зробила стрибок вперед, але досі відчуває нестачу в мережевих готелях, яким би довіряли іноземні туристи.

Ці мережі повинні покривати більшість обласних центрів, мати єдину систему бронювання, програми лояльності, інтегрований маркетинг в соціальних мережах і договори з найбільшими туристичними агентствами, які мінімізують відтік клієнтів у міжсезоння. І йдеться не тільки про готелі, а й про хостели, комплекси апартаментів.

Угода про відкриття хостелу або готелю коштуватиме від 20 до 300 тисяч доларів. Один з позитивних прикладів — готель Seven Fridays Hotel. Або мережа хостелів Dream hostel, які розвиваються за франшизою і запустилися не тільки в Україні, але і в країнах Європи та СНД.

Спеціально для НВ Бізнес

Більше поглядів — у розділі Експерти НВ Бізнес

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X