Битва титанів. Як США, Китай і Корея борються за світове лідерство на ринку смартфонів

18 грудня 2020, 13:00
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Глобальні технологічні корпорації конкурують за кожну соту відсотка світового ринку. Ціна перемоги — лідерство на ринку операційних екосистем, а також телеком-ринку, включаючи 5G. А ціна поразки — вихід з гри на глобальному рівні й забуття.

Якщо VR-окуляри або роботи-помічники поки що для нас екзотичні технології, то смартфони — звична частина життя. За домінування на цьому ринку йде напружена боротьба. Її учасники — компанії-техногіганти з оборотами в мільярди доларів, уряди найбільших світових економік і величезна кількість користувачів у різних країнах світу. Хто ж вийде з неї переможцем? І який оборот приймає ця глобальна боротьба в Україні?

Відео дня

Своїми роздумами та прогнозами ділиться голова ради директорів ТОВ «АЛЛО» Дмитро Деревицький.

Схід проти Заходу

Гонка лідерів на міжнародному ринку смартфонів — тільки частина глобальної конкуренції за перше місце у світі інноваційних технологій. Той, хто виявиться в ній переможцем, буде формувати порядок денний практично для всього людства. І це розуміють як на Сході, так і на Заході.

Історія про санкції уряду США проти китайської Huawei вже широко відома. Компанія втратила доступ до американського ринку напівпровідників, технології, необхідної Huawei для розгортання мережі 5G. Крім того, санкції забороняють компанії Google надавати китайському телеком-гіганту доступ до оновлень ОС Android та інших сервісів Google, таких як Google Maps, YouTube, браузер Chrome тощо. Крім Китаю під ударом опинилися 90 млн користувачів Huawei у країнах Європи. До речі, в Україні частка ринку Huawei становить 16%.

Для більш ясного розуміння масштабів протистояння варто додати, що уряд Великобританії також заборонив операторам мобільного зв’язку закуповувати та використовувати технології 5G від Huawei. До кінця 2027 року цей ринок може виявитися для Китаю і зовсім закритий.

Але все може змінитися. Влада США трохи послабила санкції, ймовірно під тиском власних технологічних компаній — постачальників різних продуктів для Huawei. Деяким американським компаніям було дозволено обмежене співробітництво з Huawei у рамках виданих спеціальних ліцензій. Міжнародні фінансові ринки вже відреагували на це рішення обережним оптимізмом.

Але Huawei, Xiaomi, OPPO та інші технологічні гіганти Китаю не планують зупинятися на шляху до глобального лідерства. Усередині країни з мільярдним населенням впровадження 5G на споживчих ринках відбувається з величезною швидкістю. Менше, ніж через рік після видачі перших комерційних ліцензій, телеком-оператори вже запропонували масовому сегменту тарифні плани на нову послугу. Отримавши 110 мільйонів клієнтів, в Китаї заявили, що вони є найбільшим у світі ринком 5G за кількістю користувачів.

У гру вступає третій

Якщо в сегменті мобільного зв’язку нового покоління в лідери гонки вирвалися Китай і США, то за кількістю проданих смартфонів обидві країни змушені віддати пальму першості Південній Кореї. За підсумками третього кварталу 2020 року розрив між першим і другим місцем у глобальному рейтингу виробників склав 8%. Китайський Huawei досить сильно відстає від корейського конкурента. Але, на мою думку, на таку розстановку сил вплинуло кілька чинників: санкції та пандемія.

Китай перший потрапив у коронакризу і, відповідно, першим почав виходити з неї. А Huawei — це компанія № 1 на китайському ринку. І якби не було американських санкцій, обмежень на технології, на софт, на поставку процесорів, то, думаю, ця компанія була б № 1 і в третьому кварталі (у другому кварталі Huawei № 1 у світі).

До того ж, китайські виробники (Huawei, Xiaomi, BBK Group (OPPO & VIVO), ZTE) показали, що вони не тільки виробники продукції високого класу, але і відкрито ведуть цінову війну. Їм вдалося скоротити свою і партнерську прибутковість і тим самим значно знизити роздрібні ціни на свої продукти. У результаті технології стали доступними більшості людей у світі.

Але міжнародний ринок смартфонів ще може піднести нам сюрприз. З огляду на ряд чинників, які складаються на глобальному ринку, у тому числі здешевлення технологій завдяки китайським компаніям і обмеження зростання Huawei, є ймовірність побачити нового глобального лідера. Це може бути компанія Xiaomi, яка за кількістю проданих смартфонів вже обігнала Apple у третьому кварталі.

Лей Цзюнь, засновник і СЕО Xiaomi, давно оголосив стратегічну мету, до якої компанія впевнено рухається. Пріоритет для китайського виробника — відкрити технології покупцям будь-якого рівня доходу. Якщо бренд Xiaomi спочатку придбав популярність у базовому і середньому цінових сегментах, то зараз компанія також випускає флагманські моделі, які за технічними характеристиками конкурують із Samsung, але при цьому коштують значно дешевше. Якщо динаміка і тренди збережуться, то через півтора року ми побачимо перший квартал з новим переможцем.

Що обирають українці

На ринок України впливає фактичне обмеження доступності процесорів для китайських брендів, через що у світі зараз дефіцит бюджетних смартфонів. Наші замовлення за окремими моделями виконуються менш, ніж наполовину. Основний висновок з цього — на тлі прогнозованого скорочення світового ринку на 11%, деякі виробники зростають, такі як, наприклад Xiaomi — +40%.

В Україні Xiaomi утримує впевнене лідерство. На жаль, з усіх пристроїв екосистеми Xiaomi до нашої країни доходить тільки близько 20%. Але навіть цього достатньо для того, щоб бути першими. Цьому сприяє безліч факторів.

По-перше, вони першими зробили якісний смартфон за низькою ціною. Навіть Huawei працював дещо в більш високому ціновому сегменті.

По-друге, тренд на розумне споживання актуальний для України як ніколи. Смартфон сьогодні в багатьох відношеннях — це центр особистої екосистеми людини. Він є одночасно і гаманцем, і фотоапаратом, і енциклопедією, і навігатором, і кінотеатром, і багато чим ще. До того ж, це не просто гаджет, а пристрій, за допомогою якого можна заробляти, стежити за станом здоров’я, спілкуватися з друзями, здійснювати покупки.

Зараз наклався ще один фактор — вимушена масова самоізоляція. У зв’язку з тим, що ми не можемо подорожувати, відвідувати різні заходи, спілкуватися з людьми наживо, наше життя активно переходить в онлайн. І жити в старому повільному смартфоні з поганою камерою стає дуже некомфортно. Покупці вибирають гаджет з хорошими можливостями, але високу ціну багато платити не готові. Тому в Україні активно зростає попит на світові китайські бренди.

Точно передбачити результати наступного року зараз складно. Але з упевненістю можна сказати, що в Україні, як і в усьому світі, продовжать зростати китайські бренди, такі як Xiaomi, ZTE, Vivo, OPPO та інші. На глобальному ринку за динамікою 3 кварталу видно, що Xiaomi швидко наздоганяє Samsung. В Україні ж, ось уже майже два роки, вендор смартфонів номер один — це Xiaomi. І я думаю, що наступного року в табелі про ранги світових виробників смартфонів Xiaomi підніметься на другу сходинку.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X