Як перемогти у боротьбі за найкращі кадри в IT

18 січня 2022, 18:12

Конкуренція за найкращі кадри в IT продовжує зростати. На перший план виходять умови віддаленої роботи, ретельний вибір каналів для пошуку кандидатів і нові рішення, зокрема штучний інтелект.

Хто такі wow-кандидати і як за них конкурують

Це висококваліфіковані досвідчені розробники рівня Middle+/Senior. Їх слід оцінювати не за кількістю років в індустрії, а за знаннями, навичками і тим, наскільки різносторонній досвід вони мають. Наприклад, wow-розробник Senior-рівня повинен уміти справлятися із завданнями будь-якої складності, розуміти, скільки часу піде на розв’язання проблеми, робити максимально готовий до продакшну код. У нього має бути досвід роботи мінімум у трьох комерційних проєктах із використанням різних стеків, а також навички код-рев'ю.

Відео дня

Можна також класифікувати кандидатів за найзатребуванішими стеками. Таких зараз три: MEAN, LAMP і MERN. Або згадати і про престижні сертифікати для розробників ПЗ. Кілька прикладів:

  • CISSP (Certified Information Systems Security Professional). Один із найкращих сертифікатів у сфері кібербезпеки. Щоб його отримати, кандидатам потрібно скласти іспит. До нього допускають лише розробників із досвідом від п’яти років у мінімум двох областях кібербезпеки.
  • ACSA (AWS Certified Solutions Architect). Amazon домінує над ринком хмарних послуг. Для допуску до іспиту необхідно в залежності від рівня від одного року досвіду (Associate) і від двох ( Professional).
  • CMDBA (Oracle Certified MySQL Database Administrator). MySQL — популярна база даних з відкритим вихідним кодом. Сертифікат підтверджує вміння використовувати платформу Oracle і MySQL для створення та управління реляційними базами даних і застосунками.

Що врахувати під час рекрутування wow-кандидатів:

  • Найчастіше вони не шукають роботу самі, а чекають на пропозиції. Їхні особисті повідомлення в LinkedIn забиті пропозиціями від компаній.
  • Їх не здивувати високою зарплатнею. Великі компанії намагаються вирішити проблему найму за рахунок зарплат і бонусів. Але, крім ринкової зарплати (сьогодні це $8−10 тис.), wow-кандидатів цікавлять і додаткові можливості: від професійного та кар'єрного зростання — до умов праці. Так, згідно з опитуванням CareerBuilder, 35% IT-фахівців готові відмовитися від пропозиції, якщо їм не запропонують дистанційну роботу.
  • Старі та нові канали пошуку кандидатів. 2021 року шукати співробітників через джоб-сайти та соцмережі — не найкраща стратегія. Краще формувати чітку стратегію найму, що враховує потреби і культуру компанії, та використовувати нові інструменти (реферальні програми, рішення на базі ШІ тощо).
  • Попит на технологічних спеціалістів продовжить зростати. За оцінкою Microsoft, до 2025 року у світі з’явиться 149 млн робочих місць у цьому напрямі. Досвідчені розробники й надалі користуватимуться попит. Тому компаніям, які хочуть успішно розвиватися, потрібно шукати підхід до висококласних фахівців.

Інші тренди, що впливають на найм:

  • Відстань і гнучкий графік — у пріоритеті. До 2025 року приблизно 36,2 млн осіб у США працюватимуть віддалено. За даними Zenefits, у 2020 році 67% американських роботодавців надавали гнучкий графік роботи, а 87% рекрутерів почали адаптувати процеси до видалення.
  • На тлі ремоуту зростає популярність інструментів на базі ШІ. За даними SHRM, у 2021 році 100% китайських і 87% американських роботодавців покладаються на ту чи іншу форму ШІ у прцесі добору персоналу. Цей тренд стає загальносвітовим.

Попит на розробників змушує рекрутерів переглядати підходи. Ейчари шукають нові та оптимізують звичні канали для найму.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Які канали для найму wow-кандидатів використовують рекрутери? Плюси і мінуси:

Реферальні програми

Найефективніший канал для пошуку wow-кандидатів. Згідно з дослідженнями Randstad і Future Workplace, 68% керівників назвали рекомендації співробітників найкращим джерелом топкандидатів. Суть інструменту: компанія пропонує співробітникам винагороду за рекомендацію спеціалістів. Це не завжди гроші, іноді додаткові вихідні, оплата навчання або відпочинку.

Плюси цього каналу — у від початку теплому контакті з кандидатами і меншій конкуренції з іншими HR. Співробітники найчастіше рекомендують перевірених спеціалістів, які легше впишуться до колективу. Ще один плюс — економія на послугах рекрутингових агенцій і джоб бордах.

Серед недоліків реферальних програм — ризик необ'єктивного оцінювання кандидата тим, хто його рекомендує. Також активний найм через реферальну програму може призвести до проблем із дисципліною та субординацією: друзям і знайомим не завжди варто працювати разом.

Рішення на базі ШІ та машинного навчання

Автоматизація під час найму — вже не щось із сфери фантастики. 88% компаній у всьому світі використовують ШІ у HR. Наприклад, наша платформа виступає хабом між розробником і компанією: у процесі роботи перевіряє hard- і soft-skills розробника на основі 45 критеріїв. Це дозволяє оцінити вартість спеціаліста і те, наскільки він підходить компанії.

Переваги рішень на базі ШІ — автоматизація скринінгу резюме та висока якість оцінки кандидатів. ШІ також допомагає впоратися з когнітивними спотвореннями (стереотипами, суб'єктивністю, упередженістю) рекрутерів.

Недолік — ШІ теж припускається помилок. Його рішення також можуть бути суб'єктивними, оскільки він залежить від даних, на яких його навчали. Він може помилятися щодо кваліфікації кандидата. Тому перед використанням цього інструменту слід перевірити компанію-виробника.

Соцмережі

Не найефективніший канал. За даними дослідження CareerArc, у 2021 році 92% претендентів використовують соцмережі для пошуку релевантних вакансій та подавання резюме. Рекрутери це знають (згідно зі звітом Agency Central, у 2020-му 94% використовують цей напрям).

Переваги. Перше — можна охопити велику аудиторію. На джоб бордах можна знайти найрізноманітніших кандидатів: і тих, хто шукає роботу, і тільки тих, хто думає про це, і перспективні кадри «на майбутнє». Друге — рекламні інструменти соцмереж дозволяють показувати вакансії потрібній аудиторії. Третє — у соцмережах легше отримати інформацію про погляди та інтереси кандидата.

Недоліки. Соцмережі перенасичені контентом, зокрема про найм. Тому компаніям потрібно постійно оновлювати дописи, вигадувати рекламні кампанії та привертати до себе увагу. Доступ до широкого кола кандидатів — не лише можливість, а й великий обсяг роботи з даними за умов конкуренції з іншими HR. Крім того, соцмережі — це особистий простір людини. Не всім подобається, коли їх хантять на таких платформах.

Джоб борди

Додатковий канал. Відповідно до звіту FinancesOnline, його використовують 39% рекрутерів. Не варто викладати вакансію на всі джоб борди одразу. Краще підібрати кілька нішевих (наприклад, GitHub під час пошуку розробників). Важливо, щоб вашу вакансію запам’ятали. Наприклад, можна не просто перерахувати обов’язки та розповісти про плюси роботи, а й придумати креативний опис та оптимізувати вакансію за допомогою ключових слів.

Переваги. Постійно оновлювана база кандидатів, які шукають роботу. Плюс економія часу на розміщення та оновлення вакансій.

Недоліки. Щоб знайти потрібно спеціаліста, доведеться «просіяти» великий масив резюме. До того ж wow-кандидатів тут небагато. Але на джоб бордах можна знайти талановитих Junior.

Корпоративний сайт

Пасивний канал. За даними Randstad і Future Workplace, 71% кандидатів шукає роботу на сайті компаній. 58% керівників назвали канал джерелом топкандидатів. Згідно зі звітом FinancesOnline, його використовують 55% рекрутерів.

Переваги. Можливість показати корпоративну культуру, розповісти про місію та цінності бренду. Розвиток своєї ком’юніті: можна пропонувати стажування, запрошувати на заходи тощо.

Недоліки. Корпоративні сайти — все-таки швидше інструмент для розвитку бренду роботодавця, ніж для пошуку wow-кандидатів.

Висновки

  • Найефективніші канали пошуку wow-кандидатів на сьогодні — реферальні програми та рішення на базі ШІ. Але важливо пам’ятати і про ризики: «реферальні» кандидати можуть погіршити роботу команди, у разі ШІ дуже важливо використовувати перевірені рішення.
  • Соцмережі — теж робочий інструмент, але через високу популярність менш ефективний для пошуку wow-кандидатів.
  • На джоб бордах і корпоративних сайтах топкандидатів шукати не варто.
  • Навіть найефективніші інструменти не працюють без чіткої стратегії пошуку та найму.
Показати ще новини
Радіо NV
X