Як зафрендити цінного співробітника. Рекрутмент у Facebook: практичні поради

14 липня 2019, 08:30
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Чому роботодавцю варто шукати кандидатів через Facebook

Якщо ви ще не шукаєте персонал через Facebook, віддаючи перевагу LinkedIn або обмежуючись лише профільними сайтами — розширюйте горизонти. Останнім часом позиції Facebook як джоб-платформи помітно посилилися. І будуть рости далі.

Відео дня

Чим же хороший Facebook

Аудиторією, аудиторією і ще раз — аудиторією. Це соціальна мережа — найбільш «густонаселена», причому не тільки в світі, але й в Україні.

Згідно з даними аналітичного порталу NapoleonCat, кількість українців, зареєстрованих у Facebook, перевищує 11 млн. Це 26,4% від усього населення країни. І це більше, ніж аудиторія будь-яких інших соціальних мереж. Включно з LinkedIn. В Україні ним користується близько 2 млн осіб, що становить лише 5% населення.

Тобто, завдяки Facebook у рекрутера є доступ до величезної кількості фахівців. Все що потрібно — налагодити з ними спілкування.

Вражає, правда? За розрахунками все того ж NapoleonCat, основна частина українських користувачів Facebook (31,3%) — люди від 25 до 34 років. Трохи менше користувачів у віці від 35 до 44 років (25,2%), на третьому місці люди від 45 до 54 років (15,1%). Всі три категорії цікаві для роботодавців.

Практика показує, що близько 90% повідомлень в месенджерах Facebook прочитуються користувачами, а половина з них отримує відносно оперативну відповідь.

І ще трохи статистики. Практика показує, що близько 90% повідомлень в месенджерах Facebook прочитуються користувачами, а половина з них отримує відносно оперативну відповідь. Для порівняння, тільки 6% листів, відправлених на електронну пошту, отримують відповідь.

Соцмережа дозволяє також достукатися до тих, хто не думав про зміну роботи і у кого навіть немає резюме, хто успішно працює і щасливий на поточному місці роботи. Такі кандидати бувають дуже цінними і часто отримують job-offer від роботодавця, а їх пошук через Facebook зазвичай обходиться дешевше, ніж розміщення вакансій на джоб-сайтах. А ще на Facebook немає обмежень в пошуку і перегляді профілів, на відміну від безкоштовної версії Linkedin.

Основи пошуку

Користуватися пошуком Facebook не складніше ніж пошук в Google. Але є свої особливості. Про них важливо пам’ятати завжди, інакше не досягнете гідного результату.

Отже, що ж це за особливості

По-перше, точність видачі прив’язана до мови, якою ви сформулюєте запит. Як правило, англійську мову Facebook розуміє краще і видає більш точні результати. Крім того, все залежить ще й від того, якою мовою самі користувачі вважають за краще заповнювати блоки «Про себе» в своєму профілі: англійською, російською чи українською. Тому, для чистоти експерименту, варто шукати кандидатів, вводячи запит трьома мовами по черзі.

По-друге, пошуковий агент Facebook все ще недостатньо точний. Він видає результати, що збігаються з вашим запитом за словами, але не завжди за змістом. Наприклад, якщо вам потрібно знайти CRM фахівця, то у видачі ви побачите не тільки їх, але і тих, хто працює в компаніях в назві яких фігурує CRM абревіатура. А також тих, хто працював за потрібною спеціальністю раніше, а нині повністю змінив вид діяльності. Тож потрібно завжди бути гранично уважним.

І, по-третє, не всі користувачі вказують місце роботи і/або посаду в своїх акаунтах. Тому, що логічно, вони не потрапляють в пошукову видачу. Звертайте увагу на друзів тих контактів, які вам цікаві. Якщо ви шукаєте інженерів у Львові і у вас в друзях є кілька таких контактів, переглядаючи їхніх друзів і тим більше якщо маєте спільних друзів інженерів — такий профіль заслуговує на увагу.

Зовнішні інструменти

Для сорсингу в Facebook існують і спеціальні програми. Вони бувають платними і безкоштовними. До останніх, наприклад, належить Intelligence search.

Він дозволяє комбінувати різні запити і видає більш точні результати, ніж запит через рядок пошуку в Facebook. А ще — має вбудований фільтр «рresent» / «past», що дозволяє шукати людей які працюють або працювали раніше на потрібній вам посаді.

Але є тут одне «але»: пошукові алгоритми Facebook постійно змінюються, сторонні застосунки не завжди встигають до цього пристосуватися і тому втрачають працездатність. Останнім часом це відбувається все частіше.

Групи теж на допомогу

Паралельно з активним пошуком можна розмістити вакансії в групах з пошуку роботи. Серед них є спеціалізовані, тобто націлені на вузький пошук, наприклад, фармацевтів, бухгалтерів, маркетологів тощо. Також є регіональні групи, що дозволяють шукати кандидатів на вакансії в межах конкретного міста або області, наприклад, в Одесі, Львові, Дніпрі тощо.

Звертайте увагу на активність у групі, кількість учасників, наявність коментарів і лайків під постами. Вивчайте профілі передплатників таких груп, можливо, ви знайдете потрібного фахівця без необхідності постити в групі вакансію. А якщо ви все-таки робите пост — пам’ятайте про правило 3 секунд. У вас є лише три секунди, щоб привернути увагу користувача, тому робіть свою публікацію яскравою і цікавою, вказуйте тільки ключову інформацію, без «води» і довгих зворотів.

У Facebook також є кілька спільнот, де рекомендують вже перевірених кандидатів. До таких можна віднести, наприклад, групи «Рекомендуємо перевірених кандидатів» (закритого типу, можна вступити на запрошення іншого учасника), HR-LAND тощо.

Хештеги теж актуальні, застосовуйте їх при розміщенні своїх вакансій або пошуку необхідних тем в групах.

Також в Україні запрацював власний сервіс Facebook з розміщення вакансій, що підтверджує розвиток Facebook як job майданчика. Розміщення вакансії можливо від сторінки, не від особистого профілю. Якщо у вас є корпоративна сторінка — скористайтеся нею. Відгуки ви бачите в повідомленнях, при бажанні можна налаштувати відправку повідомлень на власну пошту.

Сервіс також дозволяє визначати статус кожного кандидата і фіксувати етапи роботи з ними: Сontacted → Interview Scheduled → Interviewed → Hired → Rejected. Це непогано допомагає організувати процес.

Резюмуючи

В роботі рекрутера все більше часу приділяється сорсингу і пошуку тих каналів, які забезпечать якісний результат при мінімальних витратах зусиль і фінансів. Facebook дозволяє це робити.

Але щоб пошук у Facebook давав високий результат — рекрутеру або HR’у теж треба виявляти креатив і старанність. Уважно вивчати профілі, шукати цікаві групи, думати, як більше привернути увагу до своїх вакансіях. Така робота — те саме що розслідування, а її виконавець перетворюється на сищика, скрупульозно вивчає факти аж до деталей. Будь-яка з них може в підсумку привести до того самого «ідеального» кандидата. Зрештою, як казав відомий сищик Шерлок Голмс: «Для великого розуму не існує дрібниць».

Спеціально для НВ Бізнес

Більше поглядів — у розділі Експерти НВ Бізнес

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X