Співробітник постпандемії. Які якості будуть важливими для роботодавця після карантину

10 листопада 2020, 18:30

Нові часи — нові вимоги до співробітників. До чого варто готуватися вже зараз?

Цифри з безробіття, які регулярно повідомляє нам Державна служба зайнятості, зовсім не втішають. Станом на кінець літа кількість зареєстрованих безробітних в Україні зросла на 73% щодо показника цього ж періоду 2019 року. Багато українців за час карантину втратили роботу, і, швидше за все, ця тенденція буде продовжуватися.

Відео дня

Зі свого боку роботодавці будуть висувати до найму співробітників ще жорсткіші умови — за місце в престижній компанії потрібно буде серйозно поборотися. Які ж вимоги будуть у бізнесу до співробітників?

Ми не перший рік помічаємо, що багато професій трансформуються. Причина того — технології. Всім нам доводиться до них пристосовуватися, якщо ми хочемо зберегти робоче місце, просуватися кар'єрними сходами тощо. Тому першим і найважливішим критерієм, до якого будуть апелювати роботодавці, вважаю адаптивність до нових умов. Якщо ви не готові миритися з тим, що світ змінився і «як раніше» вже не буде, з тим, що потрібно вдосконалюватися, і що без технологій, автоматизації процесів рух далі неможливий, то, найімовірніше, вам доведеться попрощатися з роботою.

Важливим у процесі працевлаштування є така якість, як гнучкість. Працівник нового часу вже не може протистояти процесам змін, а має йти назустріч, причому хотіти йти, а не примушувати себе. Давайте розглянемо на двох прикладах.

Освіта. Під час карантину в школах ввели онлайн-освіту. Тобто вчителі, які звикли до прямого контакту з дітьми, опинилися в ситуації, коли вони просто зобов’язані подружитися з комп’ютером, онлайн-застосунками, месенджерами. Це ж стосується і викладачів вишів, бізнес-шкіл.

Продажі. Якщо раніше гарною якістю продажника вважалося вміння заручитися підтримкою потенційного клієнта під час особистої зустрічі, то зараз вони опинилися сам на сам з додатковими інструментами, наприклад, Zoom або іншими месенджерами з можливістю відеозв'язку. І це якраз додаткові можливості для їх розвитку.

У разі жорсткого локдауну компанії, що займаються аутсорсингом, якраз опинилися у вигідному становищі, тому що спочатку більшість послуг пов’язана з віддаленою проектною роботою. Експерти таких компаній вміють якісно виконувати свою роботу на відстані за допомогою різних інноваційних рішень.

До чого це все? До того, що хто не засвоїть новий інструментарій сьогодні, буде змушений піти з професії вже завтра. Ви вже не можете бути повноцінним фахівцем, якщо не вмієте надавати ваші послуги по відеозв'язку.

Важливим буде і критерій, який стосується працівників, пов’язаних з рутинними завданнями. Їм насамперед необхідно подумати про те, чим вони можуть бути корисними своїм організаціям. Рутина помре. На її зміну прийдуть автоматизація і роботизація. Цей тренд ми бачимо вже не перший рік. І той, хто першим запропонує роботодавцю себе як співробітника, що виконує більш ефективні завдання, має шанс залишитися. Цей критерій я б назвала варіативністю. Безумовно, він зав’язаний на якостях, які були наведені вище. Але тут є момент — ваше бажання вчитися новому, а не закриватися «в мушлі» і страждати з приводу жорстокості цього світу. Пам’ятаєте, як у книзі «Змінюйся або помри» Джона Брендона? Дуже важливо завжди мати відкритий розум для прийняття знань.

Ефективність — наступний критерій, до якого будуть дуже уважно придивлятися роботодавці. Припустімо, ви навчилися працювати віддалено, але наскільки ефективним ви залишаєтеся для бізнесу? Наскільки якісно ви виконуєте поставлені завдання? Вчасно здаєте проєкт чи провалюєте, підводячи не тільки себе, але й команду? Запитання до вас. І запитання досить серйозне. Адже робота з дому — це не серіали дивитися упереміш з підготовкою фінансового звіту або перевіркою домашньої роботи студентів. Це реальна робота, яка вимагає видимих результатів вчасно.

Психологічна стійкість. Так-так — дуже важливий критерій нового часу для керівника у разі добору співробітників. Якщо в офісі у багатьох був час за чашкою кави поділитися з колегою своїми проблемами або поскаржитися на начальника, тепер забудьте про це. Залиште це для своїх близьких і друзів. Робота вимагає результату тут і зараз, а не вирішення ваших особистих питань. Світ став більш жорстким, безумовно. І до цього потрібно адаптуватися. Основною характеристикою психологічної стійкості є саме мобільність психіки в постійно мінливих умовах.

Ну й один, на мій погляд, з найважливіших критеріїв нашого часу, який безпосередньо пов’язаний з попереднім, — це EQ — емоційний інтелект. За даними дослідження Linkedin, в 2020 році EQ став однією з п’яти найбільш затребуваних навичок серед роботодавців. Розвинений емоційний інтелект допоможе здобувачеві швидше знайти роботу і впевненіше рухатися по кар'єрному шляху. І, до речі, згідно з останніми дослідженнями, для досягнення успіху в роботі, житті і поліпшення здоров’я EQ став важливішим за IQ. Адже емоційний інтелект допомагає розуміти не тільки власні почуття, а й емоції інших людей, а отже — краще адаптуватися до сучасних реалій.

Як говорив давньогрецький філософ Сократ: «Хто хоче зрушити світ, нехай зрушить себе». Бажаю всім якісного руху вперед.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X