Послідовників більше немає. Що робити лідерам?

22 січня 2021, 08:40

Співробітник недавно запитав мене: «Яку найбільшу зміну в управлінні ви побачили за останні 15 років?» Мені не довелося довго думати над відповіддю.

Найвідчутніші зміни, які я побачив, не пов’язані з лідерами. Найбільші зміни торкнулися послідовників. Вони не сприймають себе більше підлеглими.

Коли ви в останній раз чули, щоб хто небудь сказав, «Я послідовник» або «Я йду за керівником»? Зараз все інакше, ми «фоловимо» тільки у соціальних мережах і багато там і залишаються.

Відео дня

Ніхто не хоче думати про себе на роботі як про послідовника.

Сьогодні співробітники думають про себе зовсім інакше, не дивлячись на те, як їх бачать керівники і лідери в своїх командах. Люди, якими ви керуєте, хочуть, щоб їх вважали членами команди, учасниками і співавторами. Вони усвідомлюють свої відносини з менеджером в організаційній діаграмі, але думають про це тільки як про лінію повноважень.

У 1960 р. Роберт Грінліф ввів термін «лідерство слуги». Йшлося про те, щоб знайти способи служити і підтримувати співробітників — в кращому сенсі цього слова — щоб вони могли досягти успіху.

Як це впливає на майбутнє?

В історії менеджменту і термінології лідерства в слові «послідовник» не було нічого негативного. Лідери ведуть, а послідовники йдуть ідеалі вони слідують за лідером). Однак тепер — інші часи. Не так давно керуючі зізнавалися, що хочуть, щоб їхня команда просто «робила те, що їм говорили».

Такий автократичний стиль, в якому лідери думали за своїх послідовників, а послідовники просто втілювали їхні ідеї в життя, сьогодні виглядає безглуздим.

Чому? Світ занадто складний, щоб лідер міг його збагнути. Велика частина роботи тих, кого раніше знали як послідовників, тепер дуже спеціалізована, складна і часто — творча. У лідера немає знань або навичок, щоб вказувати людям, що їм робити.

Тепер основне завдання лідера-слуги — нести відповідальність за благополуччя тих, кого він очолює: уточнення бажаних результатів, забезпечення підтримки та ресурсів, а також надання допомоги, коли це необхідно.

Ще один пов’язаний з цим нюанс — те, як ми думаємо і ставимося до наших клієнтів. Слово «клієнт» виникло як термін, що позначає тих, хто звик до певного рівня обслуговування або досвіду. Але одного разу я запитав Фреда Ши, чудового поштового перевізника, про якого я писав у своїй книзі «Фактор Фреда», як він зміг надати такий чудовий сервіс всім клієнтам, яких зустрічав. Він відповів: «Я не вважаю їх просто клієнтами. Я думаю про них як про друзів, а про своїх друзів легко піклуватися». Це ще один приклад сили перспективи у формуванні поведінки.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Лідери-слуги знають, що те, як вони думають про тих, кого вони ведуть, як вони говорять про них і як вони з ними поводяться, має вирішальне значення. Люди у вашій команді будуть вносити свій внесок більш творчо, якщо ви ставитеся до них не як до традиційних послідовників, а як до співавторів і учасників, якими вони насправді і є.

Показати ще новини
Радіо НВ
X