Чи можна заробити в українському фешн-бізнесі

24 червня 2019, 18:30

Ризики та прибутки індустрії моди

Фешн-бізнес постійно змінюється, як і споживчі смаки. Світові дослідження говорять про те, що до 2025 понад 50% покупців перестануть бути бренд-залежними. А це суттєво змінить загальну гру. Традиційний бізнес скоротиться, і з’являться нові моделі.

Відео дня

Перш за все, продовжиться зростання дискаунтерів. Наприклад, у 2018 році вони зайняли в США — 18%, ЄС — 32%, Китаї — 74% ринку одягу. Дискаунтери грають на пониження ціни різними інструментами: від традиційних знижок до акцій і маржі нижче за ринок. В Україні це такі потужні гравці, як Kasta, Lebotique, Льонокомбінат Goldi й інші.

У фешн-бізнесі України, як і в будь-якому іншому, можна заробляти. При цьому на нього теж поширюється загальна статистика бізнесу: близько 90% компаній закриються в перший рік і успіху досягнуть лише близько 3% з них.

Гравці на цьому ринку: дизайнери, ательє індивідуального пошиття, дизайнерські бренди, великі бренди фаст-фешн і рітейлери.

Дуже великий відсоток фешн компаній — сімейні. За моїми оцінками, їх більше 50% на ринку

До речі, фешн-бізнес часто починається з хобі. І в більшості випадків їм і залишається. Частина компаній вибудовують підприємництво, де все або багато чого тримається на особистості та енергії першої особи. І одиниці організовують справжній бізнес з корпоративним управлінням і можливістю стати публічною компанією. Дуже великий відсоток фешн компаній — сімейні. За моїми оцінками, їх більше 50% на ринку.

А взагалі на творчості найпростіше заробити, розробляючи колекції на аутсорс. Що роблять багато українських дизайнерів в Україні та світі.

Які ризики в фешн-бізнесі

Крім традиційних бізнес-ризиків додайте сюди зростаючу кризу світового перевиробництва і зміну моделі споживання. Недарма популярний у нас H&M нещодавно повідомив про відкриття магазину секонд хенду. І це не дивно. За опитуваннями Mckinsey The state Of Fashion, 40% людей у Європі купували речі, які вже були використані. І до 2027 ринок перепродажу одягу вже складе 11% від загального обсягу, а фаст-фешену 10%.

В Україні, ризикну припустити, цифра споживання секонду становить понад 80%. Адже за даними Укрлегпрому, ми лідируємо в списку країн з поширенням секонд-хенду.

В Україні, ризикну припустити, цифра споживання секонду становить понад 80%. Адже за даними Укрлегпрому, ми лідируємо в списку країн з поширенням секонд-хенду.

У нашій країні ціла плеяда компаній, які займаються продажем секонду: Humana, Обнова та багато інших. Частина з них просто працює «в чорну», роблячи свій надприбуток як на закупівлі товару на вагу, так і на уникненні оподаткування. У багатьох таких мережевих сторах не дають товарні чеки.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Офлайн або онлайн

Сьогодні більше 80% одягу у нас продається оффлайн. І це говорить про те, що ринком керують гравці, з якісно побудованими мережами. В українському фаст-фешн це бренди з великими рітейл-мережами і хорошим регіональним охопленням: Andre Tan, VOVK, Arber, VD ONE, Must Have, ТМ Бембі, AJOUR і інші. І фаст-фешн буде рости, і розвиватися як у розрізі своїх магазинів, так і партнерських точок продажу і франчайзингу.

Ще заробляти, безумовно, можна і на зростаючому ринку e-commerce: адже з кожним роком зростає обсяг продажів в інтернеті. Тут зароблять ті, хто добре впорається з проблемою повернень. До речі, в світі за деякими фешн-категоріяем повернення товарів становить до 30%. І це — головний виклик — зменшити відсоток повернення.

У нас на цьому ринку крім брендів виробників активну e-commerce позицію займають професійні рітейлери: Rozetka fashion, Shopping mall, Intertop, Garna mama та інші.

Як можна боротися з поверненнями? Основне завдання — правильний підбір розміру. Вдалий приклад — використання віртуальної примірочної. В Україні це добре робить бізнес VOVK.ua.

Скільки заробляють у фешн-бізнесі

Нормальна історія виробничу собівартість помножити на 3. У світовій торгівлі множать і на 5. У свою чергу, дискаунтери замикають ланцюг виробництва і продажів на собі — і в деяких випадках в Україні додають плюс 30% до ціни. І живуть за рахунок великих обсягів. Але, це не дозволяє їм нормально масштабуватися, вкладати в маркетинг і просування. У стратегічному плані такі бізнеси мають менше шансів на розвиток.

В цілому, зробити одяг не є проблемою. Завдання фешн-бізнесу — продати. І тут найбільш перспективні бізнес моделі зі зрозумілою маркетинговою стратегією і комунікацією до споживача, що використовує мультиканальність.

Спеціально для НВ Бізнес

Більше поглядів — у розділі Експерти НВ Бізнес

Показати ще новини
Радіо NV
X