П’ять помилок, які завадять вам отримати інвестиції

27 липня 2020, 15:30

Через коронавірус фонди та приватні інвестори стали обережнішими, відбір — жорсткішим. А підприємці продовжують робити банальні помилки, які різко скорочують шанси залучити вкладення в проект.

Ось п’ять основних чинників, які заважають отримати інвестиції.

1. «Килимове бомбардування» листами

Замість того, щоб писати всім можливим фондам і приватним інвесторам, вивчіть ринок і виберіть тих, що спеціалізуються на вашій сфері.

Відео дня

Зверніть увагу на інші бізнеси в портфелі: сегмент ринку, географію, стадію реалізації проекту — хтось готовий вкладатися на етапі MVP, інші розглядають лише проекти зі значним досвідом продажів і бажанням масштабуватися. В ідеалі потрібно скласти найвідповідніших адресатів і додаткову базу тих, до кого будете звертатися в разі відмови, і налагоджувати контакт.

Не недооцінюйте е-мейл — це ваш перший пітч і перший момент прийняття рішення щодо вашого проекту. Користуйтеся стандартами ділового листування: зверніться до адресата на ім'я, відрекомендуйтеся, одним реченням опишіть суть проекту і для яких цілей вам потрібні інвестиції. Решта — завдання презентації.

2. Занадто об'ємна презентація

Якщо ви описали в презентації всю свою любов до проекту, тричі назвали його унікальним і двічі — революційним, відкладіть презентацію на день, поверніться і вичавіть всю воду. Показуйте факти, цифри та думайте інтересами інвестора: ваша захопленість справою, безумовно, важлива, але ніхто не вкладає гроші тільки в чужі захоплення. Презентація має «продавати» вашу майбутню зустріч з інвестором і поміститися в 10−15 слайдів. Коротко поясніть, яку проблему вирішує проект, в якому конкурентному полі знаходиться, розпишіть бізнес-модель і умови, які пропонуєте інвестору.

3. Проект не вирішує реальні «болі» цільової аудиторії

Забудьте про портрети ЦА в стилі «соловік 35−50, одружений, двоє дітей, у вихідні рибалить з колегами». Шукайте інсайти, відчувайте свого споживача: що дратує його в побуті, що любить їсти на сніданок, що бере з собою на риболовлю, що репостить у соцмережах і чим ділиться з друзями в месенджерах, що чекає на День народження, де гуляє з дитиною. Проведіть тиждень у колі тих, для кого придумали проект, розкажіть їм про свою ідею, попрацюйте з фідбеком і критикою — це найкращі інструменти для прогресу.

Наприклад, якщо ви придумали автомат для зав’язування шнурків, то інвестору потрібно чітко пояснити: ми продамо його реабілітаційним та медичним центрам, у яких лікуються люди з порушеннями опорно-рухової системи — це позбавить їх від необхідності нахилятися з хворою спиною; поставимо в дитячих садках — це заощадить час виховательок. Поставтеся до майбутнього прибутку не як до самоцілі, а як до винагороди за користь, яку ви принесете людям.

4. Слабка команда або «один у полі воїн»

Не дарма один із найбільших акселераторів Y Combinator не розглядає стартапи, в яких немає як мінімум двох осіб у команді. Бажання зробити все самотужки здається сміливим тільки на перший погляд, після — неминуче призводить до проблем. Ви можете не впоратися з масштабуванням проекту й інвестор буде змушений займатися набором команди, яка ще має пройти етап притирання та налагодження зв’язків. Краще приходити до інвестора з тими, хто вже вірить у вашу ідею і готовий брати участь у її реалізації. Не варто кидатися у крайнощі: штат не має бути роздутим, але зобов’язаний закривати основні сфери — технічну частину, маркетинг, фінанси.

5. Ви навіть не спробували

Знайдіть спосіб мінімально фінансувати свій проект без залучення сторонніх вкладень. Це завжди справляє гарне враження. Що це демонструє інвестору? По-перше, у вас вже є розуміння всіх робочих процесів, перші продажі та зворотний зв’язок, ви вже провели роботу над помилками і знизили ризики провалу. По-друге, ви не боїтеся ризикувати своїми грошима для справи вашої мрії. По-третє, якщо ви навчилися обходитися мінімальними вкладеннями і досягли перших успіхів, ви, найімовірніше, будете дбайливіше ставитися і до чужих бюджетів.

Інвестувати в перспективні проекти будуть завжди, незважаючи на будь-які кризи. Продумуючи проект, важливо пам’ятати: він має працювати за принципом win-win і для творця, і для інвестора, і для кінцевого споживача. Якщо це дійсно так, то інвестор обов’язково знайдеться.

Показати ще новини
Радіо НВ
X