IT-бізнес по-американськи, або П’ять негласних правил ведення бізнесу в Кремнієвій долині

16 листопада 2021, 17:54

Кремнієва долина — дивовижне середовище для розвитку бізнесу. Тут можна капіталізувати будь-яку ідею, навіть якщо вона звучить безглуздо. Але ця екосистема має також свої підвалини. Якщо знати їх наперед, можна швидше досягти успіху.

Ось кілька негласних правил Долини.

1. Іноземний бізнес у Кремнієвій долині має бути з «американським обличчям». Найпростіший вихід на ринок — знайти американського партнера, який полегшить процес інтеграції у нове середовище та підвищить довіру до компанії. У пошуках такого партнера, як свідчить наш досвід, слід спиратися на рекомендації тих, з ким раніше співпрацював передбачуваний кандидат. Американські фахівці по-справжньому вміють себе «подавати» та «продавати». Тож найцікавішу інформацію про свого потенційного партнера можна дізнатися лише поспілкувавшись із кількома його колишніми колегами та роботодавцями. До речі, цю практику Україна вже почала запозичувати.

Відео дня

2. Кремнієва долина відкрита до нетворкінгу. Можна зустрітися з будь-якими бізнесменом та ІТ-селебрітіз будь-якої величини.

Головне — зацікавити своїм проєктом чи пропозицією. Якщо вдалося це зробити, зустріч можлива навіть із Тімом Куком. Люди із задоволенням приділять цікавій для себе темі 15 хвилин телефонної розмови або навіть погодяться побачитись. Для цього достатньо написати у LinkedIn або Facebook. Можливо, спершу варто звернути увагу на успішних експатів — хлопців з України, яким вдалося посунути свій бізнес у Кремнієвій долині. Це можливість поділитись досвідом, розповісти про себе.

3. Не розповідайте про ідеї, демонструйте втілені історії. Якщо проєкт став успішним на іншому ринку, хай і в рази меншому ніж американський, це цікаве досягнення і саме про нього треба говорити. Навіть якщо на ринок США ви виходите з іншою задумкою. Найсмішніші чи найдурніші, на перший погляд, бізнес-ідеї мають шанс знайти венчурні інвестиції в Кремнієвій долині. Бажаєте створити сервіс прибирання за тваринами чи соціальну мережу для священнослужителів? Дуже добре. А що ви робили раніше? Наскільки це було успішно? Наскільки ваші стартапи раніше реалізовували власну бізнес-модель?

Американці мислять конкретними категоріями, тож у спілкуванні з потенційними партнерами та інвесторами представляйте конкретні кейси та результати.

4. Тестування бізнесу на американському ґрунті — обов’язкове. Для отримання інвестицій вас обов’язково спитають про оборот клієнтів в Америці. І тут розповідями про успішний досвід на інших ринках складно обійтися. Крім цього, тестування важливе і для самого розуміння ринку. Можливо, запускати бізнес у США вам і не потрібно. Ми запускали фронт-офіс у Кремнієвій долині у 2018 році, а потім закрили його. Не одержали очікуваного результату. Але потім ми запускали застосунки із фокусом на американський ринок. Користувачі зі Штатів активно завантажували його — ми побачили інтерес до продукту. А це вже показник.

Витратьте невеликі гроші для залучення перших клієнтів. Разом із успішним досвідом в інших країнах такі результати зможуть залучити інвестиції та партнерів.

5. Жодних зв’язків з Азією. Особливо із Китаєм. Напружені відносини США з Піднебесною відбиваються й на веденні бізнесу. Американські фонди отримали від уряду рекомендацію обмежити угоди з Китаєм. Тому, якщо ваш проєкт пов’язаний з Азією, шанси на інвестиції наближені до нуля.

Втім, у решті випадків Кремнієва Долина — це місце капіталізації, де навіть напівпорожній проєкт може коштувати і $20 мільйонів, якщо ідея має прообраз MVP.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X