Як змінюються підходи до бізнесу

13 грудня 2020, 12:26

Весь світ переживає зміни. Відповідей на питання, як пристосовуватися до нової реальності, немає в жодного керівника. Підходи до бізнесу будуть змінюватися.

Щороку один із найбільших світових ритейлерів — компанія IKEA — проводить форум One Home, One Planet. Він присвячений актуальним питанням: від проблем навколишнього середовища до нових викликів для бізнесу через пандемію COVID-19. У цьому році за два дні форуму в ньому взяли участь близько 300 експертів. НВ Бізнес публікує виступ Халли Томасдоттір, кандидатки в президенти Ісландії й генеральної директорки B Team — компанії, у якій світові лідери бізнесу та громадянського суспільства працюють разом, щоб використовувати бізнес для створення сприятливих можливостей.

Відео дня

Ми переживаємо період змін. Змінюються не тільки підходи до організації роботи, а й інші складові бізнесу — культура компаній, їх філософія. У кінцевому рідсумку зміни зачіпають чинну економічну систему. Вона вже давно повинна була змінитися. Вести бізнес так, як усі звикли, так, як його вели останні 50 років, — неможливо. Це призвело до непоправних наслідків: планета горить, льодовики тануть, а океан заповнений пластиком.

Ми зіткнулися з необхідністю перебудувати всю економічну систему. Зміни зачеплять не тільки наші економіки, які вже обмежені карантином, а й освітні, політичні системи. І найголовніше — потрібно оперативно адаптувати економічну систему до актуальних реалій.

Нинішня система була створена близько 50 років тому на основі теорії американського економіста Мілтона Фрідмана. Він говорив, що єдина мета бізнесу — служити інтересам акціонерів. Зараз прийшов час нової теорії. Необхідно перезапустити економіку таким чином, щоб вона служила всім. Це вимагає тісної співпраці між приватними бізнесами, державними компаніями й громадянським суспільством.

Наведу приклад дванадцятирічної давнини. Тоді в Ісландії стався фінансовий крах, який обрушив банківську систему й суттєво послабив наш суспільний договір. У результаті, ми зібрали громадян, представників уряду та провідних експертів, щоб обговорити майбутнє бачення й цінності нашої країни. Це заклало важливу основу для прогресу, досягнутого Ісландією з того часу.

Що робити бізнесу зараз? Я б виділила три головні аспекти.

Перший — розробити довгострокову стратегію втілення цінностей у життя. Ми віримо, що наступні покоління заслуговують на краще життя.

По-друге, необхідно переглянути визначення успіху в бізнесі. На рівні країни успіх вимірюється зростанням ВВП й надходженням коштів в економіку, а на рівні компанії — її доходом і зростанням. Однак, варто враховувати й те, який уплив компанія чинить на людей, навколишнє середовище та й планету в цілому.

По-третє, нам потрібно розібратися, яка основна мета будь-якого бізнесу. Адже вона вже не обмежується забезпеченням певних економічних показників, а включає в себе і ступінь впливу на навколишнє й соціальне середовище. Про це потрібно думати вже сьогодні, щоб створити краще майбутнє. Самотужки окремо взятій компанії змінити ситуацію не під силу — це повинно стати спільною метою бізнесу в усьому світі.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Люди, уряди й планета залежать одні від одних. Багато організацій не знають, яку стратегію обрати в сьогоднішньому, стрімко мінливому світі. Лідери багатьох компаній думають, що вони знають відповіді на ці непрості питання. Насправді це не так. Це завдання, яке можна вирішити лише спільними зусиллями.

Показати ще новини
Радіо NV
X