Коли дитині починати вчити іноземну мову

26 вересня 2021, 15:10

Що важливо, щоб дитина вивчила іноземну мову і змогла вільно розмовляти в майбутньому.

Так склалися зорі, що у нас зі співзасновницею мережі міжнародних шкіл WORLD SCHOOL. Language, Maths & Science Наталією Шталтовною п’ятеро дітей на двох (не спільних, звісно). Причому молодші народилися з різницею в один день, старші — в кілька місяців. Починаючи з народження старших, багато розмов за келишком персикового соку було, звичайно, про дітей. З якогось моменту після всіх обговорюваних марок японських і американських підгузників, країн виробників вакцин, протоколів ВООЗ і адрес дитячих магазинів, вистрілила тема освіти дітей, яка з того часу червоною ниткою пронизує всі наші дискусії ось уже п’ять років.

Відео дня

Я, як напевно, багато мам, пройшла період «активного раннього розвитку дітей» (спасибі моєму старшому синові за терпіння і безумовну любов; все-таки діти — справді міцні хлопці й дівчата). Вже тоді я відвідала неймовірну кількість приватних дитячих садків Києва і розвивалок (яжмати). А в 8 місяців ми пішли на курси ранньої англійської мови. Чарівна молода вчителька скакала жабкою, співала канаркою і танцювала кішечкою англійською мовою двічі на тиждень. Зі своїм комплексом відмінниці я з великою надією водила туди дитину, а вона сиділа взагалі без цікавості цілу годину, просто тому що вона, в принципі, могла сидіти скільки завгодно, раз мамі так було потрібно.

Все б це тривало, мабуть, багато місяців, якби не сталася подія, яка здійснила повний переворот у моїй голові. Якось одного разу ні я, ні моя мама не змогли піти з дитиною на заняття. І туди її повів чоловік. Одразу після передбачуваного закінчення заняття я його набрала, але за звуками, що доносяться з телефону, стало зрозуміло, що вони вже не там, причому давно.

Дитина не перекладає подумки, а говорить і навіть думає паралельно такими різними двома мовами безпосередньо. Космос! Практично недоступний для людей старшого віку.

І от увечері, після моєї лекції про його безвідповідальність і тиск на батьківську совість, він аргументував: «А навіщо так знущатися над дитиною і над собою? Це ж взагалі не працює, як у школах: всі вчать англійську, але ніхто її не знає. Давай я просто завжди говоритиму з дитиною англійською мовою, гаразд?». І почав. І говорить досі. Завжди. З дітьми. Тільки англійською. Це працює. Просто тому, що природно і весело.

Згодом, здобувши освіту за educational psychology і вивчивши міжнародні дослідження й освітні програми, зокрема з роботи з білінгвами, я знайшла безліч підтверджень адекватності такого очевидного підходу: якщо хочеш, щоб дитина говорила мовою, з нею потрібно говорити цією мовою. Але я б ніколи не прийшла до цього без особистого прориву, який змінив моє уявлення про те, як насправді вчаться діти і наскільки швидко вони можуть вчитися. Дитина не перекладає подумки, а говорить і навіть думає паралельно такими різними двома мовами безпосередньо. Космос! Практично недоступний для людей старшого віку.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Але потім постало гостро питання: як не втратити мову в садку/школі? Відповідь на це питання я так і не знайшла в межах української системи освіти. Тоді ми і вирішили відкрити свою школу, в якій фундаментальні речі закладаються природним шляхом у той самий час, коли дитина повністю відкрита до прямого їх сприйняття. Ми неодноразово знаходили підтвердження своїм особистим кейсам у масштабному експерименті, який зараз застосовується в навчанні дітей у багатьох країнах світу і часто, на жаль, недоступному для дітей в Україні.

Показати ще новини
Радіо NV
X